Obnovili bodo tudi podvoz pri Iskri
Zaradi posledic avgustovske ujme se bodo podaljšala dela na mostu čez reko Savo na Ljubljanski cesti v Kranju. Obnova bo končana predvidoma maja prihodnje leto. V tem času bo Mestna občina Kranj sanirala še podvoz pri Iskri.
Pešci in kolesarji bodo most čez Savo lahko uporabljali že konec novembra.
Kranj – Kot so pojasnili na Mestni občini Kranj (MOK), je voda med avgustovsko ujmo narasla do visečih odrov pod mostom in tako ogrozila stabilnost delovne konstrukcije. Zaradi tega izvajanje del po predvideni tehnologiji ni bilo izvedljivo, mehanizacijo so zamenjali z manjšo in celo z ročnim delom, kar pa je upočasnilo sanacijo. »Ker prehajamo v deževni jesenski in zimski čas, ko je izvedba nekaterih gradbenih del otežena oziroma tudi onemogočena, je odprtje obnovljenega mosta načrtovano za pomlad 2024,« so dodali na kranjski občini.
Ta čas bo MOK izkoristila za sanacijo podvoza pri Iskri. »Nova pridobitev bo velika, saj se bosta po končanih delih pod mostom lahko srečali dve tovorni vozili, vsako na svojem pasu, kar prej ni bilo mogoče in je oviralo promet. S tem bomo rešili težavo, ki jo je Kranj imel več desetletij,« je povedal kranjski župan Matjaž Rakovec, ob tem pa občane pozval k potrpežljivosti in razumevanju. »Prepričan sem, da bomo na koncu vsi zadovoljni, saj bomo imeli nov, predvsem pa varen most,« je poudaril.
Pešci in kolesarji že konec novembra
Pešci in kolesarji bodo most čez Savo lahko začeli uporabljati še pred koncem obnove. Zanje bo prehod omogočen že konec novembra. Iz smeri železniške postaje bodo nanj lahko dostopali preko v ta namen postavljenih montažnih stopnic, urejen bo tudi prehod za kolesarje, iz smeri Jelenovega klanca pa bo prehod v istem nivoju. Za motoriziran promet bodo most odprli predvidoma spomladi, do tedaj pa ostaja popolna cestna zapora. Obvoz še naprej poteka na severni strani po cestah Iskra–Kidričeva cesta, Koroška cesta, Ljubljanska cesta (Jelenov klanec), na južni strani pa po cestah Iskra–Labore, Labore–Primskovo (Delavski most), Cesta 1. maja, Savska cesta.
Obnovljeni most čez Savo bo enakih dimenzij kot sedanji, imel bo enostransko dvosmerno kolesarsko pot, javno razsvetljavo bodo namestili ob strani mosta in tako ne bo posegala v površine za pešce, zamenjali in obnovili bodo komunalno infrastrukturo znotraj mosta. Nova bo tudi celotna ograja, ki bo imela arhitekturne elemente prvotnega mosta, sicer porušenega v drugi svetovni vojni.