Prvi korak k oživitvi smučišča Kobla
Zagon vlečnice Kozji hrbet je prvi korak k oživitvi smučišča na Kobli, kjer želijo v prihodnjih letih z dvema novima kabinskima žičnicama in tremi vlečnicami posodobiti nekoč zelo priljubljeno smučišče nad Bohinjsko Bistrico.
Na območju nekdanjega smučišča Kobla nameravajo postaviti dve novi kabinski žičnici in tri vlečnice ter Koblo oziroma smučišče 2864 znova spraviti v pogon. Celoten projekt, ki vključuje tudi spremljevalno infrastrukturo za gostinsko ponudbo, je ocenjen na trideset milijonov evrov.
Bohinjska Bistrica – To zimo so po dobrem desetletju, odkar je zaradi stečaja tedanjega upravljavca nehalo obratovati priljubljeno smučišče Kobla, spet zagnali žičnico Kozji hrbet nad Bohinjsko Bistrico. »Pogled na žičnico, ki obratuje, mi je v veliko veselje. Zame je to tudi znak, da se obnova vendarle začenja in da smo stopili na pot, ki nas bo pripeljala do ponovnega obratovanja nekdanjega velikega smučišča Kobla. Smučišče Kozji hrbet je sicer majhno, a za popestritev ponudbe Bohinjske Bistrice in Bohinja zelo pomembno,« je v petek, ko so pripravili kratko slovesnost ob ponovnem zagonu smučišča, povedal župan Bohinja Jože Sodja.
Trenutni upravljavec žičnice je podjetje 2864 Bohinj, ki je že lani pridobilo koncesijo za upravljanje in napravo usposobilo za obratovanje. Kot je v petek poudaril Franc Alain Furlani, direktor in lastnik družbe Furlani, ki je tudi ena od solastnic družbe 2864 Bohinj, pa se zdaj začenja oživljanje smučarskega središča na Kobli.
Poskusi oživitve se sicer vlečejo že okroglo desetletje, kolikor trajajo prizadevanja za vzpostavitev smučarskega središča 2864, poimenovanega po nadmorski višini Triglava. Sprva zelo obsežen projekt so v zadnjih letih zmanjšali, tako da se za zdaj osredotočajo na oživitev območja Koble, kjer nameravajo posodobiti zastarele naprave in tako z dvema novima kabinskima žičnicama in tremi vlečnicami Koblo oziroma smučišče 2864 znova spraviti v pogon.
Furlani, sicer zastopnik znane družbe Leitner za področje zahodnega Balkana, je pojasnil, da si dve leti znova intenzivno prizadevajo za pridobitev vseh potrebnih dovoljenj, pri čemer je ključna pridobitev okoljevarstvenega in nato še gradbenega dovoljenja. Kot je povedal, je sicer Leitner v projekt doslej vložil že več kot sedemsto tisoč evrov, pa potem zaradi dolgotrajnih birokratskih postopkov nad njim skoraj obupal, tako da je Furlani Koblo zdaj prevzel kot osebni projekt.
Na Kobli sicer nameravajo razvijati tako zimsko kot poletno sezono. Ob žičniških napravah je načrtovana tudi spremljevalna infrastruktura za gostinsko ponudbo, šolo smučanja in izposojo smučarske ter kolesarske opreme. Celotna investicija je ocenjena na okoli trideset milijonov evrov, pri čemer naj bi veliko prispevala družba Leitner kot proizvajalec žičniških naprav, ki že od začetka podpira projekt. Ko bo enkrat oživitev Koble uresničena, pa se bodo lahko lotili tudi morebitnih načrtov nadaljnje širitve smučišča in povezave s Soriško planino.
Boštjan Mencinger, predsednik Turističnega društva Bohinj, pravi, da z veseljem pomagajo pri oživljanju Koble, saj je zimska sezona v veliki meri odvisna prav od ponudbe smučišč, čeprav je Bohinj v zadnjih letih precej izgubil sloves kot zimska oziroma smučarska destinacija. To se odraža tudi na številu nočitev, ki v zimskem času stagnira ali celo upada, medtem ko poleti raste.
»Želimo si, da bi se tudi zimska sezona okrepila in bi se nočitve lepše porazdelile skozi celo leto,« je poudaril Mencinger, ki je prepričan, da bo to omogočilo lažje zaposlovanje v turizmu celo leto.
Vlečnica Kozji hrbet omogoča smuko po 440 metrov dolgi progi. Zagnali so jo prejšnji konec tedna z brezplačno smuko, ki so jo omogočila nekatera lokalna turistična podjetja in Turistično društvo Bohinj. Kot je povedal predsednik društva Boštjan Mencinger, je bil obisk izjemen. Prišlo je veliko Bohinjcev in tudi drugih, ki so obujali spomine, kako so se pred desetletji prav na Kobli učili smučati.