Brezplačna e-oskrba še naprej
Ministrstvo za solidarno prihodnost bo za vsaj 5500 upravičencev brezplačno e-oskrbo financiralo do 20. junija 2025.
Asistenčni center E-oskrbe je od aprila 2022 do avgusta 2023 prejel več kot 24 tisoč klicev, v okviru katerih je opravil 1900 intervencij s pomočjo neformalnih oskrbovalcev – svojcev, sosedov ipd. – in več kot 300 intervencij z ukrepanjem nujne medicinske pomoči.
Kranj – Ministrstvo za solidarno prihodnost je v okviru javnega razpira E-oskrba na daljavo za izvajalca storitve v naslednjem obdobju izbralo Telekom Slovenije skupaj z Zvezo društev upokojencev Slovenije (ZDUS). To pomeni, da je e-oskrba za najmanj 5500 upravičencev od 1. oktobra letos do 30. junija 2025, ko bo uveljavljena pravica do e-oskrbe iz Zakona o dolgotrajni oskrbi, ki področje sistemsko ureja, še naprej na voljo brezplačno. Dne 30. septembra se je namreč iztekel projekt ministrstva za zdravje, v okviru katerega je bila E-oskrba za upravičence od sredine aprila 2022 v celoti financirana s strani Evropske unije iz Evropskega socialnega sklada. Če dosedanji uporabniki želijo ohraniti pravico do brezplačne e-oskrbe, morajo čim prej podpisati in vrniti dokumentacijo, ki jo bodo prejeli po pošti. Uporabnike bodo sicer obiskovali tudi prostovoljci društev upokojencev in jim pomagali urediti vse potrebno.
Kot pojasnjujejo na ZDUS, imajo prednost pri vključitvi v nov projekt E-oskrba na daljavo osebe, ki so bile vključene že v prejšnji projekt E-oskrba na domu. Novi uporabniki pa se vključujejo v projekt po vrstnem redu prispelih vlog do najkasneje dva meseca pred zaključkom projekta oziroma do porabe predvidenih sredstev po predmetnem javnem razpisu. Podrobnejše informacije glede vključitve v projekt Ministrstva za solidarno prihodnost so na voljo v času uradnih ur vsak delovnik med 9. in 12. uro, s klicem na številko 01 620 54 82 ali po e-pošti e-oskrba@zdus-zveza.si ali v lokalnem društvu upokojencev.
Asistenčni center E-oskrbe je od aprila 2022 do avgusta 2023 v okviru projekta prejel več kot 24 tisoč klicev, v okviru katerih je opravil 1900 intervencij s pomočjo neformalnih oskrbovalcev – svojcev, sosedov ipd. – in več kot 300 intervencij z ukrepanjem nujne medicinske pomoči. Skoraj 300 uporabnikov je potrebovalo pomoč zaradi padca v domačem okolju, skoraj 170 pa zaradi poslabšanja zdravstvenega stanja. E-oskrba jim je močno skrajšala čas čakanja na pomoč, s čimer so bili preprečeni številni težji zdravstveni zapleti, hospitalizacije in ne nazadnje tudi smrti.