Za varnost pešcev moramo skrbeti vsi
Okoli sedemdeset odstotkov smrtnih prometnih nesreč pešcev povzročijo vozniki motornih vozil, največkrat osebnih avtomobilov. Trideset odstotkov slovenskih pešcev priznava, da prečkajo cesto tudi ob rdeči luči.
Ljubljana – Na osrednjem dogodku v okviru nacionalne preventivne akcije za večjo varnost pešcev Bodi viden, bodi previden, ki v Sloveniji poteka do nedelje, so v sredo poudarili, da večletne analize kažejo, da so za okrog 70 odstotkov smrtnih prometnih nesreč pešcev odgovorni vozniki motornih vozil, največkrat osebnih avtomobilov. Letos je sicer stanje varnosti pešcev nekoliko boljše kot v enakem obdobju lani, v prometnih nesrečah je do 10. oktobra življenje izgubilo sedem pešcev, lani pa devet. Za primerjavo: pred dvajsetimi leti je na slovenskih cestah letno izgubilo življenje približno 50 pešcev. Takšno izboljšanje so dosegli z vrsto ukrepov, a vendarle bi bilo mogoče z odgovornostjo vseh udeležencev v prometu stanje še izboljšati, so poudarili.
Dragica Sternad Pražnikar, vodja Sektorja za preventivo in vzgojo v cestnem prometu na Agenciji za varnost prometa (AVP), je predstavila rezultate najnovejše mednarodne raziskave ESRA3, v kateri je sodelovala tudi Slovenija. V njej so sodelujoči slovenski anketiranci med drugim priznali, da jih je v zadnjih tridesetih dneh prečkalo cesto izven označenega prehoda kar 68 odstotkov, kar je več od povprečja EU (66 odstotkov), prehod za pešce pa jih je ob rdeči luči prečkalo 30 odstotkov (v EU 45 odstotkov). Med hojo je skoraj 62 odstotkov pešcev v Sloveniji na mobilnem telefonu bralo sporočila, slušalke pa jih je uporabljalo dobrih 29 odstotkov. Pod vplivom alkohola je bilo v prometu udeleženih skoraj 29 odstotkov pešcev, ki so odgovorili na spletni vprašalnik.
V času akcije med drugim poteka okrepljen nadzor policije, ki preverja spoštovanje predpisov pri pešcih in voznikih motornih vozil. Aktivnosti so usmerjene v pravilno prečkanje ceste, izsiljevanje pešcev na prehodih za pešce, upoštevanje prometne signalizacije, uporabo površin, namenjenih pešcem, pravilnemu parkiranju in ustavljanju na površinah za pešce. Policisti pa bodo pozorni tudi na to, ali pešci – predvsem v temnejšem delu dneva – uporabljajo odsevna telesa in nosijo svetlejša oblačila, da bi jih vozniki bolje videli. »Namen izvajanja aktivnosti policistov je povečanje zavedanja, da moramo za varnost najranljivejše skupine prometnih udeležencev, torej pešcev, skrbeti vsi. Tudi sicer lahko za varno udeležbo v prometu najbolje poskrbimo sami, s svojimi ravnanji. Če bi se tega vsi zavedali, bi bilo nesreč in žrtev bistveno manj,« je povedal Matjaž Leskovar, višji samostojni policijski inšpektor v sektorju prometne policije na generalni policijski upravi.