Boste zamenjali pnevmatike
S petnajstim marcem to ni obvezno, je pa priporočljivo.
Petnajsti marec je zakonski termin, do katerega mora imeti vozilo zimsko opremo – razen, seveda, če niso na cestah še vedno zimske razmere (ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zasneženo ali poledenelo). Za razliko od začetka zimske avtomobilske sezone (15. novembra), ko morate svoje vozilo nujno opremiti z zimsko opremo (zimske pnevmatike, verige …), pa zakonsko predpisan datum za konec obvezne uporabe zimske opreme ne pomeni, da morate po tem datumu nujno zamenjati pnevmatike. Te lahko na vozilu ostanejo, če želite še čez poletje, zaradi tega vas ne bodo kaznovali. Vsekakor pa vožnja z zimskimi pnevmatikami poleti ni priporočljiva, zimska pnevmatika je narejena iz mehkejših sestavin in poleti manj varna.
Želimo verjeti, da ni veliko takih, ki se poleti vozijo z zimskimi pnevmatikami, vendar preverjanja policije v praksi kažejo, da teh kljub vsemu ni tako malo. Verjetno marsikdo od nas pozna koga, ki ima zimske gume že stare oz. neprimerne za zimo in jih bo »zvozil« še čez poletje. Tega ne počnite. Letne in zimske pnevmatike so namensko prilagojene za vožnjo v določenih razmerah. Ne glede na število prevoženih kilometrov zato poleti ne uporabljajte zimskih pnevmatik. Te se pri višjih temperaturah hitreje obrabijo in zagotavljajo slabši oprijem, kar pomembno vpliva na dolžino zavorne poti. Zaradi pregrevanja se poslabšajo lastnosti gumene zmesi in se poškodujejo lamele na tekalni plasti, zaradi večjega kotalnega upora pa se poveča tudi poraba goriva. Zimske pnevmatike imajo poleti slabši oprijem in lahko vozilo v slabših razmerah, kot je na primer naliv, ustavijo tudi do sedem metrov kasneje kot letne pnevmatike.
Zima rada ponagaja še aprila, zato z menjavo ne kaže prav hiteti. Strokovnjaki svetujejo, da z menjavo počakate do sredine aprila, in če sta pri hiši dva avtomobila, naj na enem zimske pnevmatike le ostanejo dlje časa. Sploh če se vozite v tujino, saj imajo v sosednji Avstriji in severnih predelih Italije predpisano zimsko opremo do sredine aprila.
Cene menjave pnevmatik so različne glede na velikost in vrsto platišč. Splošno velja, da je cena višja pri večjih in aluminijastih platiščih. Razpon je od pet do trinajst evrov po platišču, zato se je dobro pozanimati o svežih cenah in morebitnih ugodnostih.
Epidemija je močno vlivala na servisno dejavnost, saj se je marsikdo zaradi dela od doma in omejitev, ki so in še vedno veljajo v cestnem prometu, vozil manj. Veliko voznikov v običajnih razmerah letno prevozi trideset tisoč in več kilometrov, kar pomeni, da so vozilo morali servisirati dvakrat letno, zdaj zadostuje le en servis. Drugi razlog pa je, da je vlada za določen čas prepovedala oz. omejila opravljanje servisne dejavnosti. Sekcija pooblaščenih trgovcev in serviserjev pri podjetniško-trgovski zbornici je v zvezi s tem na vlado naslovila odprto pismo, kjer pozivajo k takojšnji in varni sprostitvi. V pismu opozarjajo, da omejevanje servisne dejavnosti znižuje varnost cestnega prometa in hkrati spodbuja sivo ekonomijo dela po zasebnih garažah. Proizvajalci avtomobilov za tehnično brezhibno in varno vožnjo vozila predpisujejo obvezne servisne preglede vozil, ki jih zaradi vladnega ukrepa ni možno opravljati. Poudarjajo tudi, da prevozi z lastnimi vozili hkrati omejujejo nenujne stike med posamezniki in tako prispevajo k omejevanju širjenja nalezljive bolezni.
Starost pnevmatike
Dejstvo je, da ni znanih znanstvenih in tehničnih podatkov, na podlagi katerih bi se določila posebna najvišja starostna meja za neuporabljene nove pnevmatike za osebna in lahka tovorna vozila. Priporočila evropske tehnične organizacije za pnevmatike in platišča ter proizvajalcev ne določajo roka, v katerem je treba pnevmatiko prodati, se pa nanašajo na pravilno skladiščenje pnevmatik, da se ohranijo njene lastnosti. Pravilno skladiščenje zagotavlja zaščito pred visokimi temperaturami, tj. zaradi čezmernih temperaturnih sprememb, vlage, ozona, UV-žarkov, olj in agresivnih kemikalij. Podobna navodila daje Goodyear, ki med drugim opozarja, da lahko shranjene in rabljene pnevmatike ohranijo svoje značilnosti le, če so pravilno vzdrževane, shranjene v primernih pogojih in niso bile predmet slabega ravnanja. Nemško združenje gumarske industrije, združenje pnevmatik in nemško združenje vulkanizerjev navajajo, da so pnevmatike nove, če so stare do pet let. Zanimivo je, da v dokumentih omenjenih organizacij ni zapisano, da po omenjenem obdobju pnevmatik ni več mogoče prodati, torej da so neuporabne, ampak da je treba pred prodajo ali uporabo pridobiti mnenje strokovnjakov in proizvajalcev. Vsi poudarjajo ključni pomen pogojev shranjevanja pnevmatik in načina njihovega vzdrževanja. Vse nove pnevmatike so prevlečene s tanko plastjo silikona, ki ščiti pnevmatike pred staranjem. Zato pri nakupu novih pnevmatik ni treba, da je datum proizvodnje (DOT) enak datumu nakupa, saj je to do določene mere tudi tehnično nemogoče. Tako ali tako pa vam enoletna garancija začne teči šele z dnem nakupa.