Pred nami sta Baba in Ostri vrh, a pot do tja vodi čez Govško brdo in Zavrate. / Foto: Jelena Justin

Izziv vztrajnosti

Rečiška krožna pot, 1. dan – Iz Laškega v Laško, lahko tudi na zasluženo »flaško« ali dve, sploh če pot prehodimo v enem dnevu. Deset kontrolnih točk, 38 kilometrov in 2400 metrov višinske razlike.

Slovenci imamo ogromno planinskih poti, planinskih obhodnic itd. Ena od njih je Rečiška krožna pot, ki pelje iz Laškega v Laško ter obhodi t. i. Rečiško dolino, ki nosi ime po potoku Rečica in je bila vse od 19. stoletja znana po rudarstvu. Pot obhodi deset vrhov: Govško brdo, Zavrate, Babo, Ostri vrh, Kal, Mrzlico, Gozdnik, Šmohor, Tolsto in Malič. Če se odločimo pot prehoditi v enem dnevu, je super izziv za našo fizično in psihično pripravljenost.

Izhodišče je železniška postaja v Laškem. Po avtocesti se zapeljemo proti Celju in na izvozu Celje center nadaljujemo v smeri Laškega in Zidanega Mosta. Ko pridemo v Laško, peljemo mimo zdravilišča, nato pa v križišču pri Sparu zavijemo desno in na železniški postaji parkiramo. Prečimo železniško progo in na drugi strani nas smerokaz »Rečiška krožna pot 12 ur« opomni, da od tod naprej gre pa zares.

Prvi dve uri bomo hodili po asfaltirani cesti, skozi vasi – ali pa mimo njih – Šmihel, Kuretno s cerkvico sv. Katarine, Bukovca, kjer zavijemo desno na širok kolovoz v smeri Govškega brda. S kolovoza, ki postane makadamska cesta, se desno strmo v breg odcepi steza, ki nas pripelje do lovske koče. Ob njej zagledamo leseno smerno tablo Pastirska kapelica in v tej smeri nadaljujemo. Višje dosežemo markirano pot in po njej dosežemo vrh. Varianta je tudi, da nadaljujemo po cesti, ki je markirana še malce naprej, kjer nas pozdravijo rudarski vozovi. Malce pred njimi se v klanec požene markirana pot. Smo na prvi od desetih kontrolnih točk, Govško brdo, 811 m n. v., zahodno od vasi Huda Jama. Iz Laškega do sem potrebujemo približno dve uri in pol. Strmo sestopimo do sedla Zavrate, 552 m n. v, kjer je Brunarica pri Knapu, hkrati pa tudi druga kontrolna točka naše poti. Žig je v notranjosti zavetišča. Urejeno sedlo nas spomni na rudarsko dediščino teh krajev.

S sedla Zavrate se strmo začnemo vzpenjati do tretje kontrolne točke, Babe, 789 m n. v. Steza nas najprej pelje proti vzhodu, nato pa zavije levo in se povzpne na greben, ki je deloma celo zavarovan z jeklenico in izpostavljen. Z Babe malce sestopimo, nato pa se držimo grebena, a do četrte kontrolne točke nas spet čaka strm vzpon. Prišli smo na Ostri vrh, 855 m n. v.

Z Ostrega vrha sledi sem in tja strm sestop, ponekod hodimo skoraj naravnost, mimo kmetije Naraks, ko dosežemo Spodnji Kal, kjer je asfaltirana cesta. Ko dosežemo cesto, se usmerimo desno in po cesti nadaljujemo proti vasi Kal. Pri kratkem podvozu, ki poteka pod smučiščem Pleša, gremo lahko skozi podvoz oziroma lahko tudi desno od podvoza čez smučarsko progo in na drugi strani nadaljujemo po cesti naprej do partizanskega spomenika. Z leve se pridruži pot, ki pride čez Jelenco in Klobuk, desno pa je smerokaz, ki nas usmeri na strm travnik, ki je pred nami. Strm vzpon čez travnik, na vrhu katerega so izjemno fotogenična drevesa, nas prijetno zadiha. Na vrhu travnika ponovno dosežemo cesto in v nadaljnjih 100 dolžinskih metrih smo v Planinskem domu na Kalu, 985 m n. m., kjer bomo dobili peti kontrolni žig. Kavo smo si pa tudi že zaslužili.

Smo na približni polovici poti in odločili smo se, da Rečiško krožno pot prehodimo v dveh dnevih, zato predlagam, da prespimo na Kalu in naslednji dan nadaljujemo.

Tehnični podatki do Kala:
Dolžina: približno 15 km
Trajanje: 6 ur

Slovenija / petek, 18. april 2014 / 10:43

Študentje proti šolninam

Del študentske javnosti in sindikalisti nasprotujejo predlogu novega visokošolskega zakona, ker da vodi v komercializacijo javnega visokega šolstva.

Zanimivosti / četrtek, 21. april 2022 / 18:45

Preverjali znanje o gorah

Na 32. tekmovanju Mladina in gore je med osnovnošolci drugo mesto osvojila ekipa Planinskega društva Kranj, med srednješolci pa sta slavili planinki iz ekipe Planinskega društva Tržič.

Kronika / četrtek, 21. april 2022 / 18:44

Floto letalske policijske enote je okrepila »Julka«

V Letalski policijski enoti so pred dnevi slovesno prevzeli nov transportni helikopter AW 169, ob tem pa je minister za notranje zadeve Aleš Hojs že napovedal nakup dodatnih dveh helikopterjev.

Zanimivosti / četrtek, 21. april 2022 / 18:43

Dijake pripravljajo za trg dela

Predstavniki Biotehniškega centra Naklo (BCN) in Loških mesnin so minuli teden predstavili model sodelovanja med šolo in delodajalcem, v okviru katerega izobražujejo za poklic mesarja.

Gospodarstvo / četrtek, 21. april 2022 / 15:49

Dan odprtih vrat na gozdnih učnih poteh

Kranj – Zavod za gozdove Slovenije bo jutri, ob dnevu zemlje, pripravil Dan odprtih vrat na gozdnih učnih poteh v Sloveniji. Na ta dan bo odprlo »vrata« štirinajst gozdnih učnih poti v Sloveniji, m...

Kronika / četrtek, 21. april 2022 / 15:48

Padla zaradi spuščenega psa

Kranj – Med kranjsko vojašnico in Rupo se je v soboto zaradi spuščenega psa lažje poškodovala občanka, ki je sprehajala svojega psa. Manjši pes brez nadzora je pritekel do nje, njen pes pa je sunko...