Svoboda, odgovornost, zaupanje

<p>Odgovornost brez zaupanja v Dobro je težko breme.</p>

Človek si je v svoji zgodovini moral na silo izbojevati svobodo. In videti je, da smo vedno na preizkušnji. Plemena so se bojevala, narodi so bili v bojih, države druga proti drugi. Morda nam bo res kdaj uspelo, da bo Zemlja svobodna medsebojnih človeških bojev. Toliko je orožja na svetu, da je sedaj večja odgovornost preprečiti kot začeti vojno.

Na nivoju posameznika se mali človek vedno bori zase. Sedaj imamo vsaj družbene okvire in zakonodajo, da to lahko delamo. Včasih so oblastniške elite preprečile vzpone posameznikov. Svoboda se od francoske revolucije dalje nezadržno širi. Ni rečeno, da je vse dobro, kar je svobodno. Zagotovo je pa boljše, kot je bilo. Preveč je bilo ekonomskega, političnega, verskega, spolnega, rasnega, kulturnega nasilja med nami. Svoboda omogoča razvoj, hkrati pa se poveča odgovornost posameznika. Dva velika moža zgodovine sta napisala: »Delaj tako, da bo tvoje ravnanje postalo splošni zakon!« in še »Tako torej vse, kar hočete, da bi ljudje storili vam, tudi vi storite njim!« Tako preprosto pa tako težko to izvajamo vsak dan.

Bolj kot smo svobodni, bolj moramo biti odgovorni. In istočasno smo bolj prepuščeni sami sebi. Sami se odločamo in ob vsem znanju, trudu, informacijah je na veliki preizkušnji naše zaupanje, da bo vse dobro. Svoboda dejanj brez zaupanja vase, prihodnost, usodo, Boga ali kakorkoli to že imenujete, je naporna. V nekaj ali v nekoga moramo zaupati, saj ni vse v naši moči. Ničkolikokrat se mi je to že zgodilo. Ko sva letos kolesarila po Portugalski in ko je bilo največ problemov, je prišel človek in pomagal. Sam od sebe. Sediš za cesto, premišljuješ, kaj storiti, nimaš pravega ključa za kolo, in se ponudi dober človek za pomoč. Ko sem letos potoval po Balkanu, sem dobival avtostope in avtobuse mnogo bolje, kot bi si jih lahko uredil sam. Zadnji dan sem začel z dvignjenim palcem ob petih zjutraj, zamenjal pet šoferjev, vsi so prišli zelo hitro, ko sem izstopil iz zadnjega avta, je bil pred mano avtobus z napisom Bosna–Luksemburg. »Može do Ljubljane?« (prevod: Ali lahko do Ljubljane?). »Može. Dođi.« (prevod: Lahko, pridi.) Bolj ko je negotovo, več je priložnosti za zaupanje v Dobro.

Svobodo–odgovornost–zaupanje je različno okušati, kadar smo direktor podjetja, lastnik kmetije, oče v družini, mož za ženo ali samo sam zase. Še najlažje je zaupati v prihodnost, ko skrbiš sam zase. Nekaj boš že dobil za jesti, nekako boš prišel na cilj, nekje boš že spal. Skrb za ženo, otroke, družino, podjetje, kmetijo, skupnost … poveča odgovornost, prav pa je tudi, da ob lastnem delu (odgovornosti) povečamo še zaupanje, da se bo vse dobro izteklo. Sicer je pretežko nositi breme.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ...&nbsp;

Gorenjska / sreda, 20. junij 2007 / 07:00

Bančna previdnost pomeni prednost za varčevalce

"Da je Gorenjska banka previdna banka, pomeni prednost za varčevalce," pravi predsednik uprave Zlatko Kavčič in poudarja, da banka v zadnjih letih zaradi slabih naložb ni imela izgub. Kot pravi, so se...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Izlet v neznano

Koleos je prvi pravi Renaultov športno terenski križanec.

Avtomobilizem / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Pohod hibridne energije

Test: Lexus RX 400h Executive

Avtomobilizem / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Pravilno natovarjanje za varnost

Precej voznikov ne upošteva varnostnih pravil pri polnjenju avtomobilskega prtljažnika.

Mularija / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Ti, jaz, sonce in smeh

Pod tem geslom so se tržiški in škofjeloški otroci družili na poletnem taboru na Srednjem Vrhu nad Gozd Martuljkom.

Mularija / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Moj očka

S podružnične šole Žabnica so nam poslali spise učencev, v katerih opisujejo očke.