Podpora socialnim podjetjem
Regionalne razvojne agencije skupaj z drugimi partnerji izvajajo aktivnosti, namenjene spodbujanju in razvoju socialnega podjetništva.
Kranj – V Sloveniji je po podatkih ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport 265 socialnih podjetij, od tega 13 na Gorenjskem. Od klasičnih se v prvi vrsti razlikujejo v tem, da niso ustanovljena z namenom pridobivanja dobička. Kot navajajo na ministrstvu, je njihov namen opravljanje dejavnosti, ki ima pozitivne družbene učinke v skladu z načeli socialnega podjetništva. Ta načela so nepridobitnost, enakopravnost članstva in prostovoljnost.
»Gre za obliko podjetništva, ki odgovarja na težave v družbi in ustvarja družbeno korist. Socialna podjetja tako s svojim delovanjem pripomorejo k inovativnemu reševanju socialnih, gospodarskih, okoljskih in drugih družbenih problemov ter zagotavljajo delovna mesta in socialno vključenost ranljivih skupin,« je njihov namen povzela Franja Gabrovšek Schmidt iz BSC Kranj, ki sodeluje pri oblikovanju podpornega okolja za socialna podjetja. »V okviru projekta sPOINT – Socialno podjetniška informacijska točka smo vzpostavili štiri kontaktne točke, ki povezane v partnerstvo nudijo podporo, svetovanje, informiranje potencialnim in obstoječim socialnim podjetnikom v kohezijski regiji Zahodna Slovenija. Na Gorenjskem se zainteresirani lahko obrnejo na Regionalno razvojno agencijo Gorenjske – BSC Kranj.« Kot je še pojasnila, s partnerji glede na potrebe socialnih podjetij organizirajo različne delavnice in usposabljanja, individualna in skupinska svetovanja, strokovne ekskurzije, oglede dobrih praks ... »BSC je pred dobrim letom dni izvedel mreženjski dogodek v sodelavnem centru Kovačnica, kjer smo naslovili nacionalni, regionalni in lokalni vidik razvoja podpornega okolja ter vidik socialnih podjetij z njihovo predstavitvijo. V juliju bo mreženjski dogodek v Kopru v organizaciji socialnega podjetja Središče Rotunda. Konec maja smo v središču Ljubljane pripravili sejem socialnega podjetništva, na katerem so se obiskovalcem in mimoidočim s svojimi idejami, izdelki in storitvami predstavila registrirana socialna podjetja iz Zahodne Slovenije. Pomembni aktivnosti sta namreč tudi kontinuirano informiranje in promocija. Prav z namenom povečanja prepoznavnosti tovrstnih podjetij smo pripravili digitalni katalog izdelkov in storitev socialnih podjetij, ki je dostopen na spletnih straneh partnerjev in na projektni strani na Facebooku. V njem lahko dobimo idejo za darilo, izvemo, kam po ozimnico, kje popravijo ali predelajo pohištvo …« V katalogu je predstavljenih 20 podjetij, iz gorenjske regije Zavod Center Stonoga, Fundacija Vincenca Drakslerja, Zaposlitveni center Korak, Zavod Carnus, Zadruga Lokatur in Top Agencija.
Podporne aktivnosti, ki se bodo v okviru projekta sPOINT izvajale še do konca septembra, so po besedah sogovornice pomembne tudi zato, ker evidentirajo potrebe in administrativne ovire potencialnih in obstoječih socialnih podjetij in podjetnikov. »Pripravljamo predloge in priporočila za izboljšanje njihovega poslovnega okolja. Po zaključku projekta se bodo določene aktivnosti sicer še vedno izvajale, vendar v precej manjšem obsegu. V okviru Programa izvajanja Evropske kohezijske politike 2021–2027 so znova predvidena določena evropska in nacionalna sredstva za ta namen, kaj in koga točno bodo podprli, pa bo znano po objavi razpisa in rezultatov.«