Uvajajo sekcijsko merjenje hitrosti
Družba za avtoceste v Republiki Slovenije bo do leta 2024 na devetih avtocestnih odsekih, tudi na gorenjskem kraku, namestila sisteme za sekcijsko merjenje hitrosti.
Kranj – Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) bo zaradi zagotavljanja večje varnosti in pretočnosti avtocest na devetih odsekih avtocestnega križa uvedla sekcijsko merjenje hitrosti, med drugim tudi na odseku Šmartno–Vodice na gorenjski avtocesti v smeri proti Kranju. Prve tri sisteme sekcijskega merjenja hitrosti bodo za najbolj kritične tri odseke namestili že v tem leto.
Na Darsu so nam pojasnili, da je zagotavljanje varnosti in pretočnosti avtocest in hitrih cest ena njihovih ključnih usmeritev. Njihovi prometni strokovnjaki so tako z avtocestno policijo definirali odseke, kjer so tveganja večja oziroma prihaja do večjega števila prometnih nesreč in poškodovanih ter posledično tudi zastojev. Določenih je bilo devet odsekov, ki jih obravnavamo kot kritične in kjer bi veljalo razmisliti o uvedbi sektorskega merjenja hitrosti. Gre za odseke Unec–Razdrto, Logatec–Vrhnika, višnjegorski klanec, Šmartno–Vodice, odsek čez Trojane, Arja vas–Celje, Slovenske Konjice–Fram in Sv. Jurij ob Ščavnici–Vučja vas.
Na podlagi ugotovitev so se odločili za izvedbo javnega naročila za nakup sistemov za sekcijsko merjenje hitrosti, ki pa jih bodo uvajali postopoma. Javno naročilo bodo objavili v kratkem. »Najprej nameravamo kupiti tri sisteme za najbolj kritične odseke. To je odsek štajerske avtoceste skozi trojanske predore v obe smeri, tretjega pa bomo namestili na dolenjski avtocesti, na višnjegorskem klancu v smeri proti Novemu mestu. Na podlagi analize meritev hitrosti in števila prometnih nesreč po njihovi vzpostavitvi bomo nato sprejeli odločitev tudi o sekcijskem merjenju hitrosti na preostalih šestih odsekih. Prve tri sisteme bi bilo mogoče na navedenih treh lokacijah vzpostaviti v tem letu, odvisno tudi od uspešnosti javnega razpisa,« so razložili. Celoten projekt bodo sicer izvedli v obdobju 2022–2024.
Na Darsu še pojasnjujejo, da gre za skupen projekt s policijo. Sistemi bodo v lasti Darsa, upravljala jih bo policija, ki bo kršiteljem tudi izrekala globe.
Podoben sistem je sicer v letu 2017 poskusno že deloval na štajerski avtocesti skozi Trojane, v smeri proti Ljubljani. Ponudnik je po koncu poskusnega obdobja odstranil kamere, a na Darsu pravijo, da so dobili dobre izkušnje glede učinkovitosti sistema. »Predvsem so se znižale povprečne hitrosti vozil, posledično je bilo tudi manj nesreč, poškodb tako infrastrukture kot naših uporabnikov. Učinek je bil tudi na pretočnost prometa, in sicer manj oviranja prometnega toka, manj zapiranja avtocestnega odseka in manj zastojev,« so pojasnili.