Goodyear zaradi epidemije slabše
Epidemija covida-19 je vplivala tudi na poslovanje družbe Goodyear Slovenija. Čisti prihodki od prodaje so se v minulem letu skrčili za 13,7 odstotka.
Zaradi epidemije je bila kranjska tovarna lani skoraj en mesec zaprta.
Kranj – Družba Goodyear Slovenija je minuli teden objavila rezultate poslovanja v lanskem letu, ki so ga močno zaznamovali epidemija covida-19 in z njo povezani ukrepi. Čisti prihodki od prodaje so se v primerjavi z letom 2019 znižali za 13,7 odstotka, na dobrih 195 milijonov evrov. Na trgih držav nekdanje Jugoslavije, Albanije in Kosova so lani prodali 2,03 milijona enot pnevmatik, kar predstavlja dvajset odstotkov manj kot leto poprej. Kranjska enota družbe je tako lansko leto končala s 3,45 milijona evrov izgube, medtem ko je predlani poslovala s 5,66 milijona evrov dobička. Čista izguba je tako znašala osemdeset tisoč evrov, leto prej pa so imeli 8,02 milijona evrov čistega dobička.
Tudi podatki Evropskega združenja proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov kažejo, da je bilo preteklo leto za gumarsko industrijo težko. Na področju prve vgradnje se je število prodanih pnevmatik za osebna vozila zmanjšalo za 23 odstotkov, pri tovornih vozilih pa za 18. Nekoliko nižji je bil padec pri nadomestnih pnevmatikah. Prodaja se je pri osebnih vozilih znižala za 12, pri tovornih pa za štiri odstotke.
»Na industrijo pnevmatik so spreminjajoče se razmere vplivale negativno, zlasti v začetku leta 2020, ko smo zaznali nenadno in močno zmanjšanje povpraševanja po nadomestnih pnevmatikah, avtomobilski proizvajalci pa so ustavili ali močno omejili proizvodnjo po vsem svetu, zaradi česar so se posledično zmanjšala tudi naročila pnevmatik za prvo vgradnjo,« je povedal Matej Zavrl, glavni direktor družbe Goodyear Slovenija.
Proizvajalec pnevmatik je zaradi širjenja okužb s koronavirusom začasno zaprl vse evropske tovarne vključno s kranjsko, v kateri so dela ustavili 21. marca in ponovno začeli obratovati 14. aprila lani.
V Kranju je sicer družba tudi v minulem letu nadaljevala redne naložbe v proizvodni obrat, zaključili pa so tudi s prvo fazo razširitve svojih proizvodnih zmogljivosti, ki zajema postavitev dodatnega objekta in namestitev naprednih strojev za izdelavo pnevmatik. Začetek naslednje faze, ki so jo sprva načrtovali že v lanskem letu, so zamaknili v letošnjega. Skupne investicijske naložbe so tako v lanskem letu znašale slabih 23 milijonov evrov.
Kljub temu da se obseg prodaje pnevmatik letos še ni vrnil na nivo pred pandemijo, so po besedah Zavrla optimistično naravnani. Nadejajo se rasti povpraševanja po pnevmatikah za platišča večjega premera in pnevmatikah za segment vozil SUV. »Opažamo tudi pozitivne učinke našega osredotočanja na kanal prve vgradnje, kjer smo v zadnjem obdobju zaradi vodilnih tehnoloških rešitev ob spremljanju nastajajočih trendov mobilnosti okrepili prisotnost,« je še povedal Zavrl.