Pripravljeni na novo šolsko leto
V sredo bodo šole znova odprle svoja vrata. Šolski prag bo prvič prestopilo 21.123 učencev, od tega 2203 v osnovnih šolah v gorenjski regiji, in približno dvajset tisoč dijakov.
Osnovno šolo bo po podatkih ministrstva za izobraževanje, znanost in šport v prihodnjem šolskem letu obiskovalo predvidoma 193.116 učencev, od tega 20.211 v gorenjski regiji. V srednješolske klopi pa bo sedlo približno 76.000 dijakov, od tega bo v začetnem letniku programov nižjega poklicnega, srednjega poklicnega, srednjega strokovnega in gimnazijskega izobraževanja dobrih 20 tisoč novincev.
"Šolski prostor je pripravljen na začetek pouka, ravnatelji in učitelji imajo bogate izkušnje in se bodo lahko soočili tudi s ta hip nepredvidenimi situacijami," je na začetku tedna na tradicionalni konferenci ravnateljev pred začetkom novega šolskega leta na Brdu pri Kranju zatrdil državni sekretar na ministrstvu za izobraževanje Damir Orehovec. Na letošnji konferenci so se posvetili predstavitvi novosti v vzgoji in izobraževanju v novem šolskem letu, s katerimi naj bi zagotovili uspešno vodenje v vrtcih ter osnovnih in srednjih šolah. Posebno pozornost so namenili tudi razmisleku o tem, kako premostiti primanjkljaje šolanja na daljavo, in digitalnemu okolju za interaktivno rabo učnih načrtov in podpornih gradiv. Pouk se bo prihodnji teden začel po modelu B, torej se bo izobraževanje izvajalo v izobraževalnih ustanovah. Orehovec je pri tem poudaril, da bo poleg higienskih ukrepov, kot so nošenje mask, upoštevanje varnostne razdalje in prezračevanje prostorov, po novem treba izpolnjevati tudi pogoj PCT – preboleli, cepljeni, testirani. Tisti, ki covida niso preboleli ali niso cepljeni, naj bi se enkrat tedensko testirali. "Enako bo veljalo še prihodnji teden," je pojasnil. Danes pa naj bi dodatno pojasnili, kako naprej. Predvidoma naj bi namreč prešli na samotestiranje.
Na podlagi izkušenj, ki so jih ravnatelji in učitelji pridobili v preteklem šolskem letu, so pripravili tudi posodobljeno publikacijo s podrobnejšimi navodili in priporočili za organizacijo in izvedbo vzgojno-izobraževalnega procesa v razmerah, povezanih s covidom-19. "B-model je tisti model, ki omogoča izvajanje obveznega in razširjenega programa v šolah ter delo v predšolski vzgoji na način, kot smo ga zaključili v preteklem šolskem letu," je pojasnil direktor Zavoda RS za šolstvo Vinko Logaj. V publikaciji so med drugim predstavili javnozdravstvene razmere in njihov vpliv na šolsko okolje tudi v primerjavi z nekaterimi drugimi državami. "Poudarjena je razlika med poukom na daljavo in poukom v šoli, navedeni so tudi pristopi, s katerimi bodo učitelji lahko nadomestili primanjkljaje v znanju, ki so nastali v preteklem šolskem letu." Posebno skrb so po Logajevih besedah namenili tudi duševnemu zdravju otrok ter zagotavljanju varnega in spodbudnega učnega okolja, in sicer tako na področju preventive kot kurative. Na področju izobraževanja otrok s posebnimi potrebami je posebej priporočeno, na kakšen način bi v primeru zaostrovanja razmer zanje izvajali določene aktivnosti tako s pedagoškega kot zdravstvenega vidika. Logaj verjame, da bi ob upoštevanju vseh priporočil in ukrepov šolsko leto lahko začeli in končali v šolskem prostoru.
V tem šolskem letu bo po besedah Orehovca zelo pomembno, da bodo začeli proces posodobitve učnih načrtov, ki naj bi trajal dve ali tri leta. "Razmislili bomo tudi, kako s samim izobraževanjem na daljavo ter preverjanjem in ocenjevanjem znanja na daljavo." Napovedal je še poskus preverjanja koncepta za nadarjene v osnovnih in srednjih šolah, ki bodo podlaga za usmeritve države za spremljanje nadarjenih od začetka šolanja.
Orehovec je izrazil tudi upanje, da bo šolanje čim dlje potekalo po modelu B, saj si želijo, da bi šole ostale odprte. "Prizadevali si bomo, da se vsaj učenci prve triade oziroma do petega razreda ne bi več izobraževali na daljavo," je zagotovil in ob vprašanju testiranja oziroma samotestiranja učiteljev, dijakov in učencev višjih razredov dodal, da bodo vsekakor poskušali najti način, kako omejiti vstop virusa v šolski prostor. Logaj pa je prepričan, da jim izkušnje iz preteklega šolskega leta omogočajo tudi boljšo pripravo na izvedbo novega šolskega leta. "Na voljo imamo tudi nov instrument, ki ga lani ni bilo – različne oblike testiranja in cepljenje. Zato verjamem, da bomo lahko uspešno izpeljali šolsko leto."