Če obdarovancu darilo ni všeč ali mu ni prav ...
Kranj – Kaj storiti v primerih, če obdarovancu darilo ne ugaja ali je potrošnik pri nakupu po spletu dobil poškodovan izdelek ali izdelek, ki nima obljubljenih lastnosti? Ali potrošnik izdelek lahko vrne in zamenja, kakšne so v teh primerih njegove pravice?
V Zvezi potrošnikov Slovenije pojasnjujejo, da potrošnik v primeru nakupa po spletu izdelek lahko vrne, če v 14 dneh od prejema obvesti prodajalca, da odstopa od pogodbe, pri tem pa mu ni treba navesti razloga za odstop. Če je izdelek kupil neposredno, v trgovini, je zamenjava oziroma vračilo izdelka odvisno izključno od poslovne prakse trgovca – seveda če izdelek nima napake. Pri nakupih v trgovini je zato pomembno, da potrošnik že ob nakupu preveri, ali je izdelek možno zamenjati in pod kašnimi pogoji. Prodajalec namreč ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen v primerih, če je to izrecno obljubljal.
Kaj lahko naredi potrošnik, če kupljeni izdelek nima obljubljenih lastnosti – recimo, da je kupil vodoodporne čevlje, ki so premočili že ob prvem dežju? Potrošnik v tem primeru lahko uveljavlja stvarno napako in zahteva zamenjavo za nov izdelek, popravilo ter vračilo celotne ali dela kupnine, odgovarjajo v Zvezi potrošnikov in dodajajo, da mora potrošnik obvestiti prodajalca najkasneje v dveh mesecih po odkritju napake in najkasneje v dveh letih od nakupa.