Blatna preizkušnja Grabna
Razburljive adrenalinske vožnje terenskih vozil so v gramoznici Graben obiskovalce na že petnajsti prireditvi Slovenija offroad pustile odprtih ust. Blata in vonja po bencinu res ni manjkalo.
Radovljica – Gramozna jama Graben, ki leži na obrobju Radovljice, je minuli konec tedna gostila že 15. prireditev Slovenija offroad, ki je tokrat potekala pod organizacijo Off road cluba (OFC) White tiger iz Velenja. Iztok Boltez, ki je bil zadnja leta glavni organizator prireditve, je pojasnil, da so vajeti predali OFC White tiger, saj so ti tudi zadnja leta skrbeli za organizacijo prireditve s praktičnega stališča. Tekmovanje, ki se je s prvo vožnjo v kategoriji »hard« oziroma v težavnostni preizkušnji začelo že v soboto, je v nedeljo obiskovalcem postreglo še z dvema težavnostnim preizkušnjama, hitrostno preizkušnjo vozil z bencinskimi motorji do 2000 ccm, hitrostno preizkušnjo vozil nad 2000 ccm, vozil z dizelskim pogonom ter vožnjo v kategoriji »turist« za voznike, ki tekmujejo z registriranimi vozili, vendar ne za točke državnega pokala. Tekmovalo je skupno 35 tekmovalcev iz Slovenije in Avstrije.
Proga prilagojena terenu
Kot je povedal vodja tekmovanja Aleksander Centrih, si prizadevajo, da bi blatna preizkušnja predstavljala dogodek, ki bi bil v prvi vrsti namenjen druženju vseh ljubiteljev vozil na štirikolesni pogon ter seveda tekmovanju. »Pripravili smo dirke, ki potekajo po krožni progi, moram pa reči, da je teren tako za težavnostno kot tudi hitrostno preizkušnjo precej težak,« je pojasnil Centrih. Tomaž Glušič, ki je bil zadolžen za pripravo proge, je povedal, da so se pri organizaciji zaradi razgibanega terena srečevali s kar nekaj izzivi: »Progo smo začeli pripravljati v četrtek zjutraj, skupno nas je sodelovalo okoli dvajset. Veliko smo razmišljali o tem, kje in kako speljati progo, treba se je bilo prilagajati terenu, ki je tukaj v Grabnu precej specifičen, uporabljali pa smo 'klasiko' – bager in čelni nakladač.
Včasih je treba odnehati
Oče in sin, Boris Kos starejši in mlajši iz Smokuča, sta se pomerila v hitrostni kategoriji vozil z dizelskimi motorji. Kot je povedal Boris mlajši, dobrega offroad voznika odlikujeta predvsem občutek in poznavanje različnih tehnik vožnje, njegov jeep grand cherokee z večjimi pnevmatikami in dvignjenim podvozjem pa je na lanski preizkušnji predčasno zaključilo tekmo. »Na tekmah sva že sodelovala, želim si stopničk, upam, da prideva do konca, lani sva ga predčasno razbila. Sledila je obnova in letos sva dobro pripravljena tako na psihični ravni kot tudi na ravni vozila,« pa je dodal oče, Boris starejši. Tekmovalec Nejc Šranc z Blejske Dobrave, ki se je v kategoriji do 2000 ccm s svojo lado nivo pomeril še z enajstimi suzukiji, pa je kljub osemletnim tekmovalnim izkušnjam predčasno zaključil preizkušnjo. »Zadaj smo polomili obe roki, zato smo se preventivno ustavili, da ne bi prišlo še do česa hujšega. Dobrega športnika odlikuje tudi to, da ve, kdaj odnehati,« je povedal Nejc.
Poleg blatnih čevljev in adrenalinskih voženj pa so bili obiskovalci deležni tudi pestrega spremljevalnega programa. Na voljo je bila raznolika gostinska ponudba in predstavitev vozil Jeep, ki jo je pripravilo podjetje Avto Močnik. Kot so povedali, so si obiskovalci lahko ogledali celo paleto novih vozil Jeep, kar se redko pojavi v salonih. »Na voljo je ogled modelov Renegade, Wrangler, Compass in Gladiator. Slednji je obiskovalce navdušil,« je povedal Amadej Košir iz podjetja Avto Močnik.