Dolgoletna zgodba o uspehu

Šestdeset uspešnih let Porschejevih športnih štirikolesnikov, ki so z velikimi črkami zaznamovali avtomobilsko zgodovino.

Stuttgartski Porsche slavi jubilej: pred natanko 60 leti je bil položen temelji kamen družinskega podjetja, za katerega si tedaj nihče ne bi drznil napovedati, da se bo iz skromnih začetkov razvilo v najpomembnejšega proizvajalca športnih avtomobilov na svetu.

Novo poglavje zgodovine avtomobilizma se je začelo 8. junija 1948, na dan, ko je bila za prvi Porschejev prototip s številko šasije 356-001 izdana homologacija za cestno vožnjo. "Na začetku sem si ogledoval avtomobile, vendar takšnega, o katerem sem sanjal, nisem našel. Zato sem se odločil, da ga naredim sam," je dejal Ferry Porsche v izumiteljskem in pionirskem duhu, ki še danes prežema filozofijo podjetja. Vendar Porsche, ki je danes v odlični poslovni kondiciji, v šestih desetletjih obstoja ni beležil samo vzponov, temveč tudi padce. A z učinkovitimi proizvodnimi procesi, jasno opredelitvijo znamke in inovativnimi modeli, kot so 356 in 911, Boxster in Cayenne, se je mali specialist za športne avtomobile bliskovito razvil v enega najuspešnejših in najdonosnejših avtomobilskih proizvajalcev v svetovnem merilu. "Porsche je danes močnejši kot kdaj prej. Imamo najširšo in najbolj privlačno paleto modelov v zgodovini podjetja. Nadzorujemo stroške in procese, kar nam zagotavlja dolgoročno neodvisnost. Sebe smo vedno videli kot Davida, ki se mora upreti Goljatom avtomobilske branže. Takšna samopodoba nas je oblikovala v vseh teh letih – in nam tudi pomagala k uspehu," pravi vodilni mož Porscheja dr. Wendelin Wiedeking.

Ko je Wiedeking leta 1992 prevzel vodenje podjetja, je to ravno preživljalo vrhunec največje krize. Grozilo mu je, da bo izgubilo svoje najdragocenejše premoženje – svojo neodvisnost. Podjetje bi lahko vsak čas postalo žrtev prevzema. Nemudoma je bilo treba ukrepati. In lastnici, družini Porsche in Piëch, sta upravnemu odboru zagotovili svojo podporo. Wiedeking in kolegi iz upravnega odbora niso le odobrili proizvodnje Boxsterja, temveč so z različnimi ukrepi poskrbeli za gospodarski preporod podjetja. Uvedli so nove organizacijske in proizvodne postopke ter temeljito spremenili vse hierarhične in procesne nivoje. Interni ukrepi za izboljšanje proizvodnje in na novo zasnovani modelski program so hitro prinesli rezultate: Porsche se je leta 1995 izvlekel iz rdečih številk in se z vsakoletno novimi rekordi pri prometu, prodaji in dobičku začel vzpenjati na sam vrh v avtomobilski branži.

Porschejevi inženirji se še nikoli niso zadovoljili s tem, da njihovi avtomobili izpolnjujejo zgolj veljavna okoljska zakonska določila. Njihov cilj je, vedno doseči več: Porschejevi avtomobili morajo biti zgled tudi na področju varovanja okolja. Tako so v razvojnem centru v Weissachu že leta 1966 z modelom 911 opravili prvo uradno odobreno kontrolo izpušnih plinov v Evropi. Nekoliko kasneje so ustanovili lasten oddelek, ki je preverjal tudi emisije vozil drugih proizvajalcev. Pri Porscheju novih tehnologij ne razvijajo samo zato, ker želijo izboljšati vozne lastnosti, temveč tudi zato, ker želijo prispevati k ohranjanju naravnih virov. V preteklih 15 letih jim je uspelo porabo goriva – in s tem tudi emisijo CO2 – pri novih vozilih v povprečju letno zmanjšati za 1,7 odstotka. Glede na moč motorja, Porschejeva vozila že danes sodijo med tista z najmanjšo emisijo CO2. Do leta 2012 nameravajo porabo goriva zmanjšati za še 20 odstotkov. Septembra 2005 je Porsche naredil tudi korak v novo prihodnost: s pridobitvijo večinskega lastniškega deleža v družbi Volkswagen. S skoraj 31 odstotki delnic z glasovalno pravico je Porsche že največji delničar v Wolfsburgu. Še v letošnjem letu pa naj bi svoj delež povečal na več kot 50 odstotkov.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranjska Gora / ponedeljek, 15. junij 2015 / 00:24

Živahen konec tedna v Planici

Planica – Poletne temperature so ta konec tedna v Zgornjesavsko dolino privabile številne ljubitelje narave; nekateri so se v alpske doline odpravili peš, drugi s kolesi, nekateri so se do...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sreda, 13. marec 2024 / 19:39

Z avtomobilom obstal med drevesi nad potokom

Hotavlje – Škofjeloški policisti so v petek obravnavali prometno nesrečo na območju Hotavelj, kjer je 20-letni voznik zaradi neprilagojene hitrosti na mokrem vozišču zapeljal s ceste in z avtomobil...

Kultura / sreda, 13. marec 2024 / 19:39

Življenjska moč

V Galeriji Zveze kulturnih društev Kranj razstavljata člana Kulturnega društva likovnikov Kranj (KDLK) Maja Ahačič in dr. Drago Papler. Retrospektivna likovna razstava nosi naslov Življenjska moč. Aha...

Kranj / sreda, 13. marec 2024 / 19:37

Podnebno pogodbo iz Kranja pošiljajo v Bruselj

V Kranju so podpisali zavezo, ki je sestavni del podnebne pogodbe, po kateri naj bi z različnimi ukrepi do leta 2030 zmanjšali izpuste ekvivalenta CO2 za 113.263 ton glede na leto 2018. Podnebno pogod...

Avtomobilizem / sreda, 13. marec 2024 / 19:37

Evropsko poročilo naj bo natančno in nazorno

Prometne nesreče so neprijetni in stresni dogodki, ki zahtevajo hitro in premišljeno ukrepanje. Kljub prizadevanjem za preprečevanje nesreč se včasih znajdemo v neljubi situaciji. Pravilno ravnanje v...

Avtomobilizem / sreda, 13. marec 2024 / 19:36

Od petka dovoljena menjava pnevmatik

Kranj – Bliža se 15. marec, ko se začenja obdobje, ko zimske pnevmatike na slovenskih cestah niso več obvezne. V Sloveniji namreč zakon določa, da so lahko vozila opremljena z letnimi pnevmatikami,...