Povezuje jih lokalna zgodba
Javni zavod (JZ) Turizem Bled je letos že četrtič podelil certifikate Blejskega lokalnega izbora.
Letos so v počastitev 200. obletnice rojstva Arnolda Riklija ponudniki oblikovali tudi izdelke, povezane z njim, kot so Riklijeve cokle, pohodna palica, skodelice, kruh in kremna rezina.
Bled – Blejska lokalna ponudba se je razširila z devetimi novimi ponudniki z območja Bleda in okolice, ki so se pridružili mreži certificirane ponudbe. Lokalna ponudba pa je bogatejša za 52 pozitivno ocenjenih prehrambnih, obrtniških in gostinskih izdelkov ter turističnih produktov, ki jim je skupna odlična kakovost ter lokalna in trajnostna nota. Kot je povedala Mateja Vilman, koordinatorica Blejskega lokalnega izbora z JZ Turizem Bled, so letos skupno podelili 31 certifikatov v štirih različnih kategorijah, pri čemer za peto kategorijo – nastanitev – ni bilo prijav. »Kriteriji so namreč zelo strogi, ponudnik nastanitvenega obrata mora imeti okoljski certifikat in biti vključen v zeleno shemo slovenskega turizma,« je pojasnila Vilmanova.
V registru kolektivne blagovne znamke imajo vključenih že 52 ponudnikov in 220 izdelkov oziroma storitev. Osredotočajo se na lokalne zgodbe, avtentičnost in tradicijo, vsak produkt pa po besedah Vilmanove nosi posebno lokalno – blejsko zgodbo. »Kljub izzivom, s katerimi se srečujejo ponudniki, zlasti pri oblikovanju zgodbe in grafične podobe, se znamka Blejski lokalni izbor hitro razvija,« je poudarila in dodala, da je njihova vizija povezati lokalne pridelovalce, kmete in obrtnike s turističnim gospodarstvom, ki mu zagotavljajo izdelke lokalnega porekla višje kakovosti.
Letos so, v počastitev 200. obletnice rojstva Arnolda Riklija, ponudniki oblikovali tudi izdelke, povezane z njim, kot so Riklijeve cokle, pohodna palica, skodelice, kruh in kremna rezina. Lani so prvič pristopili k ocenjevanju doživetij, bilo jih je pet, letos še dva dodatna. Produkte je ocenjevala strokovna komisija, ki ji je predsedoval Janez Bogataj. »Od vseh strokovnih ocenjevanj v Sloveniji je to ocenjevanje najbolj temeljito, saj je organizirano na zelo visoki ravni,« je prepričan Bogataj. Pojasnil je, da ocenjevanje kolektivne blagovne znamke poteka po modelu Izvorno slovensko. »Izvorno ne izhaja iz pojma romantizma, ki je sicer zelo značilen za Slovence, temveč na izvoru gradiva, ki mora izhajati iz lokalnega ali regionalnega okolja, ter mero njegove uporabe pri oblikovanju zgodbe, ki ponudnikom običajno predstavlja največ težav,« je dodal. Poudaril je, da so produkti vsako leto zanimivejši, bogatejši in privlačnejši za kupce, želi si le, da bi bili na voljo na več mestih.
Kot je na podelitvi certifikatov dejal direktor JZ Turizem Bled Blaž Veber, je letos prvič oživela mobilna trgovina, ki bo z Bleda v prihodnje potovala po slovenskih krajih. Napovedal je tudi spletno trgovino, kjer bodo na enem mestu združeni vsi produkti Blejskega lokalnega izbora.