Ploščad Brioni po obnovi le za pešce
V Kranju nameravajo obnoviti ploščad Brioni in jo nameniti površinam za pešce, parkirati pa tam ne bo več mogoče. Kje bo Mestna občina Kranj našla nadomestne parkirne prostore?
Sredstva za izdelavo dokumentacije za obnovo ploščadi Brioni so vzeli iz postavke za sanacijo zunanjega stavbnega pohištva Palače občine Kranj. Tudi s tem projektom so kandidirali na razpisu, a ni bil izbran, čeprav je leto 2023 razglašeno za Ravnikarjevo leto.
Kranj – Mestna občina Kranj želi obnoviti trenutno zelo neugledno ploščad Brioni med Slovenskim trgom in Stritarjevo ulico, projekt pa prijaviti na evropski razpis, ki naj bi bil objavljen oktobra. Obetajo si 80-odstotno sofinanciranje, možnosti, da so na razpisu uspešni, pa so po besedah vodje Urada za razvoj, pametno skupnost in projekte Tomaža Laniška velike. Mestni svet je zato na zadnji seji projekt uvrstil v načrt razvojnih programov in odobril prerazporeditev 64 tisoč evrov znotraj proračuna za izdelavo projektne in investicijske dokumentacije, ki je potrebna za prijavo na razpis.
Ploščad Brioni bo po obnovi – lotili se je bodo le ob morebitni pridobitvi sofinanciranja – v skladu z zahtevo zavoda za varstvo kulturne dediščine (ZVKD) namenjena zgolj pešcem, parkiranje pa ne bo več dovoljeno. Kot je pojasnil podžupan Janez Černe, je Palača občine Kranj, ki je bila skupaj s ploščadjo zgrajena leta 1955 po načrtih arhitekta Edvarda Ravnikarja, spomenik državnega pomena. »Skupaj z arhitekturnim birojem, ki nosi Ravnikarjeve pravice, smo skušali vzpostaviti čim boljši projekt, a smo pri ZVKD-ju naleteli na veliko odpora. Celo prosili smo ZVKD Slovenije, naj oblikuje posebno komisijo, da pove, kaj lahko na ploščadi sploh delamo. Glavni izsledki so, da na ploščadi v osnovnih rešitvah parkiranja ni bilo in ZVKD nam tega ne bo več dovolil, če se bomo lotili prenove. Parkiranja torej tukaj, razen v manjšem obsegu, ne sme več biti.«
Sašo Kristan (SDS) je zanimalo, kje bo MOK našla nove javne parkirne na tem območju. »Ali se mestna uprava zaveda, da v bližini občine in upravne enote dejansko ne bo več javnih parkirnih površin? Parkirišče Delavski dom je v zasebni lasti in je začasno v najemu, prav tako tudi parkirišče Stara Sava. Ostala parkirišča pa so večinoma namenjena električnim vozilom,« je dejala.
Černe je odgovoril, da je bila narejena interna analiza. »Res je, tukaj izgubljamo kar nekaj parkirnih mest, dogovarjamo pa se za njihovo nadomestitev na drugi lokaciji. Kje, zdaj še ne morem govoriti. Parkirišče Delavski dom najemamo in ga bomo najemali tudi v prihodnje. Na lokaciji Stara Sava pa si ob novem investitorju obetamo, da bo tam 940 parkirnih mest. Hkrati smo gledali tudi parkirna mesta, ki so že na voljo. Ena možnost je v parkirni hiši Fursom oziroma pri Telekomu, ki je precej nezasedena, tako da bi z dobro označitvijo lahko vozniki tudi tam parkirali.«
Igorja Velova (LRK) je zanimalo, ali na občini razmišljajo o gradnji podzemnega parkirišča pod ploščadjo Brioni, ki je nivojsko dvignjena nad cesto. Pri tem je spomnil na pretekle načrte, da bi podzemno garažo zgradili pod Slovenskim trgom, kar sicer tudi ni bilo izvedljivo zaradi nasprotovanja ZVKD. »Pa ne gre samo za beli hrast, ki se ga ni dalo podreti. Zaključilo se je zato, ker je nekdo v mandatu 2010–2014 ustavil fantastičen projekt, da bi bila pod Slovenskim trgom parkirna hiša v krogu, kjer je samo enosmerna vožnja. Za relativno ugodno javno-zasebno partnerstvo, kjer bi občina določila cene parkiranja, po 20 letih pa bi postala lastnica. A se je oblast ustrašila, da ne bo kdo kaj zaslužil v javno-zasebnem partnerstvu,« je povedal. Predlagal je, naj zopet razmislijo o tem projektu in dodal, da bi MOK morala uveljaviti predkupno pravico in od Zavarovalnice Triglav kupiti območje Stara Sava, na zemljišču pa v javno-zasebnem partnerstvu pridobiti na stotine parkirnih mest, ki so v javnem interesu.