Dostopen sistem parkiranja
To je pomemben cilj pri pripravi postopka parkirne politike, ki bo v občinah Škofja Loka in Medvode potekala v prihodnjih mesecih.
Ker v proces priprave parkirne politike želijo v čim večji meri vključiti javnosti in vse pomembne deležnike, bodo organizirali javne razprave z delavnicami o tem, kakšno je parkirno stanje danes in kakšne parkirne ureditve si želimo.
Škofja Loka – Občina Škofja Loka je bila skupaj z Medvodami izbrana za pilotno območje, v katerem se bo izvedel postopek priprave parkirne politike oziroma priprave nacionalnih smernic za parkirno politiko na ravni mest in občin.
Kot ugotavljajo na loški občini, se podobno kot v drugih mestih srečujejo z izzivi, kako vzpostaviti dostopne in konkurenčne prometne razmere za zmanjšanje negativnih vplivov motornega prometa na okolje ter prebivalce in prebivalke. Prav tako ugotavljajo, da mesta svoje proračune obremenjujejo s stroški za zagotavljanje in upravljanje parkirnih prostorov, medtem pa zmanjkuje sredstev za kakovosten javni prostor in infrastrukturo, za površine za pešce in kolesarje ter za delovanje javnega potniškega prometa.
Tudi zato Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo želi okrepiti zavedanje o pomenu in možnostih izvajanja aktivne parkirne politike, zato je razpisalo projekt, imenovan Trajnostna parkirna politika, priprava nacionalnih smernic, strokovnih podlag in nacionalne parkirne platforme.
Izdelovalci parkirne politike Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, Inštitut za politike prostora in Ljubljanski urbanistični zavod so že začeli delati, kar pomeni pridobivati obstoječe podatke in oblikovati ožjo in širšo delovno skupino.
V marcu in v aprilu se bo izvajala analiza stanja, ko bo tudi izvedena javna razprava o izkušanjih ključnih deležnikov in percepciji parkirnega stanja v javnosti. V maju in juniju bodo skupaj oblikovali vizijo in cilje ter pripravili nabor ukrepov.
Predlog parkirne politike bo javno predstavljen v začetku poletja, predvidoma konec junija. »Cilj je zagotoviti dostopen in konkurenčen prometni sistem z novo vključujočo parkirno politiko in parkirnimi režimi v občini Škofja Loka, kar bo lahko zgled tudi za druga primerljiva mesta v Sloveniji in širše,« še pojasnjujejo na loški občini.