Lushnine lesene glamping hišice
Ekipa dveh arhitektov in strokovnjaka za marketing je zasnovala zagonsko podjetje Lushna, ki na Jesenicah izdeluje lesene glamping hišice. Naročnikom po vsem svetu, zlasti v ZDA, pa ponujajo tudi celosten razvoj glamping turističnih destinacij.
Kot poudarja Peter Ličen, so za večje projekte letos zasedeni do konca leta, sicer pa sprejemajo tudi naročila individualnih naročnikov, ki si zaželijo leseno hišico.
Jesenice – Na jeseniški Stari Savi, na območju, kjer so bili nekdaj ogromni železarski obrati, deluje vrsta uspešnih manjših podjetij. V nekdanji žičarni ima zadnja štiri leta prostore zagonsko podjetje (startup) Lushna, v katerem izdelujejo lesene glamping hišice, ki jih izvažajo po vsem svetu, zadnja leta zlasti v ZDA. Solastniki Lushne so Peter Ličen, Ignacio Lopez Sola in Jaka Ažman, prva dva sta arhitekta, tretji pa komunikolog in strokovnjak za marketing.
Predhodnik Lushne je bil arhitekturni biro, v katerem so zasnovali prvi glamping v Sloveniji, in sicer projekt Gozdne vile v kampu Zaka na Bledu. To je bilo leta 2010 in značilna trikotna oblika glamping vile, ki so jih kasneje posnemali številni ostali izdelovalci, je prav njihov izum.
Kot pravi Peter Ličen, so bila prva leta za podjetje dokaj težka, zadnja leta pa je glamping – gre za glamurozno kampiranje – ena najhitreje rastočih panog v svetovnem turizmu, z letno rastjo od 15 do 20 odstotkov, in tudi sami žanjejo, kar so v preteklosti sejali.
Ker je bil glamping pred desetimi leti pri nas malo poznan, slovenski trg pa premajhen, so začeli iskati možnosti v tujini. Preboj jim je uspel in danes kar sedemdeset odstotkov prometa ustvarijo v ZDA. Že kmalu so ugotovili, da uspešna glamping destinacija potrebuje več kot le privlačne nastanitvene objekte. Zato so združili znanje z različnih področij, od arhitekture, lesnega oblikovanja do marketinga in turizma, in tako zdaj ne izdelujejo več zgolj lesenih glamping hišic, temveč naročnikom ponujajo celosten razvoj glamping turisticˇnih destinacij. To pomeni, da naročnika vodijo skozi celoten postopek in skupaj zasnujejo prepoznavno podobo in zgodbo glamping destinacije.
Po Ličnovih besedah je glamurozno kampiranje zanimiv poslovni model, saj turist izkusi počitnice v pristnem stiku z naravo, obenem pa pri nastanitvi uživa udobje hotela s štirimi zvezdicami. Investicija je bistveno nižja kot v hotel, prihodki pa enaki. Poleg tega postavitev glampinga bistveno manj posega v okolje kot gradnja hotela, ker uporabljajo predvsem les (smrekov in macesnov, a žal ne slovenski, razlog: kvaliteta, cena, dobavni rok, pojasni Ličen), pa je gradnja tudi bolj ekološka.
Na začetku niso imeli lastne proizvodnje, za izdelavo hišic so najemali druga podjetja, pred štirimi leti pa so zbrali pogum in na Jesenicah postavili lastno proizvodnjo. Na ta način se lažje prilagajajo povpraševanju na trgu in optimizirajo proizvodnjo, obenem pa uresničujejo individualne želje naročnikov.
Ta čas imajo osem zaposlenih, veliko sodelujejo tudi z zunanjimi sodelavci. Ekipa v proizvodnji je mlada, zaposleni prihajajo z Jesenic in okolice. V zadnjem obdobju lesene polizdelke izdelujejo zunanji partnerji, zaposleni pa jih sestavljajo v končne izdelke. Zatem jih s kontejnerji odpeljejo do naročnikov po vsem svetu. Kot že rečeno, imajo največ naročnikov v ZDA, kjer tudi dosegajo višjo dodano vrednost, ponosni so tudi na projekte v Veliki Britaniji in Španiji.
V Sloveniji so poleg Gozdnih vil v kampu na Bledu (soavtorica je Marjeta Fendre) zasnovali in izdelali tudi objekte v Čokoladni vasi v Mariboru in kampu Koren v Kobaridu.