Pas naj bo pripet
Javna agencija RS za varnost prometa že 17. leto izvaja projekt Pasavček, katerega glavno sporočilo je Red je vedno pas pripet.
Ljubljana – Letos pri projektu sodeluje 1.315 skupin in oddelkov v vrtcih in osnovnih šolah. »Otroci so v prometu ogroženi kot potniki v vozilih, njihova varnost je odgovornost odraslih, zagotavljamo jo lahko le s skupnimi prizadevanji staršev, šol, vrtcev in pedagoških delavcev, različnih organizacij v družbi ter z odgovorno vožnjo vsakega posameznika,« so pojasnili na agenciji.
Lani je Policija ugotovila 5.832 kršitev, povezanih z neuporabo otroških zadrževalnih sistemov. V letu 2020 je bilo tovrstnih kršitev 6.579, leto poprej pa 5.973. »Vsak voznik mora poskrbeti za pripetost vseh potnikov v vozilu, tudi na še tako kratki poti. Z močjo rok in nog bi se ob morebitnem trku lahko zadržali le pri hitrosti do sedem kilometrov na uro,« so dodali na agenciji. Osnovni namen projekta Pasavček je sicer spodbujanje dosledne in pravilne uporabe otroških varnostnih sedežev in zadrževalnih sistemov, varnostnih pasov med vožnjo ter izboljšanje varnosti otrok med vožnjo. Agencija s projektom spodbuja učenje vseh prometnih vsebin, ki prispevajo k večji varnosti otrok v prometu in ozaveščenosti staršev. Rezultati projekta se kažejo tako v znanju in informiranosti otrok in staršev, prav tako pa se je v času izvajanja projekta izredno povečala povprečna pripetost otrok med vožnjo, s 54 odstotkov v letu 2005 na več kot 94 odstotkov pri zadnjem opazovanju. Še vedno pa je po mnenju agencije pripetost prenizka na kratkih razdaljah, v naseljih in pri nižjih hitrostih.
Pri uporabi otroških varnostnih sedežev in zadrževalnih sistemov je novela Zakona o pravilih cestnega prometa, ki je začela veljati sredi avgusta lani, prinesla spremembe. Po novem morajo biti otroci, manjši od 140 centimetrov (prej 150 centimetrov) ali lažji od 36 kilogramov, med vožnjo v motornem vozilu pripeti v otroškem varnostnem sedežu.