Zakaj mladi objavljajo selfije?
»Selfiji so postali tako velik globalen fenomen, da je Oxfordov slovar besedo 'selfie' leta 2013 označil kot besedo leta, njihova priljubljenost pa z leti še narašča. Raziskave so pokazale, da so med fotografijami, objavljenimi na socialnih omrežjih, selfiji ena izmed najbolj priljubljenih vrst objavljenih fotografij in da so mladi primarni izdelovalci selfijev. V svoji raziskavi sem preučevala povezavo pogostosti objavljanja selfijev na socialnih omrežjih, pripisovanje pomembnosti povratnih informacij na objavljene selfije (komentarji in všečki) in različnih motivov za objavljanje selfijev s psihičnim blagostanjem, zadovoljstvom z življenjem, narcisizmom kot osebnostno potezo in samospoštovanjem pri mladih na prehodu v odraslost v Sloveniji. Ugotovljeno je bilo, da nižje zaznana osebnostna rast pri udeležencih napoveduje bolj pogosto objavljanje selfijev. Bolj avtonomne osebe pripisujejo povratnim informacijam na objavljene selfije manjšo pomembnost. Tiste osebe, ki čutijo, da imajo bolj zaupne in zadovoljive odnose z drugimi, bi želele dobre medosebne odnose obdržati tudi v prihodnje, zato pripisujejo povratnim informacijam, ki jih dobijo s strani drugih ljudi, večjo pomembnost. Tudi višje izražen narcisizem kot osebnostna poteza napoveduje pripisovanje večje pomembnosti povratnim informacijam na objavljene selfije. Osebe, ki so na splošno bolj zadovoljne s svojim življenjem, in osebe, ki imajo bolj izražen občutek osebnostne rasti in kontinuiranega razvoja, manj pogosto objavljajo selfije z namenom iskanja pozornosti. Slabše zaznano obvladovanje okolja in večji občutek smisla življenja pa pri udeležencih napoveduje bolj pogosto objavljanje selfijev zaradi ovekovečenja. V prihodnje bi bilo dobro raziskavo izvesti v več državah z različnimi starostnimi skupinami ter morda izvesti študijo, v kateri bi pridobili spletne račune udeležencev, preverjali število objavljenih selfijev v primerjavi z ostalimi objavljenimi fotografijami na spletu in preučevali ostala vedenja v povezavi z objavljanjem selfijev, in ne le raziskavo, ki temelji na samoporočanju.« (str. 85)
Tako je avtorica sama povzela svojo raziskavo fenomena selfijev. »Selfi je fotografija samega sebe, ki jo napravi posameznik z digitalno kamero ali s pametnim telefonom, z namenom objave te fotografije na socialnem omrežju.« Zame so tile selfiji en čisto drug svet. Kar pa ne pomeni, da me ne zanimajo. Nasprotno, s sociološkega vidika je ta fenomen nadvse zanimiv in pomenljiv.