Vstop s kolesom na vlak je mogoč tudi na vseh gorenjskih postajališčih, kjer imajo vlaki postanek. / Foto: Gorazd Kavčič

S kolesom na vlak

Slovenske železnice že vrsto let ponujajo možnost prevoza koles z vlakom. Marca lani so z namenom spodbujanja trajnostne mobilnosti s soglasjem ministrstva za infrastrukturo dodatno znižali ceno dnevne vozovnice za prevoz kolesa.

Kranj – Vlaki, ki imajo možnost prevoza koles, so označeni s piktogramom kolesa in jih najdemo v iskalniku voznega reda. V času poletnih počitnic na določenih relacijah, kot sta Koroška proga in Bohinjska proga, z namenom spodbujanja prevoza koles pri Slovenskih železnicah uvedejo »kolesarske vlake«, ki imajo na voljo več prostora za prevoz koles. Sicer pa imajo vsi novi vlaki Stadler možnost prevoza do deset koles. Na nekaterih vlakih je prevoz spremljanih koles dovoljen, vendar je prostor zanje omejen, saj je število koles odvisno od vrste ter zasedenosti vlaka.

Pri prevozu kolesa veljajo določene omejitve, ki narekujejo, da mora potnik potovati z istim vlakom kot kolo, kolo mora naloži sam, paziti nanj med prevozom in ga sam tudi razloži. Pri vkrcanju kolesa na vlak mora biti pozoren, da ga namesti po navodilih vlakospremnega osebja, in sicer tako, da ne ovira ali moti drugih potnikov in ne poškoduje vagonov oziroma umaže sedežev.

Cena za prevoz navadnega kolesa v notranjem prometu je 1,50 evra, električnega kolesa pa tri evre. Za prevoz kolesa z motorjem je določena enotna cena 6,90 evra, pri čemer je njegov prevoz dovoljen le z vlaki, ki imajo službeni prtljažni vagon s spremljevalcem. Kolesarska vozovnica velja en dan za neomejeno število voženj spremljanega kolesa po omrežju Slovenskih železnic, in sicer z veljavno vozovnico za potnika.

Potnik, ki potuje s kolesom v tujino, kupi v Sloveniji vozovnico za prevoz kolesa iz Slovenije v tujino, za prevoz kolesa iz tujine v Slovenijo pa je treba vozovnico kupiti v tujini. Cena prevoza kolesa v mednarodnem prometu, ki velja na vsej poti po slovenskem in tujem delu poti, znaša za Avstrijo, Madžarsko, Italijo in Hrvaško pet evrov, če prevoz kolesa plačate v Sloveniji. Če prevoz plačate v tujini, znaša cena iz Avstrije dvanajst evrov, iz preostalih treh omenjenih držav pa pet evrov.

V Slovenskih železnicah iz leta v leto opažajo porast potnikov, ki bi želeli del poti potovati z vlakom, kar je tudi en od razlogov, da med drugim na Koroški progi uvedejo dodatne vlake, ki vozijo ob koncih tedna in imajo omogočenega več prostora.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 16. avgust 2019 / 09:58

Šestnajsti Andrejev memorial

Kranj – Balinarji Milj bodo konec tedna pripravili že 16. Andrejev memorial v spomin na prezgodaj preminulega Andreja Lapanjo, ki je bil ustanovni član tega balinarskega kluba z bogato zgodovino. N...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

V slovo: Jože Bogataj

V soboto, 15. septembra, smo se na pokopališču v Predosljah poslovili od Jožeta Bogataja iz Britofa, dolgoletnega člana Društva upokojencev Predoslje. Rodil se je 4. aprila 1940 v št...

Prosti čas / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Dva odhoda v enem tednu

Minuli teden sta Kmetijo zapustila dva člana družine. Najprej Dejan, ker je zbolel, v soboto pa Magda, ki je izgubila dvoboj na moč.

Kranj / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Otroci so se spopadli z ognjem

V vrtcu Ostržek na Golniku so v soboto pripravili prav poseben dan, posvečen gasilcem in požarni varnosti.

Mularija / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Kostanjev piknik v Čebelici

V enoti Kranjskega vrtca Čebelica so imeli minulo sredo tradicionalni Kostanjev piknik.

Mularija / torek, 16. oktober 2007 / 07:00

Če bi hiša rasla, rasla ...

Če bi hiša rasla, bi rasla in rasla in bi morali ljudje kar naprej delati okna in vrata in bi imeli vedno manj denarja in ne bi mogli več plačevati delavcev. In res …...