S kolesom na vlak
Slovenske železnice že vrsto let ponujajo možnost prevoza koles z vlakom. Marca lani so z namenom spodbujanja trajnostne mobilnosti s soglasjem ministrstva za infrastrukturo dodatno znižali ceno dnevne vozovnice za prevoz kolesa.
Kranj – Vlaki, ki imajo možnost prevoza koles, so označeni s piktogramom kolesa in jih najdemo v iskalniku voznega reda. V času poletnih počitnic na določenih relacijah, kot sta Koroška proga in Bohinjska proga, z namenom spodbujanja prevoza koles pri Slovenskih železnicah uvedejo »kolesarske vlake«, ki imajo na voljo več prostora za prevoz koles. Sicer pa imajo vsi novi vlaki Stadler možnost prevoza do deset koles. Na nekaterih vlakih je prevoz spremljanih koles dovoljen, vendar je prostor zanje omejen, saj je število koles odvisno od vrste ter zasedenosti vlaka.
Pri prevozu kolesa veljajo določene omejitve, ki narekujejo, da mora potnik potovati z istim vlakom kot kolo, kolo mora naloži sam, paziti nanj med prevozom in ga sam tudi razloži. Pri vkrcanju kolesa na vlak mora biti pozoren, da ga namesti po navodilih vlakospremnega osebja, in sicer tako, da ne ovira ali moti drugih potnikov in ne poškoduje vagonov oziroma umaže sedežev.
Cena za prevoz navadnega kolesa v notranjem prometu je 1,50 evra, električnega kolesa pa tri evre. Za prevoz kolesa z motorjem je določena enotna cena 6,90 evra, pri čemer je njegov prevoz dovoljen le z vlaki, ki imajo službeni prtljažni vagon s spremljevalcem. Kolesarska vozovnica velja en dan za neomejeno število voženj spremljanega kolesa po omrežju Slovenskih železnic, in sicer z veljavno vozovnico za potnika.
Potnik, ki potuje s kolesom v tujino, kupi v Sloveniji vozovnico za prevoz kolesa iz Slovenije v tujino, za prevoz kolesa iz tujine v Slovenijo pa je treba vozovnico kupiti v tujini. Cena prevoza kolesa v mednarodnem prometu, ki velja na vsej poti po slovenskem in tujem delu poti, znaša za Avstrijo, Madžarsko, Italijo in Hrvaško pet evrov, če prevoz kolesa plačate v Sloveniji. Če prevoz plačate v tujini, znaša cena iz Avstrije dvanajst evrov, iz preostalih treh omenjenih držav pa pet evrov.
V Slovenskih železnicah iz leta v leto opažajo porast potnikov, ki bi želeli del poti potovati z vlakom, kar je tudi en od razlogov, da med drugim na Koroški progi uvedejo dodatne vlake, ki vozijo ob koncih tedna in imajo omogočenega več prostora.