Ne bo niti za sol
Epidemija covida-19 je močno prizadela tudi taksiste. Nekateri v teh dneh skorajda nimajo več prometa.
Kranj – Omejitveni ukrepi, ki so trenutno v veljavi, predvsem prepoved prehajanja občinskih meja in omejitve gibanja v večernih in nočnih urah, so dodobra zamejile tudi delovanje številnih taksi služb na območju Gorenjske. »Prometa skorajda ni več. Katastrofa. Od prvega do petega novembra sem imel eno stranko. Če bo šlo tako naprej, ne bo niti za sol, kaj šele za kruh,« nam je povedal Dragan Vukobrat iz podjetja Avtotaksi AS, ki sicer dodaja, da bo tudi to krizo pretrpel, saj druge izbire praktično nima. »Če ljudje ne smejo skoraj nikamor, potem seveda tudi taksi prevozov ne potrebujejo,« dodaja sogovornik, ki je v prvem valu že izkoristil nekaj pomoči, ki je na voljo podjetnikom, kakšne oblike pomoči so mu na voljo sedaj, pa se bo pozanimal v kratkem, je dodal.
S precej podobnimi težavami se sooča tudi tudi Petar Bjelić. »Prometa ni nič, nihče več ne pokliče,« pravi sogovornik, ki je spomladi že uporabil tudi pomoč podjetnikom in tudi tokrat brez tega ne bo šlo. »Sem zadovoljen, da je vsaj nekaj pomoči, sicer ne bi imeli niti za plačilo prispevkov, kaj šele kaj drugega.«
Bjelić, ki sicer opravlja tudi prevoze potnikov z brniškega letališča, dodaja, da se taksistom pozna tudi upad števila letalskih potnikov. »Pred epidemijo smo imeli precej dela tako v Kranju in okolici kot tudi na brniškem letališču, zdaj pa je stanje povsem drugačno. Vsak dan pristane le nekaj letal in še tisti potniki se po navadi ne odločijo za prevoz s taksijem,« pravi Bijelić, podobno izkušnjo pa imajo v še eni bolj znanih gorenjskih taksi služb, kjer niso želeli biti imenovani: »Na letališču skoraj ni več strank, ki bi potrebovale naše storitve. Poleti so nas sicer reševali predvsem nemški in domači turisti, v zadnjem času, sploh v zadnjih desetih dneh, pa beležimo precejšen padec. Če ne bi imeli še ene dodatne dejavnosti, bi verjetno že zaprli, saj se ne bi izšlo. Sploh ko potegneš črto in sešteješ še vse stroške, ki jih imaš z vzdrževanjem vozila in drugimi izdatki.«
Upad prometa precej čutijo tudi v taksi službi Taksi Kamnik. »Poleti, med junijem in septembrom, je bilo glede na razmere kar v redu, podnevi smo beležili okoli osemdeset odstotkov običajnega prometa pred krizo, ponoči pa kakšnih štirideset. Zdaj pa smo pri dnevnem prometu nekje na štiridesetih odstotkih, nočni pa je upadel krepko pod dvajset odstotkov običajnega prometa,« nam je pojasnil Matjaž Vehovec s podjetja 4M Group, kjer pogodbeno opravljajo tudi prevoze kosil za starejše, v času prvega vala pa so vzpostavili še nekatere druge storitve. Tako za starejše, kronične bolnike in vse, ki se v času epidemije ne želijo izpostavljati bolj, kot je treba, opravijo tudi nakupe ali gredo po drugih opravkih. »S takšnimi storitvami želimo pomagati predvsem starejšim, da jih ne vozimo po nepotrebnem naokoli, če storitev lahko opravimo namesto njih. Sicer pa so to pomoč ljudje največ uporabljali v spomladanskem prvem valu epidemije, ko so bili zaradi virusa še bolj prestrašeni,« še dodaja Vehovec, ki podobno kot drugi sogovorniki ugotavlja, da se stranke držijo navodil stroke za omejevanje širjenja virusa: »Podnevi praktično ni primera, da bi kdo v taksi sedel brez maske. Večinoma so se potniki tudi sami že navadili, da sedejo na zadnji sedež, saj je tako razdalja med voznikom in potnikom večja. Morda je bilo le kakšno mlajšo stranko treba opozoriti, naj si nadene masko, ali pa včasih kakšnega večernega potnika, zdaj pa večernih in nočnih prevozov tako ali tako skoraj ni,« še pravi Vehovec, ki dodaja, da po zaključeni vožnji vse površine, s katerimi je bil potnik v stiku, tudi razkužijo.