Tristo jih je vozilo preblizu
V osemurnem poostrenem nadzoru na avtocestah so policisti ugotovili skoraj tristo kršitev zaradi neupoštevanja ustrezne varnostne razdalje. Primerno razdaljo preverjamo s pravilom dveh sekund.
Kranj – Policisti postaj prometne policije in specializirane enote za nadzor prometa so minuli četrtek izvajali poostren nadzor na slovenskem avtocestnem omrežju, pozorni pa so bili predvsem na kršitve v zvezi z vožnjo na neustrezni varnostni razdalji med vozili. Kot opozarjajo na policiji, je namreč premajhna varnostna razdalja med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč. V osemurnem nadzoru so ugotovili skoraj tristo takšnih kršitev.
Med nadzorom je deset policistov z merilnikom hitrosti z avtocestnih nadvozov ugotavljalo raznovrstne prekrške. Ugotovitve so sporočali 42 policistom, ki so kršitelje ustavili in z njimi izvedli neposredne postopke. V osmih urah nadzora so tako ugotovili tudi 284 prekrškov v zvezi z vožnjo na neustrezni razdalji med vozili, od tega kar sto med vozniki težkih tovornih vozil. V 17 primerih so policisti ugotovili nedovoljeno prehitevanje težkih tovornih vozil, 71 voznikov pa je prekoračilo največjo dovoljeno hitrost vožnje. Najhitrejši je na dolenjski avtocesti vozil s hitrostjo kar 214 km/h. Policisti so ugotovili tudi številne druge prekrške, povezane z nedovoljeno uporabo mobilnih telefonov, neuporabo varnostnega pasu, preobremenitvami, tehnično brezhibnostjo vozil ipd.
Na gorenjski avtocesti so policisti obravnavali trideset voznikov, ki so vozili na prekratki varnosti razdalji, petnajst voznikov je prekoračilo najvišjo dovoljeno hitrost, en voznik pa je nepravilno prehiteval med tovornimi vozili.
Premajhna razdalja in prevelika hitrost
Na policiji opozarjajo, da je vožnja na premajhna varnostni razdalji največkrat povezana še s preveliko hitrostjo, neustrezna razdalja med težkimi tovornimi vozili pa praviloma pomeni nevarnost za nastanek hujših posledic ob prometni nesreči. V zakonu o varnosti cestnega prometa je sicer določeno, da mora voznik, ki vozi za drugim vozilom po istem prometnem pasu, voziti na ustrezni varnostni razdalji. Ta ne sme biti manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah. Kadar se ob dobrih prometnih razmerah oblikuje počasnejša kolona vozil, se lahko varnostna razdalja tudi zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi.
Kako lahko voznik preveri, ali vozi na zadostni varnostni razdalji? Policisti svetujejo, da sekundno metodo ali pravilo dveh sekund uporabljamo tako, da ob robu vozišča izberemo nek predmet oziroma orientacijsko točko (na primer prometni znak ali cestni smernik). Ko pred nami vozeče vozilo z zadnjim delom vozila prevozi to točko, začnemo šteti v sekundnem taktu: enaindvajset, dvaindvajset. Če isto mesto s sprednjim delom vozila prevozimo ob izteku štetja dveh sekund, imamo ustrezno varnostno razdaljo. Če ga prevozimo prej, je naša varnostna razdalja premajhna.
Predpisane kazni
In kakšne so globe za neupoštevanje varnostne razdalje? V skladu s 44. členom zakona o pravilih cestnega prometa se z globo 40 evrov kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja in ne upošteva varnostne razdalje. Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ne vozi na ustrezni varnostni razdalji, z globo 300 evrov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ne vozi na varnostni razdalji, določeni s prometnim znakom. Vozniku se izrečejo tudi tri kazenske točke.