Rok Gartnar / Foto: Cveto Zaplotnik

Kako obdelati strme travnike

Društvo podeželske mladine Zgornjesavske doline je junija pripravilo praktični prikaz obdelave strmega travnika z gorsko mehanizacijo, ki jo izdelujejo v podjetju Lavrih v Poljanski dolini.

Mojstrana – Kot je dejal direktor podjetja Rok Gartnar, je tudi sam član društva podeželske mladine, vendar v Škofji Loki, a ko so mladi iz Zgornjesavske doline izrazili interes za predstavitev mehanizacije na njihovem območju, so bili v podjetju takoj za to. Na strmem Mitharjevem travniku med Dovjim in Mojstrano so predstavili košnjo z gorsko kosilnico ter spravilo z gorskim pobiralnim zgrabljalnikom, predstavili pa so tudi tračni obračalnik in nova izdelka – 3200-litrsko cisterno s topom za gnojenje strmin in 6250-litrsko cisterno, ki nima samo vseh lastnosti cisterne, ampak ima tudi sistem za nizek izpust gnojnice z delovno širino devet metrov. »Ta sistem smo razvili za potrebe švicarskega trga,« je dejal Rok Gantar in dodal, da je sistem možno odpeti s cisterne in ga priključiti na gorski traktor. Na vprašanje, kako strme površine je možno obdelovati z njihovo mehanizacijo, je Rok Gantar odvrnil, da to ni odvisno samo od naklona, ampak tudi od kvalitete tal ter od delavca, ki dela s strojem.

Gantar je kot samostojni podjetnik že pred štirimi leti začel razvijati in izdelovati gorsko kmetijsko mehanizacijo na domači kmetiji Lavrih na Srednjem Brdu, potlej je s. p. preoblikoval v podjetje – družbo z omejeno odgovornostjo. V njihovem proizvodnem programu so glavni izdelki pobiralni zgrabljalniki in tračni obračalniki, v kratkem pa bodo v redno proizvodnjo uvrstili tudi gorske cisterne, ki so jih tudi predstavili v Mojstrani. Od deset do petnajst odstotkov izdelkov prodajo v Sloveniji, preostale v Avstrijo, Švico, Nemčijo, Francijo in Italijo, prve korake so naredili tudi na trg Norveške in Švedske. Zaposlujejo dvanajst sodelavcev, za zdaj imajo proizvodne prostore še na Srednjem Brdu, a so letos kupili v dolini opuščeno kmetijo, kjer pa so že začeli gradnjo novih poslovnih prostorov.

Kmetijski stroji za delo v hribovskih razmerah so dražji od tistih za delo v ravnini. »To je razumljivo. Takšni stroji so bolj specialni, tudi serije so manjše,« je dejal Rok Gantar in poudaril, da je njihov glavni cilj razviti stroje – robote, ki bodo v strmini omogočali košnjo in spravilo krme brez navzočnosti človeka. Delo s takšnimi stroji bo bolj udobno in tudi bolj varno.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 9. marec 2012 / 07:00

Naši mladi smučarji so najboljša ekipa

Kranj - V italijanskem Roccarasu poteka mladinsko svetovno prvenstvo, na njem pa odlično nastopajo tudi naši smučarski upi. Tako so nas na ekipni tekmi v začetku tedna razveselil...

Objavljeno na isti dan


Šport / četrtek, 2. september 2010 / 07:00

Mednarodni prijateljski turnir - Zdravo mesto

V soboto, 4. septembra, in v nedeljo, 5. septembra, bo v Kranju in Grosupljem potekal mednarodni košarkarski turnir za članice.

Kamnik / četrtek, 2. september 2010 / 07:00

V Spodnjih Palovčah zgradili vse propuste

Spodnje Palovče - Lokalna cesta med Spodnjimi Palovčami in Kolovcem, ki povezuje občini Kamnik in Domžale, je tri leta po hudem neurju s poplavami, ki je močno poškodovalo cestiš...

Bohinj / četrtek, 2. september 2010 / 07:00

Prvi vzpon edinstveno dejanje

Na slovesnosti pred spomenikom štirih srčnih mož na Ribčevem Lazu so se spomnili prvega vzpona na Triglav pred 232 leti.

Zanimivosti / četrtek, 2. september 2010 / 07:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

Štiriinosemdesetletni Alojz Vidic iz Kamne Gorice je na Gorenjski glas naročen že šestdeset let.

Zanimivosti / četrtek, 2. september 2010 / 07:00

Visoški gasilci kupili novo vozilo

Novo vozilo za prevoz moštva je PGD Visoko-Milje potrebovalo predvsem zaradi prevoza najmlajših gasilcev.