Vendarle kmalu podvoz pod železnico
Država po končani prvi fazi rekonstrukcije gorenjske železnice načrtuje še obnovo železniških postaj na Jesenicah, v Lescah in Podnartu, pa tudi ureditev podvoza na križišču ceste in železnice v Lescah.
Predvidena je ukinitev zavarovanega nivojskega prehoda na Alpski cesti v Lescah z izvedbo zunajnivojskega križanja ceste in železnice na isti lokaciji.
Lesce, Radovljica – Lani zaključeni prvi fazi projekta nadgradnje železniške proge Kranj–Jesenice sledi še nadgradnja oziroma rekonstrukcija železniških postaj Podnart in Lesce Bled ter ureditev zunajnivojskega prehoda za pešce, kolesarje in motorna vozila na mestu sedanjega križanja Alpske ceste in železnice v Lescah, je že na nedavni novinarski konferenci napovedal radovljiški župan Ciril Globočnik. Gre za projekt države, ki ga vodi Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI).
Tam so že sklenili pogodbo za izdelavo projektne dokumentacije za izvedbo nadgradnje, v okviru katere so načrtovane ureditev peronov skladno s sodobnimi smernicami, umestitev zunajnivojskih dostopov do peronov, ureditev postajnih objektov, sanitarij, kolesarnic, avtobusnih postajališč in parkirišč. Dokumentacija naj bi bila pripravljena do konca letošnjega leta, so pojasnili na direkciji.
»Projektne rešitve na železniških postajah Podnart in Lesce Bled predvidevajo umestitev nove tirne sheme z umestitvijo nove peronske infrastrukture. Predvideni so zunajnivojski dostopi na peronsko infrastrukturo na način, da bodo ti prilagojeni za gibalno ovirane osebe ter slepe in slabovidne,« so še pojasnili na direkciji in dodali, da je v okviru projekta predvidena tudi izdelava potrebne dokumentacije za izvedbo obnove postajnih objektov na obeh železniških postajah.
Asfaltirano parkirišče v Lescah in Podnartu
V obeh objektih, tako v Podnartu kot v Lescah, je predvidena ureditev čakalnic ter sanitarij za potrebe uporabnikov storitev železniške infrastrukture, pa tudi parkirišč. Na območju železniške postaje Lesce Bled je tako predvidena umestitev asfaltiranega parkirišča na severnem delu postaje, to je na območju trenutnega makadamskega parkirišča. Parkirišče naj bi bilo dovolj veliko, da bo omogočalo postanke avtobusov.
Podobno bo tudi v Podnartu, kjer je umestitev asfaltiranega parkirišča načrtovana na severni strani železniške postaje. Kot so še pojasnili na direkciji za infrastrukturo, bo v okviru izdelave projektne dokumentacije izdelana tudi študija obremenitve s hrupom s predlogom protihrupnih ukrepov na območjih obeh železniških postaj.
Ukinitev prehoda čez dve leti
Predvidena je tudi ukinitev zavarovanega nivojskega prehoda na Alpski cesti v Lescah z izvedbo zunajnivojskega križanja ceste in železnice na isti lokaciji. »Izvedba zunajnivojskega križanja je predvidena v okviru nadgradnje železniške postaje Lesce Bled,« so na vprašanje o časovnem okviru odgovorili na direkciji. »Ker je izdelava omenjene projektne dokumentacije še v teku, bo ocenjena vrednost investicij znana na podlagi projektantskega popisa del. Če bodo za izvedbo investicij zagotovljena finančna sredstva, bi lahko k izvedbi postopka javnega naročila za izvedbo del pristopili v prvi polovici leta 2024 in gradbena dela začeli izvajati predvidoma v letu 2025.«