Do Severnih vrat z javno-zasebnim partnerstvom
Mestna občina Kranj se je resno lotila izvedbe projekta Severna vrata nasproti porodnišnice, kjer pa ne bo sprva predvidene avtobusne postaje. Namesto nje nameravajo zgraditi garažno hišo.
Predvideno je, da bosta za javni vložek poskrbela MOK z zemljiščem in uvodnim inženiringom, skupaj ovrednoteno na 440 tisoč evrov, in Osnovno zdravstvo Gorenjske z lastnimi sredstvi (privarčevano ima štiri milijone evrov), poskusili pa se bodo prijaviti tudi na sofinanciranje z državnimi ali evropskimi sredstvi.
Kranj – Na dobrih 11 tisoč kvadratnih metrov velikem zemljišču med Kidričevo in Bleiweisovo cesto nasproti porodnišnice v Kranju naj bi v naslednjih letih zgradili referenčni poslovno-stanovanjski objekt Severna vrata s tremi stolpiči in lastno podzemno garažo, ki bo pretežno namenjen zdravstveno-storitveni dejavnosti in deloma tudi stanovanjem; namesto nove avtobusne postaje, ki jo je na tem prostoru načrtovala prejšnja občinska garnitura, pa bodo v drugi fazi projekta zgradili še javno garažno hišo z zeleno streho. Skoraj 21 milijonov evrov vreden projekt, s katerim bi pokrili potrebe Osnovnega zdravstva Gorenjske (OZG) po dodatnih prostorih, želi Mestna občina Kranj (MOK) izvesti s pomočjo javno-zasebnega partnerstva. Za najem prostorov v novem objektu se med drugim zanimajo tudi kranjska porodnišnica in Gorenjske lekarne. Po načrtih bi Severna vrata začeli graditi avgusta 2022, uporabno dovoljenje pa bi pridobili tri leta kasneje.
Kot predvideva osnutek odloka o javno-zasebnem partnerstvu, ki so ga ta mesec potrdili kranjski mestni svetniki, bosta za javni vložek poskrbela MOK z zemljiščem in uvodnim inženiringom, skupaj ovrednoteno na 440 tisoč evrov, in OZG z lastnimi sredstvi (privarčevano ima štiri milijone evrov), lahko pa tudi z dodatnimi sredstvi, če bo možno projekt prijaviti za sofinanciranje z državnimi ali evropskimi sredstvi. Razliko bi financiral izbrani zasebni partner, pri čemer so štirje investitorji zanimanje tudi že izkazali. Investitorja bodo poiskali z javnim razpisom v obliki konkurenčnega dialoga. Gre za trifazni postopek, v katerem je prva faza namenjena kvalifikaciji ponudnikov oziroma izbiri finančno dovolj sposobnih investitorjev z ustreznimi izkušnjami s podobnimi objekti. V drugi fazi bodo sledila pogajanja z izbranimi ponudniki, v tretji fazi pa bodo ti podali zavezujoče ponudbe.
Med pomembnejša vprašanja sodi, kako bo občina v času gradnje nadomestila izgubljena parkirna mesta, saj bo gradnja potekala na območju zdajšnjega parkirišča za Zdravstveni dom Kranj in porodnišnico. Skupno bo izgubljenih 69 parkirnih mest in pet za invalide. Na MOK-u zagotavljajo, da bodo rešitev poiskali z ureditvijo novih in nadomestnih parkirišč v bližini. Za nadomestno parkirišče se kot najboljša lokacija kaže na bližnjem zemljišču v lasti Župnije Zlato polje, pogovori v tej smeri pa že potekajo.
V razpravi na kranjskem mestnem svetu se je pojavilo tudi vprašanje, zakaj občina sama ne zgradi javne garažne hiše, saj bi s tem lahko držala roko nad postavljanjem cen za parkiranje in najem parkirnih mest. Domen Nahtigal iz nepremičninske družbe Neinvest, ki ga je občina angažirala za izdelavo predinvesticijske zasnove, je pojasnil, da bodo parkirna mesta pod tremi stolpiči namenjena lastnikom oziroma uporabnikom prostorov in stanovalcem, parkirna mesta v javni garažni hiši, ki bo zgrajena kasneje, pa bodo stvar razvoja druge faze projekta.