Monika Topolnik in Bruno Šulman, ambasadorja portala Kariera v turizmu / Foto: Jošt Gantar, STO

Zaživel je portal Kariera v turizmu

Portal je ena od osrednjih točk nacionalne kampanje, katere namen je dvigniti ugled poklicev v gostinstvu in turizmu, dolgoročno spodbuditi vpise na srednješolske, višješolske in visokošolske programe ter povečati zanimanje za ustvarjanje kariere v tej panogi.

Na portalu so predstavljene tudi izkušnje posameznikov, ki so se odločili za kariero v turizmu oziroma gostinstvu, med njimi sta kot ambasadorja kampanje kuharski mojster v restavraciji Pino Alpino v Kranjski Gori Bruno Šulman, širši javnosti znan predvsem kot zmagovalec kuharskega televizijskega šova, in Monika Topolnik, vodja velnesa v Hotelu Bohinj.

Ljubljana – Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport in Slovenska turistična organizacija (STO) sta sredi tedna na sejmu Alpe-Adria predstavila portal Kariera v turizmu (www.karieravturizmu.si). Novo spletno mesto je nastalo v partnerstvu s Turistično-gostinsko zbornico Slovenije, Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije in SRIP Turizem. S pozivom Izberi kariero v turizmu in sloganom Ustvarjam doživetja vabi k spoznavanju poklicev v gostinstvu in turizmu, predstavlja možnosti izobraževanja, na enem mestu združuje informacije o spodbudah in štipendijah ter prostih delovnih mestih, vključuje pa tudi koledar dogodkov, kot so izobraževalni in promocijski dogodki, sejemske prireditve ter tekmovanja.

Ambasadorja kampanje iz Kranjske Gore in Bohinja

Na portalu so predstavljene tudi izkušnje posameznikov, ki so se odločili za kariero v turizmu oziroma gostinstvu, med njimi sta kot ambasadorja kampanje tudi mladi kuharski mojster v restavraciji Pino Alpino v Kranjski Gori Bruno Šulman, širši javnosti znan predvsem kot zmagovalec oddaje MasterChef, in Monika Topolnik, vodja velnesa v Hotelu Bohinj.

»Dobrega kuharja, pa ne samo enega, potrebuje čisto vsaka restavracija, bistro ali gostilna. So izjemno iskani, hitro zaposljivi in dobro plačani. Kuhanje me popolnoma prevzame in okupira. Razmišljam o novih jedeh, kreiram in ob tem neizmerno uživam. Zato je moj običajni delovni dan pester in zanimiv. Pogosto tudi naporen, vendar se kljub temu prav vsak dan rad vrnem v kuhinjo,« je povedal eden od ambasadorjev kampanje Bruno Šulman, ki svetuje, naj se za poklic kuharja odloči tisti, ki rad kuha, ustvarja in mu ustreza razgiban delavnik.

Monika Topolnik je zadovoljna in ponosna, da je del kampanje za promocijo poklicev v gostinstvu in turizmu. »Zdi se mi odlična priložnost, da mladim še bolj približam poklic, ki ga tako rada opravljam. Svoje delo res opravljam s srcem, ker simbolizira moje vrednote in način življenja. Škoda, ker česa podobnega ni bilo na voljo že v mojih najstniških letih, saj bi tako svoj sanjski poklic našla že nekoliko prej,« je dejala Monika Topolnik.

Portal je sicer slovenska turistična organizacija zagnala junija lani, prvi del kampanje pa je stekel na družbenem omrežju TikTok, kjer so do konca leta predstavili osem poklicev in s 54 objavami ustvarili 2,3 milijona ogledov.

Država pomaga tudi s štipendijami

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je ob zagonu portala poudaril, da so kakovostni kadri v turizmu ključni: »Ljudje cenimo prijazen očesni stik, toplo besedo, stisk roke. Tega nobena digitalizacija in optimizacija procesov ne moreta nadomestiti.« Spomnil je tudi, da je dijakom izobraževalnega programa gastronomske in hotelske storitve že drugo leto zapored na voljo tudi štipendija v višini 107 evrov mesečno, ki je združljiva z Zoisovo štipendijo.

Brez dobrih kadrov ni dobre ponudbe

Direktorica STO Maja Pak pa je poudarila, da slovenski turizem želi ustvarjati višjo vrednost z avtentičnimi, butičnimi zgodbami, ki jih gostje ne morejo doživeti nikjer drugje. »Zavedamo se, da tovrstnih doživetij ni mogoče zasnovati in izpeljati brez zagnanih, motiviranih ljudi, ki z dobro voljo in nasmeškom poskrbijo, da izkušnja vsakega gosta preseže njegova pričakovanja. Želimo spomniti, da ti poklici prinašajo veliko lepih trenutkov in zadovoljstva ob stiku z gosti, obenem pa tudi možnosti za stalno izobraževanje in napredovanje ter osebnostno rast. Država in turistično gospodarstvo moramo skupaj zagotoviti, da bodo poklici v turizmu in gostinstvu prepoznani, cenjeni in ustrezno nagrajeni.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / sreda, 29. november 2023 / 23:59

Razstava o prizidkih

Škofja Loka – Občina Škofja Loka in Fakulteta za arhitekturo Univerze v Ljubljani v Sokolskem domu Škofja Loka pripravljata razstavo z naslovom Dežela pri-zidkov. Na delavnici so študenti različnih...

Objavljeno na isti dan


Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Več želja, kot je denarja

V kranjsko občinsko blagajno se bo letos steklo nekaj manj kot 55 milijonov evrov.

Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Nova tribuna v športnem centru

Športni center Kranj naj bi dobil manjšo tribuno med glavnim in pomožnim nogometnim igriščem. Za popravilo in upravljanje z dotrajano glavno tribuno občinsko vodstvo še išče rešitev.

Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Kranj in La Ciotat pobratena že petdeset let

Visoko obletnico pobratenja dveh mest bodo v Kranju obeležili s prireditvami. Občinska svetnica Petra Mohorčič pa je predlagala, naj park pred Fakulteto za organizacijske vede na Zlatem polju poimenuj...

Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Energetsko potratne javne stavbe

V kranjski občini naj bi v prihodnje pospeševali rabo obnovljivih virov energije, predvsem biomase in sončne energije.

Splošno / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Garažna hiša je rešitev

Olivera Stojanović: »Pozdravljam odločitev občine, da parkirišče pred Čebelico uredi samo za stanovalce mestnega jedra. Za ostale obiskovalce mesta pa naj raz...