Ko tudi nergači utihnejo

Test: Dacia Duster 1,5 dCi 4x4 Laureate

Tudi največji skeptiki morajo priznati, da je romunska Dacia vse bolj resen igralec na globalnem avtomobilskem zemljevidu. S terensko naravnanim dusterjem je znamka pod okriljem mogočnega Renaulta vstopila v razred manjših terencev, kjer nizkocenovnih avtomobilov v zadnjih letih skoraj ni bilo. Duster s svojim robustnim terenskim videzom izžareva dinamičnost in je že na prvi pogled prepoznaven. Široka blatnika, mogočna kromirana maska in zajeten odbijač z zaščito spodnjega ustroja nakazujejo terenske zmogljivosti. Pogled s strani razkriva velik odmik od tal, poudarjene blatnike in zaščitne obloge, na zadku pa plastična letev nad prostorom za registrsko tablico skupaj z igrivimi lučmi razbija monotonost pločevine. K celostni podobi pripomorejo tudi zajetna strešna nosilca za prtljažnik in zaščitni plastični deli spredaj in zadaj.

 

Žal se racionalnost pokaže v notranjosti, ki je za današnje razmere zasnovana zelo preprosto in skoraj preveč ceneno. Notranji oblikovalci niso pokazali nobene izvirnosti ali novosti, vse je bilo pri avtomobilih te znamke že videno, vključno z merilniki, stikali, ročicami in radijskim sprejemnikom. Ampak treba je priznati, da se predvsem za volanom sedi dokaj dobro in da si tudi potniki na zadnji sedežni klopi ne grizejo kolen. Poleg tega v prtljažniku ni nič manj prostora kot v avtomobilu srednjega razreda, s podrto sedežno klopjo pa je mogoče prepeljati tudi zahtevnejše kose tovora.

 

Pri pogonskem sklopu je dobro vedeti, da je 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik prepričljivejši od bencinskega sorodnika. Motor sicer ne postreže s kakšnim posebnim presenečenjem, je pa dobro uglašen med zmogljivostmi in zahtevami.

 

Vsekakor je avtomobil dovolj prepričljiv na slabših voznih podlagah in na lažjih terenskih preprekah; pogonski sklop s priključljivim štirikolesnim pogonom je sposojen pri Nissanu, voznik pa lahko izbira med samodejno porazdelitvijo navora na vsa štiri kolesa, zaklenjenim polovičnim razmerjem ali zgolj pogonom na sprednji kolesni par. Duster je torej tisto, kar je na cestah manjkalo: dovolj tehnološko preverjen, oblikovno samozavesten in predvsem cenovno dostopen športni terenec.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 168 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,5/ 5,3/ 5,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 17.630 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / četrtek, 21. maj 2015 / 10:22

Postavlja novo sitarsko hišo

Lastnik šempetrske graščine v Stražišču Aleks Leo Vest na svojem zemljišču postavlja novo sitarsko hišo. Originalno so sicer pred tremi leti požgali, a bi se verjetno tudi brez tega slej ko prej podrl...

Objavljeno na isti dan


Mularija / četrtek, 24. marec 2011 / 07:00

Otroška peresa

V vrtcu Mojca Vrtec Mojca je razvojni vrtec. V njem so otroci s posebnimi potrebami. V vrtcu so nas razdelili v več skupin. Moja skupina je odšla v učilnico 3. V njej...

Mularija / četrtek, 24. marec 2011 / 07:00

Med zmagovalci Eko-paketa

Malčki iz Vrtca Radovljica, enota Brezje, so se uvrstili med nagrajence natečaja na temo kreativnega ustvarjanja iz odpadne kartonske embalaže za mleko in sokove (KEMS). Kot so sporoči...

Avtomobilizem / četrtek, 24. marec 2011 / 07:00

Ko tudi nergači utihnejo

Test: Dacia Duster 1,5 dCi 4x4 Laureate

Avtomobilizem / četrtek, 24. marec 2011 / 07:00

Japonci še v težavah

Po nedavnem katastrofalnem potresu in cunamiju na Japonskem si tamkajšnji avtomobilski proizvajalci prizadevajo, da bi vsaj v nekaterih zaprtih obratih znova vzpostavili proizvodnjo. Kljub temu n...

GG Plus / četrtek, 24. marec 2011 / 07:00

Navijači množično pod Ponce