Skriti svet avtizma (1)
April je mesec, ko je večja pozornost namenjena avtizmu. Drugi april je namreč svetovni dan zavedanja o avtizmu. Z različnimi dogodki prebujajo v skupnosti zavest, da so med nami tudi otroci, mladostniki in odrasli z avtizmom ter njihove družine, ki potrebujejo podporo. Eden večjih takšnih dogodkov je bil na Gorenjskem. V organizaciji Glasbenega centra DO RE MI, v katerega so uspešno vključeni tudi otroci z motnjo avtističnega spektra, je drugo leto zapored potekal letni posvet z naslovom Skriti svet avtizma.
»V preteklih letih smo ob dnevu zavedanja o avtizmu pripravili glasbeni nastop in ob tem skušali ozaveščati, da so osebe z avtizmom med nami, da imajo pravico tudi do glasbene izobrazbe … Lani se nam je utrnila ideja, da bi enkrat na leto pripravili posvet – kot naš prispevek k zaznamovanju tega dne. Želimo osvetliti življenje teh oseb z različnih zornih kotov, zato na posvetih sodelujejo strokovnjaki z različnih področij in iz različnih ustanov, starši … Skupaj prepletamo izkušnje. Posvet nam odpira nove svetove. Še posebno za otroke z avtizmom in njihove starše je zelo dragocen. Predavanja so kvalitetna, oplemenitena z bogatimi izkušnjami sodelujočih,« je pojasnila prof. Nuša Piber, direktorica Glasbenega centra DO RE MI, in dodala, da ima posvet pomen povezovanja in pozitivnega nagovarjanja k vključujoči družbi, na njem pa se poglablja povezanost med otroki, starši in strokovnjaki. »S takšnimi dogodki vsi rastemo,« še pravi.
Udeleženci so letos prisluhnili univ. dipl. psihologinji, certificirani psihoterapevtki Nevenki Nakrst z gostujočim predavanjem Čud(ež)ni svet avtizma, sledilo je izvajanje prof. Mateje Tomac Calligaris o Pomenu glasbene vzgoje za vse otroke. Posvet se je nadaljeval s primeri odličnih praks. Mag. Peter Volasko, oče otroka z motnjo avtističnega spektra, je z zbranimi delil izkušnje in izzive pa tudi priložnosti neobičajnih družin, prof. Nina Kompare je spregovorila o svojih izkušnjah – po eni strani mame otroka s posebnimi potrebami, ki se šola od doma, kot tudi učiteljice petja, ki se s takimi otroki srečuje profesionalno. Svoj svet mame otroka z avtistično in drugimi pridruženimi motnjami je delila Andreja Obreza, učitelj metode Feldenkrais Ivan Vodopivec pa je predstavil konkretne učinke, ki jih ima ta terapija na otroke z motnjo avtističnega spektra. Z aktualnimi podatki glede motenj vida med mladimi, še posebno otroki z motnjami avtističnega spektra, je prisotne seznanil dr. Matjaž Mihelčič, optometrist, za zaključek pa je prof. Mojca Lavtar zaupala svoje prijeme, izkušnje in dileme glede zgodnjega odkrivanja avtizma.
Program so popestrili otroci Glasbenega centra DO RE MI, učenka Glasbene šole Logatec in učenec Glasbene šole Radovljica. »Verjamemo, da lahko s takšnim dogodkom nagovorimo tudi odločevalce, ki se bodo zavzeli za te otroke, da bi se jim odprlo čim več vrat tudi v glasbene ustanove. Če bi slišali, kako igrajo, bi to zagotovo takoj storili. Mi bomo svojo zgodbo nadaljevali v obsegu, kot ga zmoremo, in se še naprej trudili za kvaliteto, zato se že povezujemo tudi mednarodno,« je poudarila Nuša Piber.
(Se nadaljuje)