Kolesarska povezava Škofja Loka–Virmaše
Škofjeloški in kranjski župan, Tine Radinja in Matjaž Rakovec, sta v petek na mejo med občinama prikolesarila. S srečanjem sta uradno odprla kolesarsko povezavo Škofja Loka–Virmaše.
Sveti Duh – Ob odprtju kolesarske povezave, ki se nadaljuje proti Kranju, sta oba župana poudarila, da se bosta še naprej zavzemala za krepitev kolesarske infrastrukture. Tine Radinja si želi, da bi kolesarjenje postalo običajen način mobilnosti za otroke in mladino, pa tudi za tiste, ki hodijo v službo. »Zato je pomembna dobra infrastruktura; če ta ni varna in prilagojena uporabnikom in uporabnicam, je namreč to vrsto prevoza težko spodbujati. Moja želja je, da nadaljujemo napore in najdemo sredstva, da jo bomo še nadgrajevali.«
V Škofji Loki so letos uredili novo kolesarsko pot, ki vodi od središča mesta do železniške postaje. Kot je poudaril župan, je kolesarnica na železniški postaji tako polna, da jo bodo kmalu morali razširiti. Iz tega je moč sklepati, da se zakoreninjene vzorce premikanja da spremeniti.
»Če bomo zgradili dovolj kolesarskih stez, dobili drugi tir in dobre železniške povezave, uredili avtobusni promet, potem ljudje ne bodo več imeli takšne potrebe po avtomobilih. Zastavili smo si cilj, da bi vsaka družina do leta 2030 imela le en avto,« je poudaril župan Rakovec. »Čeprav je navade težko spreminjati, sem prepričan, da bodo ljudje, če bodo imeli možnost dobre alternative, to tudi uporabljali.«
Tadej Žaucer iz direktorata za prometno politiko na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo je ocenil, da so udobne kolesarske povezave zlasti pomembne za varno dnevno mobilnost ranljivih skupin. »To so lahko gibalno ovirani, starejši, družine z majhnimi otroki. Zanje je pomembno, da so poti varne, udobne in široke.«
»Smo na meji dveh občin, ki zelo dobro sodelujeta,« je na petkovem kolesarskem srečanju še poudaril Tadej Žaucer iz direktorata za prometno politiko na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo. Ob tem je tudi druge občine pozval k sodelovanju in koordinaciji projektov, saj kolesarjev občinske meje ne zanimajo.
Gašper Kleč, direktor Razvojne agencije Sora, je pozdravil odprtost obeh županov do projektov na področju kolesarstva, sodelovanje med občinama in razvojnimi agencijami ter povezovanje dveh največjih gospodarskih centrov na Gorenjskem. »Naš cilj je, da bo Gorenjska trajnostna regija in regija zadovoljnih ljudi, tako prebivalcev kot obiskovalcev od blizu in daleč.« Kleč je poudaril sodelovanje Občine Škofja Loka pri projektu Trata 2.1, ki spodbuja trajnostne prihode na delo v Industrijski coni Trata. Podjetja so največji generatorji prometa in zato so lahko tudi največji promotorji sprememb potovalnih navad. Po njegovem mnenju je pomembno, da se spodbujanja kolesarjenja za vsakodnevno mobilnost lotijo tudi s tega stališča.
Kot je pojasnila v. d. direktorice Regionalne razvojne agencije Gorenjske – BSC Kranj Franja Gabrovšek Schmidt, so za vzpostavitev varnih in dobrih kolesarskih povezav potrebna znatna razvojna sredstva. »Eden od virov je Dogovor za razvoj gorenjske regije, v okviru katerega je bila sofinancirana tudi kolesarska povezava Škofja Loka–Virmaše,« je poudarila.