Ostanimo odgovorni
Večinoma težko sprejemamo novosti. Tako tudi glede novega prometnega zakonika v pogovorih in na družbenih omrežjih že krožijo šale in zapisi, ki mu večinoma ne govorijo v prid. Morda le tisti, ki so se o spremembah dobro pozanimali, nimajo prav veliko pripomb.
Največ pomislekov (pri sprejemanju zakona so jih imeli tudi nekateri poslanci) je glede višine kazni za prekoračitev hitrosti v naseljih. Tisti, ki so kazen kdaj plačali, so vedno bentili, da je ta previsoka, predvsem da je neprimerljivo višja kot v sosednjih državah. Takšno izkušnjo sem imela tudi sama, ko sem za enako, sicer majhno prekoračitev hitrosti na Bledu dobila precej višjo kazen, kot je bil v obliki kazni za prehitro vožnjo pozdrav policistov z dopusta v Avstriji. Pa me ni toliko ujezilo to, da nisem zadosti spustila plina, kot dejstvo, da so sredi nedelje redarji merili hitrost na skoraj prazni cesti mimo šole, kjer je bila omejitev zgolj 40 kilometrov na uro.
Prav omejitve na določenih odsekih so mnogokrat ena najbolj vročih tem med vozniki. Seveda je logično, da je na nepreglednem delu ceste skozi mesto ali vas omejitev 50 ali celo manj kilometrov na uro, mnogokrat pa nas jezi, da je takšna omejitev tudi na povsem preglednih cestah skozi kraje, kjer bi prav lahko stala tabla s številko 70, kar je v tujini zelo pogosto.
In ker je menjava tabel z omejitvami gotovo velik strošek, smo se šoferji razveselili vsaj nižjih kazni za prekoračitve hitrosti v naseljih. Toda te bodo veljale le za nižje prekoračitve, tisti, ki jim omejitve niso mar in bodo kršili več, bodo plačali prav toliko kot prej.
Ena izmed novosti je tudi zavijanje v desno pri rdeči luči. Pred nekaj dnevi je za to novost očitno izvedel voznik pred menoj. Seveda ni vedel, da sprememba ne pomeni, da to lahko počnemo vsepovsod. Dovoljeno je namreč le v križiščih, opremljenih s kvadratnim prometnim znakom in puščico, usmerjeno v desno stran, pri čemer imajo vozila, ki prihajajo z leve strani, še vedno prednost.
Ob spoznavanju sprememb je treba zapisati, da se večina strinja z novostjo, da se z višjimi globami kaznujejo tisti, ki neupravičeno parkirajo svoja vozila na mestih, rezerviranih za gibalno ovirane osebe, in da je treba občutneje kaznovati voznike, ki med vožnjo uporabljajo mobilni telefon, ki vsako leto povzroči več hudih nesreč.
Dolgo bi bilo lahko še razmišljanje o tem, kaj je v novem zakoniku bolj prav kot prej in kaj bolj narobe. Zagotovo je prav, da poznamo predpise in zakone, dejstvo pa ostaja, da je na cesti treba biti odgovoren, previden in uvideven do drugih. In predvsem tega je treba naučiti tudi mlade, ki na ceste šele prihajajo.