Zaživel je portal Kariera v turizmu
Portal je ena od osrednjih točk nacionalne kampanje, katere namen je dvigniti ugled poklicev v gostinstvu in turizmu, dolgoročno spodbuditi vpise na srednješolske, višješolske in visokošolske programe ter povečati zanimanje za ustvarjanje kariere v tej panogi.
Na portalu so predstavljene tudi izkušnje posameznikov, ki so se odločili za kariero v turizmu oziroma gostinstvu, med njimi sta kot ambasadorja kampanje kuharski mojster v restavraciji Pino Alpino v Kranjski Gori Bruno Šulman, širši javnosti znan predvsem kot zmagovalec kuharskega televizijskega šova, in Monika Topolnik, vodja velnesa v Hotelu Bohinj.
Ljubljana – Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport in Slovenska turistična organizacija (STO) sta sredi tedna na sejmu Alpe-Adria predstavila portal Kariera v turizmu (www.karieravturizmu.si). Novo spletno mesto je nastalo v partnerstvu s Turistično-gostinsko zbornico Slovenije, Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije in SRIP Turizem. S pozivom Izberi kariero v turizmu in sloganom Ustvarjam doživetja vabi k spoznavanju poklicev v gostinstvu in turizmu, predstavlja možnosti izobraževanja, na enem mestu združuje informacije o spodbudah in štipendijah ter prostih delovnih mestih, vključuje pa tudi koledar dogodkov, kot so izobraževalni in promocijski dogodki, sejemske prireditve ter tekmovanja.
Ambasadorja kampanje iz Kranjske Gore in Bohinja
Na portalu so predstavljene tudi izkušnje posameznikov, ki so se odločili za kariero v turizmu oziroma gostinstvu, med njimi sta kot ambasadorja kampanje tudi mladi kuharski mojster v restavraciji Pino Alpino v Kranjski Gori Bruno Šulman, širši javnosti znan predvsem kot zmagovalec oddaje MasterChef, in Monika Topolnik, vodja velnesa v Hotelu Bohinj.
»Dobrega kuharja, pa ne samo enega, potrebuje čisto vsaka restavracija, bistro ali gostilna. So izjemno iskani, hitro zaposljivi in dobro plačani. Kuhanje me popolnoma prevzame in okupira. Razmišljam o novih jedeh, kreiram in ob tem neizmerno uživam. Zato je moj običajni delovni dan pester in zanimiv. Pogosto tudi naporen, vendar se kljub temu prav vsak dan rad vrnem v kuhinjo,« je povedal eden od ambasadorjev kampanje Bruno Šulman, ki svetuje, naj se za poklic kuharja odloči tisti, ki rad kuha, ustvarja in mu ustreza razgiban delavnik.
Monika Topolnik je zadovoljna in ponosna, da je del kampanje za promocijo poklicev v gostinstvu in turizmu. »Zdi se mi odlična priložnost, da mladim še bolj približam poklic, ki ga tako rada opravljam. Svoje delo res opravljam s srcem, ker simbolizira moje vrednote in način življenja. Škoda, ker česa podobnega ni bilo na voljo že v mojih najstniških letih, saj bi tako svoj sanjski poklic našla že nekoliko prej,« je dejala Monika Topolnik.
Portal je sicer slovenska turistična organizacija zagnala junija lani, prvi del kampanje pa je stekel na družbenem omrežju TikTok, kjer so do konca leta predstavili osem poklicev in s 54 objavami ustvarili 2,3 milijona ogledov.
Država pomaga tudi s štipendijami
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je ob zagonu portala poudaril, da so kakovostni kadri v turizmu ključni: »Ljudje cenimo prijazen očesni stik, toplo besedo, stisk roke. Tega nobena digitalizacija in optimizacija procesov ne moreta nadomestiti.« Spomnil je tudi, da je dijakom izobraževalnega programa gastronomske in hotelske storitve že drugo leto zapored na voljo tudi štipendija v višini 107 evrov mesečno, ki je združljiva z Zoisovo štipendijo.
Brez dobrih kadrov ni dobre ponudbe
Direktorica STO Maja Pak pa je poudarila, da slovenski turizem želi ustvarjati višjo vrednost z avtentičnimi, butičnimi zgodbami, ki jih gostje ne morejo doživeti nikjer drugje. »Zavedamo se, da tovrstnih doživetij ni mogoče zasnovati in izpeljati brez zagnanih, motiviranih ljudi, ki z dobro voljo in nasmeškom poskrbijo, da izkušnja vsakega gosta preseže njegova pričakovanja. Želimo spomniti, da ti poklici prinašajo veliko lepih trenutkov in zadovoljstva ob stiku z gosti, obenem pa tudi možnosti za stalno izobraževanje in napredovanje ter osebnostno rast. Država in turistično gospodarstvo moramo skupaj zagotoviti, da bodo poklici v turizmu in gostinstvu prepoznani, cenjeni in ustrezno nagrajeni.«