H2SO4: Zbirka slovenske uporniške poezije
»Od nekdaj me je privlačila poezija, ki zagovarja pesnikovo individualno jezikovno držo in provocira bralca z nepričakovanimi sporočili in inovativnim, tudi tabujskim izrazjem. Kot srednješolec sem bral črna Izštevanja Svetlane Makarovič in skorajda zaigral na njeno mrtvaško kost, kasneje me je očaral Kosovelov jedki jezikovni eksperiment, kot študent sem z zatopljenostjo in potrpežljivostjo, ki je terjala obilo energije, bral Grafenauerjevo knjigo Kritika in poetika (1974), v kateri med drugim govori tudi o poeziji kot opoziciji svetu. Pesniški subjekt zaznamuje individualna svoboda, ki se upira represivnosti sveta, a se subjekt v takem svetu 'zlomi in razkroji'. Njegove izvrstne zveze besed o kalupu forme in svežini idejnosti v njej (o sonetu kot poziciji in besedilu kot opoziciji) so brusile mojo bralno zmožnost in me vedno znova privedle do temeljnega vprašanja: Ali ni vsaka vrhunska pesem svojevrsten upor, klofuta jezikovnim in družbenim normam? Ali ni uporništvo v izstopu iz vseh mogočih predpisov in zapovedi? Ali ni poezija predvsem užitek skoka v neznano? Iz teh vprašanj in občutij je postopoma nastajala antologija uporniške poezije, ki želi prikazati prav to: govorico svobode na ozadju jezikovnih in družbenih konvencij, ovir in predsodkov. Ko je bila knjiga že skoraj napisana, je izšel video TventiTventi (2020), oster komentar sodobne stvarnosti in ponekod (pre)drzen jezikovni eksperiment. Nastajanje te skladbe je vodil izvrstni producent Hyu – in prve ideje o uglasbitvi uporniških verzov so nastale kot dialog z njim. Kmalu sva se skupaj odločila, da bo nosilna avtorica albuma H2SO4 le Masayah, divjaško nekonvencionalna dvajsetletnica, ki s svojo energijo lahko dvigne publiko v Gali Hali in drugje zares od tal – v sfere prebojnih, (za)resnih sporočil: provokacij in protestov, ki po vsebini niso le muhe enodnevnice, podlage sobotnih odklopov. Tako se začenja dnevnik uporništva, ki je obenem tudi dnevnik odkrivanja lastnega izraza na ozadju že zapisanih pesniških besedil.« (str. 9)
Gornji odstavek je iz uvodnega besedila Igorja Sakside, urednika te knjige. Na naslovnici je mlada uporniška kantavtorica Masayah, najbolj izpostavljena med uporniškimi pesniki. Njihov nabor seže od ljudske pesmi Jezus in riba, ki nosi svet do aktualnih avtorjev (Aleš Šteger). In še navodilo uporniške poezije za odnos do politike, oblasti in vladajoče ideologije: »Mazilite jo s H2SO4!«