Mladi mehanik leta
Uredništvo revije Tranzit je s pomočjo partnerjev tudi letos pripravilo tekmovanje Mladi mehanik Slovenije. Letošnji zmagovalec je dijak Srednje šole za strojništvo Šolskega centra Škofja Loka Aljaž Platiše.
Mentorja sta ga pohvalila, da je bil vsa leta najboljši pri pouku.
Škofja Loka – Konec marca je v Ljubljani potekalo tekmovanje Mladi mehanik 2023, na katerem se je pomerilo dvajset dijakov iz desetih šol iz vse Slovenije. Zmagovalec letos že drugo leto zapored prihaja iz Šolskega centra Škofja Loka, saj je največ znanja in spretnosti tudi v tekmi s časom pokazal Aljaž Platiše, dijak tretjega letnika programa avtoserviser, ki se je na tekmovanje pripravljal s pomočjo mentorjev Tadeja Požarja pri teoriji in Janeza Demšarja pri praktičnem delu.
Kot so pojasnili organizatorji, je tekmovanje namenjeno dijakom drugih in tretjih letnikov srednješolskega izobraževalnega programa avtoserviser, z njim pa želijo spodbuditi interes za izobraževanje in opravljanje poklicev v avtoservisni dejavnosti in krepiti zanimanje za tehnično kulturo. Ob tem so poudarili, da poklic avtomehanika že dolgo ni več drugorazredni poklic, temveč je poklic sedanjosti in prihodnosti, saj je na cesti vedno več vozil, ki se bodo prej ali slej pokvarila in jih bodo popravljali ravno dijaki, ki letos zaključujejo tretje letnike avtomehaničnih šol. »V skladu s tekmovalnim duhom pa želimo tudi izpostaviti dijake, ki izkažejo najvišjo raven pridobljenega znanja v izobraževalnem procesu na srednješolski stopnji.« Ekipo Šolskega centra Škofja Loka so sestavljali Domen Tominc in Arne Mavri kot tekmovalca in Aljaž Platiše kot rezerva, tik pred začetkom teoretičnega dela pa je prišlo do preobrata, saj se je Arne Mavri odločil dati prednost Aljažu Platiši, ker je ocenil, da se je bolje naučil snov za teoretični del, je kot zanimivost navedel Tadej Požar. Tekmovanje je sicer obsegalo tako teoretični kot praktični del. Za reševanje teoretičnih nalog so imeli po Požarjevih besedah dijaki na voljo trideset minut, v tem času pa so morali pokazati poglobljeno znanje iz strokovnih predmetov. »Organizatorji so pripravili osemdeset vprašanj, na katere so dijaki morali poznati odgovore, od tega so jih trideset izbrali za test. Časa za pripravo smo imeli približno teden dni.« Sledil je še praktični del, na katerem so se tekmovalci spopadli s tremi nalogami: zamenjavo sušilca zraka pri tovornem vozilu, zavarovanjem električnega vozila ter montažo in centriranjem pnevmatike in kolesa na vozilu, je pojasnil Aljaž Platiše. Njegov mentor Janez Demšar je dodal, da so imeli za vsako nalogo na voljo deset minut, komisija pa je ocenjevala tako natančnost izvedbe kot pravilnost zaporedja postopkov in kako so poskrbeli za varnost med delom, zlasti pri servisiranju električnega vozila, kar je zaradi visokih napetosti še posebno nevarno.
Kot je pojasnil Aljaž Platiše, se je za tekmovanje odločil, ker je želel preveriti znanje, ki ga je doslej pridobil v šoli in pri praktičnem pouku. Njegova mentorja sta ga pohvalila, da je bil vsa leta najboljši pri pouku, na tekmovanju pa je izkazal zelo napredno znanje, ki celo presega raven dijaka tretjega letnika njegove smeri. Ob tem je Aljaž Platiše s ponosom povedal, da bo šolanje nadaljeval po programu 3+2 za strojnega tehnika. Zmago na tekmovanju pa šteje kot dobro referenco na svoji prihodnji poklicni poti.