Večjih izpadov omrežja ni
Telekomunikacijska omrežja so zaradi dela in šolanja na daljavo ponovno bolj obremenjena, a največji ponudniki storitev v zadnjem obdobju ne beležijo večjih izpadov omrežja. Zakonodaja sicer potrošnikom zagotavlja nadomestilo, če je izpad daljši od dvanajst ur.
Da bi nadomestilo uporabnik sploh lahko uveljavljal, mora izpad internetnega omrežja najprej prijaviti. Čas izpada se namreč začne šteti šele od prijave napake dalje.
Kranj – Slovenski ponudniki telekomunikacijskih storitev se vsi po vrsti srečujejo s povečanjem prometa, ki je v veliki meri posledica tega, da šolanje in v veliki meri tudi delo trenutno potekata na daljavo.
V Telekomu Slovenije tako zaznavajo porast količin prometa govornih, podatkovnih, ter video in TV-storitev, a dodajajo, da so delo svojih strokovnjakov prilagodili tako, da tudi v teh okoliščinah uporabnikom zagotavljajo varne storitve 24 ur na dan. »Poleg tega uporabnikom zagotavljamo tehnično podporo ter skrbimo za posebne potrebe državnih institucij in podjetij po večjih kapacitetah ali dodatnih storitvah ter tudi za kibernetsko varnost, ki je v takšnih okoliščinah izrednega pomena,« še dodajajo.
V zadnjem tednu zaznavajo tudi povečano število klicev in e-sporočil v kontaktnem centru, saj uporabniki več storitev kot sicer urejajo na daljavo. Podobno kot v prvem valu pa v okviru lastne spletne trgovine zaznavajo tudi porast povpraševanja po računalnikih in računalniški opremi, povečala pa se je tudi uporaba storitev video identifikacije.
Tudi v A1 Slovenija so v zadnjem obdobju predvsem zaradi povečanega obsega dela in šolanja na daljavo, zaznali izjemno povečanje uporabe komunikacijskih storitev.
»V povprečju se je prenos podatkov v zadnjih mesecih povečal za trideset odstotkov, količina klicev pa celo do štirideset odstotkov,« so pojasnili v družbi, kjer dodajajo, da so v zadnjih mesecih opravili številne širitve zmogljivosti omrežja. Tako so povečali kapacitete za domači in mednarodni promet in razširili transportno omrežje. Predvsem širitve zmogljivosti slednjega, tako na mobilnem kot fiksnem omrežju, bodo potekale vse do konca leta. Tako kot v Telekomu večjih izpadov omrežja niso zaznali, vse storitve nemoteno delujejo po celi Sloveniji.
V Telemachu pravijo, da sicer ne beležijo takšnega porasta kot v času spomladanskega zaprtja, saj je obremenjenost vse odtlej povečana in tudi med obema valoma epidemije v času poletja niso zaznali občutnega padca. Tudi v dopoldanskem času beležijo manjše povečanje prometa tako na mobilnem kot fiksnem omrežju, na splošno pa podobno kot pri drugih operaterjih količina prometa ves čas raste, kar je predvsem odraz zahtevnejših širokopasovnih internetnih in video storitev, ki so posledica sprememb navad uporabnikov.
Večjih izpadov omrežja, ki bi bili posledica preobremenjenosti, v zadnjem času niso zabeležili. Na Gorenjskem pa je na območju Mojstrane, Gozda - Martuljka in Kranjske Gore do izpada prišlo zaradi pretrganega optičnega kabla ob gradnji predora skozi Karavanke, na območju Bohinja pa zaradi del Elektra.
Zaradi povečanega prometa se, kot kaže, uporabniki storitev večjih operaterjev ne spopadajo s posebnimi težavami, a kot opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), je izpad storitev v tem obdobju kljub vsemu verjetnejši. V skladu z zakonodajo je uporabnik v primeru izpada, daljšega od 12 ur, upravičen tudi do nadomestila, po 72 urah oz. 120 urah (v primeru zahtevnejše napake), pa mora operater povrniti celotno mesečno naročnino, pojasnjujejo v ZPS. Da pa bi nadomestilo sploh lahko uveljavljal, mora uporabnik operaterja ob izpadu storitev najprej obvestiti, saj se čas izpada začne šteti šele od prijave napake dalje.