Blazina, bla, bla, bla, blato
»Metod Frlic se je v zadnjih letih s serijo del izpostavil kot neusmiljen opazovalec sodobne družbe, kaotično potopljene v nepregleden ocean visokonapetostnih znakov in simbolov, ki so vseprisotni zunanji izrazi prevladujoče potrošniške družbe z njeno hiperinflacijo dobrin in idej (ideologij), sistematično (odkrito in prikrito) represijo in širokim naborom predsodkov, v katere smo velikokrat ujeti proti svoji volji in prepričanju. Njegov glas je tukaj v imenu mnogih, ki podobno razmišljajo, vdahnil mu je le presežek lastne domišljije, in ta je tista, ki v resnici šteje. Umetnost, nabita s sporočilnostjo, je nekdaj nastajala po nareku naročnikov in oblastnikov, danes se zdi v rokah ljudstva, medtem ko je umetnik medij za 'ubesedenje' nemoči posameznika in zapostavljenih skupin ljudi. Čeprav sta v ospredju duhovit posmeh in skoraj burkaško insceniranje sodobne človeške komedije, v katerih v glavnih vlogah nastopajo izvoljeni in samozvani odločevalci sodobnega sveta, je njen namen, da kritizira in protestira. S pripovedno in alegorično naravo umetniške govorice hoče razbiti enostranske poglede na 'zgodovinjenje' sedanjosti, saj opozarja, da se za videzom nedvoumnih sporočil skriva (ali razkriva) zapleteno, v vse pore družbene stvarnosti segajoče sobesedilo. /…/ V času, ko stopamo proti novi in negotovi prihodnosti, v kateri bodo globalni politični prevrati spremenili ne le bivalno okolje, temveč tudi okolje, v katerem se razvija naša zavest, spadajo dela Metoda Frlica med tiste umetniške vizionarske izjave, ki nas opozarjajo na silovito podtalno dogajanje zgodovine, njihova bolj ali manj relevantna sporočila ter nesporna kiparska kakovost pa kažeta na moč umetnosti, da pokaže trenutne politične okoliščine kot hropenje razpadajočega sveta, kakršnega smo poznali.« (str. 22, 24)
Gornja odlomka sta iz besedila Marka Košana, najdemo ga v katalogu pregledne razstave, ki jo je imel akademski kipar Metod Frlic poleti 2022 v Mestni galeriji v Ljubljani, postavil jo je kustos Sarival Sosič. Metodov opus je bil celovito prikazan že v monografiji Sočasni svetovi (Marko Košan, Modrijan, 2020), lani pa smo pregled zadnjih desetih let njegovega ustvarjanja videli še v živo. Če ste razstavo zamudili, si jo lahko posredno ogledate v tej knjigi. Metod v svojih delih izraža svojo umetniško kreativnost, hkrati pa se sooča z družbenim dogajanjem, v katerem ne vemo prav dobro, kam gremo. Umetnik nam svoje videnje tega dogajanja prikazuje na svojski in duhovit način.