Dolgoletna zgodba o uspehu

Šestdeset uspešnih let Porschejevih športnih štirikolesnikov, ki so z velikimi črkami zaznamovali avtomobilsko zgodovino.

Stuttgartski Porsche slavi jubilej: pred natanko 60 leti je bil položen temelji kamen družinskega podjetja, za katerega si tedaj nihče ne bi drznil napovedati, da se bo iz skromnih začetkov razvilo v najpomembnejšega proizvajalca športnih avtomobilov na svetu.

Novo poglavje zgodovine avtomobilizma se je začelo 8. junija 1948, na dan, ko je bila za prvi Porschejev prototip s številko šasije 356-001 izdana homologacija za cestno vožnjo. "Na začetku sem si ogledoval avtomobile, vendar takšnega, o katerem sem sanjal, nisem našel. Zato sem se odločil, da ga naredim sam," je dejal Ferry Porsche v izumiteljskem in pionirskem duhu, ki še danes prežema filozofijo podjetja. Vendar Porsche, ki je danes v odlični poslovni kondiciji, v šestih desetletjih obstoja ni beležil samo vzponov, temveč tudi padce. A z učinkovitimi proizvodnimi procesi, jasno opredelitvijo znamke in inovativnimi modeli, kot so 356 in 911, Boxster in Cayenne, se je mali specialist za športne avtomobile bliskovito razvil v enega najuspešnejših in najdonosnejših avtomobilskih proizvajalcev v svetovnem merilu. "Porsche je danes močnejši kot kdaj prej. Imamo najširšo in najbolj privlačno paleto modelov v zgodovini podjetja. Nadzorujemo stroške in procese, kar nam zagotavlja dolgoročno neodvisnost. Sebe smo vedno videli kot Davida, ki se mora upreti Goljatom avtomobilske branže. Takšna samopodoba nas je oblikovala v vseh teh letih – in nam tudi pomagala k uspehu," pravi vodilni mož Porscheja dr. Wendelin Wiedeking.

Ko je Wiedeking leta 1992 prevzel vodenje podjetja, je to ravno preživljalo vrhunec največje krize. Grozilo mu je, da bo izgubilo svoje najdragocenejše premoženje – svojo neodvisnost. Podjetje bi lahko vsak čas postalo žrtev prevzema. Nemudoma je bilo treba ukrepati. In lastnici, družini Porsche in Piëch, sta upravnemu odboru zagotovili svojo podporo. Wiedeking in kolegi iz upravnega odbora niso le odobrili proizvodnje Boxsterja, temveč so z različnimi ukrepi poskrbeli za gospodarski preporod podjetja. Uvedli so nove organizacijske in proizvodne postopke ter temeljito spremenili vse hierarhične in procesne nivoje. Interni ukrepi za izboljšanje proizvodnje in na novo zasnovani modelski program so hitro prinesli rezultate: Porsche se je leta 1995 izvlekel iz rdečih številk in se z vsakoletno novimi rekordi pri prometu, prodaji in dobičku začel vzpenjati na sam vrh v avtomobilski branži.

Porschejevi inženirji se še nikoli niso zadovoljili s tem, da njihovi avtomobili izpolnjujejo zgolj veljavna okoljska zakonska določila. Njihov cilj je, vedno doseči več: Porschejevi avtomobili morajo biti zgled tudi na področju varovanja okolja. Tako so v razvojnem centru v Weissachu že leta 1966 z modelom 911 opravili prvo uradno odobreno kontrolo izpušnih plinov v Evropi. Nekoliko kasneje so ustanovili lasten oddelek, ki je preverjal tudi emisije vozil drugih proizvajalcev. Pri Porscheju novih tehnologij ne razvijajo samo zato, ker želijo izboljšati vozne lastnosti, temveč tudi zato, ker želijo prispevati k ohranjanju naravnih virov. V preteklih 15 letih jim je uspelo porabo goriva – in s tem tudi emisijo CO2 – pri novih vozilih v povprečju letno zmanjšati za 1,7 odstotka. Glede na moč motorja, Porschejeva vozila že danes sodijo med tista z najmanjšo emisijo CO2. Do leta 2012 nameravajo porabo goriva zmanjšati za še 20 odstotkov. Septembra 2005 je Porsche naredil tudi korak v novo prihodnost: s pridobitvijo večinskega lastniškega deleža v družbi Volkswagen. S skoraj 31 odstotki delnic z glasovalno pravico je Porsche že največji delničar v Wolfsburgu. Še v letošnjem letu pa naj bi svoj delež povečal na več kot 50 odstotkov.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / nedelja, 22. november 2009 / 07:00

Komentar: Od Himalaje do Južnoafriške republike

Za ljubitelje športa in akcije pa tudi za večino drugih Slovencev so bili zadnji dnevi zgodovinski. Težko je sicer oceniti, ali bolj žalostni ali bolj veseli, na vsak način pa takšni, da jih ne b...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 19. avgust 2016 / 07:00

Pojasnilo

V članku Vozličasti dermatitis vse bližje Sloveniji, ki je bil objavljen v časopisu 29. julija na strani Kmetijstvo, smo dr. Ivanu Toplaku iz Nacionalnega veterinarskega inštituta pripisali izjavo,...

Kultura / petek, 19. avgust 2016 / 15:30

Jazz kamp, ki ni kampiranje

Danes zvečer se bo s koncertom Mie Žnidarič in Steve Klink kvarteta začel letošnji, že trinajsti po vrsti, Jazz kamp Kranj. Ta bo tokrat »krik poletja«, kot pravi aktualni slogan.

Jesenice / petek, 19. avgust 2016 / 13:31

V soboto vrhunec poletja na Golici

Jesenice – Osrednji poletni dogodek na 1835 metrov visoki Golici bo v soboto, 20. avgusta, ko bo pri koči tradicionalno srečanje Jeseničanov in planincev od drugod. Organizatorji z njim želijo čim...

Slovenija / petek, 19. avgust 2016 / 13:26

Prva resna pogajanja

Predsednik zdravniškega sindikata Fides je zadnja pogajanja z vlado o kolektivni pogodbi za zdravnike označil za prva resna. Slovenski policisti bodo dobili novo orožje.

Zanimivosti / petek, 19. avgust 2016 / 13:02

Na Triglavu bodo varili pivo

Ekipa petih pivoljubcev, pivopivcev in pivoznalcev se bo danes, 19. avgusta, odpravila na Triglav, kjer namerava zvariti pijačo bogov (ali krajše: pivo).