Nadaljujejo usmerjanje prometa
Na podlagi izkušenj v letošnjem poletju v Bohinju že načrtujejo, kako bodo promet usmerjali v naslednji turistični sezoni. Nadaljevali bodo širitev ponudbe in spodbujali uporabo javnega prevoza. Posebna pozornost je namenjena parkiriščem za avtodome ter regulaciji prometa na Pokljuki in na zelo obremenjenih gozdnih cestah na planino Blato in Uskovnico.
Razmišljajo o širitvi ponudbe organiziranih prevozov s parkirišč, predvsem pa želijo ponudbo prevozov razširiti na daljše obdobje, posodobiti spletne strani in jih prilagoditi uporabi z mobilnimi telefoni ter dopolniti prometno ureditev parkirišč in postajališč s prometnimi znaki in označbami.
Bohinjska Bistrica – Tudi v letošnji poletni sezoni so v Bohinju pazljivo spremljali in usmerjali prometne tokove, z namenom, da čim bolj zmanjšajo negativne vplive prometa na okolje pa tudi na prebivalce Bohinja. Tako že četrto leto krepijo javni promet, povečujejo število parkirišč v Bohinjski Bistrici in okolici ter se trudijo, da bi čim več motornega prometa speljali stran od jezerske sklede.
Letos že sedem linij
Obiskovalce spodbujajo k uporabi parkirišč, s katerih je v času poletne sezone organiziran brezplačni javni prevoz. Letos je bilo tako v Bohinju vzpostavljenih že sedem linij organiziranih prevozov z večjih parkirišč in vasi ter ena linija tako imenovanega avtobusa Hop-On Hop-Off. Uvedli so tudi novost, to je prevoz s parkirišča Ribčev Laz (Kristal) do križišča Vogar – Blato, ki se je izvajal kot prevoz na klic, ter novi liniji iz Srednje vasi (Senožet) do Planinske koče na Vojah ter do parkirišča na Vogarju.
Tudi za domačine
Na vseh linijah skupaj so prepeljali 43.400 potnikov, to je sicer nekaj manj kot lani, a ob dejstvu, da v letošnjem letu, ker je bil na tej relaciji zgrajen pločnik, ki omogoča varno pot do jezera, ni obratovala linija od parkirišča od Kristala do jezera. Na tej liniji je bilo lani prepeljanih 12 tisoč potnikov, ki so letos lahko, če so želeli, za dostop do jezera uporabljali druge avtobusne linije.
Kot so še pojasnili na občinski upravi, je bila med bolj obremenjenimi nova linija, ki je speljana po Zgornji Bohinjski dolini, ob tem jih posebej veseli, da poletne avtobusne prevoze uporabljajo tudi domačini.
Občina Bohinj, Turizem Bohinj in Krajevna skupnost Stara Fužina so v letošnjem letu za izvajanje teh prevozov skupaj namenili nekaj manj kot 120 tisoč evrov, od tega je bilo 56 tisoč evrov sredstev, ki so jih pridobili v skladu z zakonom o Triglavskem narodnem parku.
Ukrepe bodo nadgrajevali
Odzivi javnosti kažejo na to, da so ukrepi učinkoviti, je pa potrebna njihova nadgradnja ter prenos dobrih praks na območja, kjer se ukrepi umirjanja prometa le deloma ali pa sploh še ne izvajajo, ugotavljajo pristojni na občini in na Turizmu Bohinj. Zato so svetnike na redni seji občinskega sveta prejšnji teden že seznanili tudi z aktivnostmi za pripravo in oblikovanje novih oziroma nadgradnjo obstoječih ukrepov, ki jih želijo uveljaviti v prihodnji sezoni.
Pozornost avtodomom
Tako razmišljajo o širitvi ponudbe organiziranih prevozov s parkirišč, predvsem pa želijo ponudbo prevozov razširiti na daljše obdobje, posodobitvi spletne strani oziroma prilagoditvi uporabi z mobilnimi telefoni ter dopolnitvi prometne ureditve parkirišč in postajališč s prometnimi znaki in talnimi označbami.
Ob tem se, ugotavljajo, največji izzivi pri upravljanju prometa in načrtovanju ukrepov pojavljajo na področju usmerjanja avtodomov, saj je, zlasti na višku sezone, porast uporabnikov tovrstnih vozil izredno velik.
Obremenjena Pokljuka
Poudarili so tudi problem prometne obremenjenosti Pokljuke, kjer ima prometna infrastruktura omejene zmogljivosti, trenutna dostopnost z javnim prometom z glavnih izhodišč pa ne omogoča ustrezne alternative osebnemu prometu. »Osemdeset odstotkov vozil na območje Pokljuke pride iz smeri Bleda. Javnega prevoza na Pokljuko ni, posebne linijske prevoze pa organizira samo Turizem Bohinj z bohinjske strani. Brez aktivnega sodelovanja vseh treh občin problema ne bo mogoče rešiti,« ugotavljajo v Bohinju.
Prav tako sta z motornim prometom vse bolj obremenjeni tudi cesta na planino Blato in gozdna cesta na Uskovnico. Od 1. junija do 1. oktobra letos so tako na območju Uskovnice našteli skoraj 34 tisoč vozil, na gozdni cesti na Blato pa 46.600.