Eden od ambasadorjev kampanje je tudi Gorenjec Sašo Dudić (na sliki v sredini). / Foto: zajem zaslona

Nisi okej? Povej naprej.

Ambasador kampanje, s katero skušajo spodbuditi posameznike s težavami v duševnem zdravju, naj poiščejo pomoč, je tudi Gorenjec Sašo Dudić.

S kampanjo želijo doseči, da bi vsak od nas pripomogel k izgradnji družbe, ki ne stigmatizira, temveč ustvarja posamezniku zavetje in podporo, ko se ta znajde v stiski.

Ljubljana – Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) je začel prvo nacionalno kampanjo proti stigmatizaciji duševnega zdravja, ki poteka pod geslom Nisi okej? Povej naprej. Cilj kampanje je zmanjšati stigmatizacijo težav v duševnem zdravju in spodbuditi ljudi k iskanju strokovne pomoči. Kampanjo so usmerili predvsem v mlade, saj so trenutne razmere še posebej negativno vplivale na njihov vsakdan in posledično tudi na njihovo duševno zdravje.

Eden od dveh ambasadorjev kampanje je tudi Gorenjec Sašo Dudić iz Žirovnice, tetovator, igralec v Gledališču Toneta Čufarja Jesenice, glasbenik, gorski reševalec, ki ima tudi sam izkušnjo težav v duševnem zdravju.

Kot je iskreno povedal na uvodnem dogodku kampanje v Ljubljani, so se njegove težave začele v mladosti, ko je imel najprej težave s preveliko telesno težo, kar pa je kasneje vodilo v anoreksijo. To je vplivalo na njegovo samopodobo in samozavest, težave pa so se kopičile, in ker jih nikoli ni predelal na ustrezen način – kljub pomoči psihologov in psihiatrov, pri katerih pa ni nikoli našel prave rešitve –, je z njimi vstopil tudi v odraslost. Težave so se zdaj kazale drugače, čutil je nenehno potrebo, da se mora dokazovati, kar ga je pripeljalo do izčrpanosti, vse skupaj pa se je odrazilo tudi na fizičnem zdravju. Pomoč je najprej poiskal pri zdravnikih, po operaciji pa je začel obiskovati psihoterapijo, v kateri se je končno našel, in z njeno pomočjo je začel predelovati svoje stiske. Kot je opozoril, pri tem ne gre samo za to, da posamezniku nudimo pomoč; pomembno je, da je pomoč prava. Ob tem je tudi poudaril, da je o duševnih težavah treba govoriti in premagovati stigmo, ki jih spremlja. Tudi zato se je odločil, da bo sprejel vlogo ambasadorja kampanje.

"A dokler ne bodo ljudje s težavami v duševnem zdravju v družbi obravnavani enako, kot če imajo zlomljeno roko, v družbi na tem področju ne bo napredka," je dejal. Ob tem pa je poudaril tudi veliko vlogo, ki jo pri zdravljenju igrajo posameznikovi bližnji.

Drugi ambasador kampanje je Aljoša Bagola, oglaševalski kreativni direktor, ki se je soočil z izgorelostjo in o tem napisal tudi knjigo.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / ponedeljek, 6. julij 2009 / 07:00

Ritem ulice odmeval pozno v noč

Enodnevni festival urbane glasbe in kulture Urban Festival, ki se je prejšnjo soboto odvijal v Plečnikovih Križankah in ljubljanskem klubu Sub Sub, je premierno uspel.

Objavljeno na isti dan


Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Peugeot RC Z bo resničen

Peugeot je najavil serijsko proizvodnjo konceptnega avtomobila RC Z, ki bo del strategije za načrtovano okrepitev prodajne ponudbe.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Fiat najmanj obremenjuje okolje

Znamka Fiat je med desetimi največjimi evropskimi proizvajalci avtomobilov pri svojih modelih, prodanih v letu 2007, zabeležila najnižjo povprečno emisijo ogljikovega dioksida in sicer 137,3 grama na...

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Prvi bokserski dizel na svetu

Japonski Subaru, ki že dolga leta vztraja pri simetričnem štirikolesnem pogonu in bencinskih bokserskih motorjih, je prvič v svoji zgodovini predstavil dizelski motor.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Audi Q5 pripravljen na naskok

Nemški Audi bo ob koncu poletja oziroma v začetku jeseni poslal na ceste svoj drugi model v razredu športnih terencev.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Dolgoletna zgodba o uspehu

Šestdeset uspešnih let Porschejevih športnih štirikolesnikov, ki so z velikimi črkami zaznamovali avtomobilsko zgodovino.