Trak so prerezali direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir, premier Janez Janša in predstavnik Fraporta AG dr. Pierre Dominique Prümm. / Foto: Primož Pičulin

Dočakali novi terminal

V sredo so na Letališču Jožeta Pučnika odprli nov potniški terminal. Z investicijo v vrednosti enaindvajset milijonov evrov so zmogljivosti letališča povečali za dvainpolkrat. Promet bo z novega terminala stekel prvega julija.

Premier Janša je kot eno glavnih državnih investicij poudaril gradnjo železniške povezave do letališča.

Zmogljivost letališča se bo z novim terminalom povečala s 500 na 1250 potnikov na uro.

Zgornji Brnik – V sredo so na brniškem letališču uradno odprli novi potniški terminal, na katerem sicer prve potnike pričakujejo 1. julija. Trak so ob odprtju prerezali poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir, član izvršnega odbora in izvršni direktor za letalstvo ter infrastrukturo pri družbi Fraport AG dr. Pierre Dominique Prümm in predsednik vlade Janez Janša, ki je bil tudi osrednji govornik na prireditvi.

Direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir je v svojem uvodnem nagovoru spomnil na začetke načrtovanja terminala, ki segajo dve desetletji nazaj, a so različni dejavniki realizacijo nato večkrat prestavili. Staro letališko zgradbo so delno nadgradili leta 2007 in takrat načrtovali, da se bo gradnja terminala nadaljevala že leta 2008, a je načrte nato preprečila gospodarska kriza. Po menjavi lastništva in vstopu družbe Fraport AG so sprejeli odločitev in julija 2019 tudi začeli gradbena dela. »Med epidemijo so me večkrat vprašali, čemu gradimo nov terminal v času največje zdravstvene in letalske krize, in to po stečaju domačega letalskega prevoznika. A najtežje in najbolj prelomne odločitve se sprejemajo v času največje negotovosti. Epidemija je pretresla dejavnost, a svet potrebuje letalski promet in ta bo ponovno zaživel,« je povedal Skobir in dodal, da slovensko gospodarstvo in turizem potrebujeta dobro letalsko povezljivost, z novo investicijo pa bodo ponovno rast števila potnikov pričakali dobro pripravljeni.

Prümm je ob tem izrazil podporo matične družbe Fraportu Slovenija, ki ji mu je v težkih časih uspelo uresničiti cilje in v predvidenem časovnem in finančnem okviru zgraditi terminal, za katerega je prepričan, da bo okrepil konkurenčnost brniškega letališča v regiji.

Slavnostni govornik premier Janez Janša je ob prihajajoči obletnici osamosvojitve Slovenije spomnil na dogodke izpred tridesetih let, ko je bilo prav brniško letališče ena prvih tarč jugoslovanske vojske. Kot je dejal, je bil tudi nov terminal zgrajen v razmerah, ki sicer niso tako težke kot tedaj, a vseeno zelo zahtevne, saj je letalska dejavnost med epidemijo doživela enega najhujših udarcev sedanjega časa. »Kljub temu ste imeli vizijo, verjeli, da kriza ne bo trajala večno, da bo posijalo sonce, in danes sonce res sije in lahko vidimo rezultate vašega truda,« je povedal Janša, ki je poudaril tudi vlogo nemškega lastnika brniškega letališča, družbe Fraport AG, in dodal, da mora načrte, ki jih ima družba, nadgraditi tudi Slovenija. Kot eno glavnih državnih investicij v prihodnje je poudaril gradnjo železniške povezave med letališčem in prestolnico, h kateri se je zavezala vlada. »Računamo, da bo letališče služilo slovenskemu gospodarstvu, torej ne le turizmu, ampak nasploh gospodarstvu v državi, tako v naslednjih mesecih, ko bo Slovenija vodila EU, kot tudi v prihodnjih letih,« je še dejal premier, ki je ob tem poudaril, da so gospodarske napovedi domačih in tudi mednarodnih institucij za Slovenijo v tem in prihodnjem letu ugodne, brezposelnost pada, podjetja pa se že soočajo s pomanjkanjem kadra.

