Varnostna tveganja že odpravljena
Ministrstvo za javno upravo je dan po zagonu začasno umaknilo uporabo storitve UeNaročanje, saj so zaznali možna varnostna tveganja, ki pa so že odpravljena.
Ljubljana – V četrtek pretekli teden je bila javnosti predstavljena testna storitev UeNaročanje, ki združuje sistem spletnega naročanja in storitve klicnega centra za upravne enote. Zaradi zaznanih možnih varnostnih tveganj in zagotovitve najvišjih standardov varovanja osebnih podatkov uporabnikov omenjene elektronske storitve je ministrstvo za javno upravo izvajalca storitve že naslednji dan, po enem dnevu delovanja, pozvalo k začasni umaknitvi spletnega sistema za naročanje strank.
Na ministrstvu so poudarili, da predmet javnega naročila, ki so ga za upravne enote izvedli, ni bila konkretna aplikacija, ampak izvajanje celovite storitve naročanja slovenskih in tujih državljanov na storitve, ki jih nudijo upravne enote. Ministrstvo torej ni lastnik aplikacije, ne plačuje za njeno uporabo nikakršne licenčnine in niti aplikacija ne gostuje na državni infrastrukturi.
V sredo je ministrstvo za javno upravo v sodelovanju z izvajalcem ponovno vzpostavilo varno interno okolje, v katerem lahko klicni center varno opravlja svoje naloge. »Za varnost osebnih podatkov je poskrbljeno s tehničnega vidika, prav tako imajo dostop do sistema za naročanje le pooblaščeni uslužbenci klicnega centra, tako da je varnost osebnih podatkov državljanov še dodatno zagotovljena,« so poudarili in dodali, da se stranke lahko prek klicnega centra ponovno naročajo na termine obiska upravnih enot. »Vsi državljani, ki so v preteklih dneh, torej še pred začasnim prenehanjem delovanja sistema, rezervirali termin obiska upravne enote, lahko storitev v že rezerviranem terminu tudi opravijo in ni potrebe, da se na storitve naročajo ponovno,« so še pojasnili na ministrstvu, kjer si prizadevajo strankam upravnih enot in uporabnikom elektronskih storitev zagotoviti najvišje varnostne standarde na področju varovanja osebnih podatkov.