Novi terminal, ki ga je zasnoval arhitekturni biro Plan B, zgradilo pa podjetje GIC Gradnje, se razteza na deset tisoč kvadratnih metrih, z dodatnimi 14 prijavnimi okenci in okencem za potnike s prekomerno prtljago pa se je kapaciteta letališča povečala s sedanjih petsto na 1250 potnikov na uro.

Glavna značilnost terminala, ki jo poudarjajo snovalci, je, da se odpira v naravo, s pogledom na bližnja pobočja Kamniških Alp, pri gradnji pa so uporabili naravne, trajnostne materiale. Objekt je tudi sicer zgrajen po načelih trajnostne gradnje. Priključen je na sistem daljinskega ogrevanja, za splakovanje vode v straniščih denimo uporabljajo deževnico, že tako svetel prostor pa dopolnjujejo pametna svetila, ki se prilagajajo zunanji osvetlitvi.

Novi terminal se odpira v času začetka slovenskega predsedovanja Svetu EU in pred glavno turistično sezono, ko se z umirjanjem epidemije sproščajo tudi omejitve prehajanja. Trenutno z letališča leti devet prevoznikov, poleti jih pričakujejo 17, septembra pa se veselijo tudi prihoda prevoznika FlyDubai, ki bo vzpostavil redno povezavo med Ljubljano in Dubajem. Prvi cilj upravljavca letališča je, da ponovno dosežejo nivo potniškega prometa pred začetkom epidemije, po pričakovanjih Skobirja pa bi se novim zmogljivostim letališča lahko približali v naslednjih dveh do treh letih.

Največ priložnosti za nadaljnji razvoj letališča direktor Fraporta sicer vidi v tovornem prometu, ki tudi med epidemijo ni utrpel tako hudih padcev kot potniški promet. »Imamo dva velika logistična projekta, enega za ekspresne pošiljke in enega za običajni tovor. Če ju bomo uresničili, bo imel tovorni promet zagotovo največje možnosti razvoja,« je še dodal Skobir, ki je pozdravil tudi napoved premierja Janše o gradnji železniške povezave med letališčem in prestolnico, ob tem pa dodal, da nasprotujejo spremenjenemu načrtu, ki predvideva povezavo preko Kamnika do Kranja. Z vidika potreb letališča se jim zdi bolj smotrna prvotna zasnova, ki predvideva gradnjo povezave od prestolnice, preko letališča na Jesenice in naprej v Avstrijo.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / torek, 14. november 2017 / 20:32

V petek dan slovenske hrane

Ob dnevu slovenske hrane bodo v vrtcih, šolah in v drugih ustanovah po Sloveniji pripravili tradicionalni slovenski zajtrk, ki ga sestavljajo kruh, maslo, med, mleko, jabolka oziroma drugo sadje.

Objavljeno na isti dan


Kronika / torek, 14. maj 2013 / 13:00

Vlomilec se je ranil

Medvode - Medvoški policisti so v soboto okoli 2.30 prijeli 26-letnega moškega, ki je pred tem na Seškovi cesti v Medvodah vlomil v gostinski lokal. Vanj je vstopil z razbijanjem stekla na...

Šport / torek, 14. maj 2013 / 11:00

V Domžalah brez zmagovalca

Domžale - V prvi slovenski nogometni ligi je bil odigran 32. krog, v njem pa je tudi že padla odločitev o državnem prvaku. To je postal Maribor, ki je z 2 : 1 premagal Olimpijo. V Domžalah...

Kronika / torek, 14. maj 2013 / 12:46

Dva umrla, tretji se zdravi

Domnevno zaradi zastrupitve z drogo in zdravili sta v Zgornjih Pirničah umrli dve osebi.

Gospodarstvo / torek, 14. maj 2013 / 14:00

Naftni derivati spet dražji

Od danes so cene naftnih derivatov v Sloveniji spet višje. Neosvinčeni 95-oktanski bencin se je podražil za 0,2 centa na 1,463 evra, stooktanski bencin za dva centa in sedaj liter stane 1,...

Nasveti / torek, 14. maj 2013 / 12:14

Kromač ni koromač

Dišeči kromač je še ena tistih zdravilnih rastlin, ki so povsem neupravičeno domala povsem spregledana – in to kljub njegovemu izjemno močnemu sladkastemu vonju in okusu, ki spominjata na koromač oz....