Električni VW ID.3 – po dolžini Golf, po prostoru Pasat

Ali njegov prihod naznanja zaton modela Golf?

Analitiki menijo, da obstoj golfa še nikoli ni bil tako ogrožen. Volkswagnova prihodnost bo električna zato se nehote pojavlja vprašanje kaj se bo zgodilo z ikonskim Golfom, ki je še vedno močan igralec v floti volkswagnovih vozil. Povsem verjetno je, da bo zaradi pritiska na električno mobilnost ID.3 postal glavni akter.

Volkswagen je vselej snoval avtomobile za ljudi, za množice ljudi in prepričani so, da bo tako tudi s povsem novim električnim ID.3. Volkswagen z modelom ID.3 odpira novo poglavje v zgodovini mobilnosti – ta postaja električna in trajnostna. ID.3 (Inteligent design) pomeni za Volkswagen tako veliko prelomnico, kot sta to v zgodovini predstavljala hrošč in golf. Po nekajmesečni zamudi (koronavirus in težave z novim operacijskim sistemom) je novi ID.3 vendarle tudi že na slovenskih cestah. Trenutno je na voljo model ID.3 1st (first edition oz. prva izdaja) z baterijo 58 kWh in obljubljenim dosegom 420 kilometrov, za katerega je trenutno z upoštevanjem začetnega popusta in subvencijo Eko sklada (šest tisoč evrov) treba odšteti dobrih 28 tisočakov. Pričakovani realni doseg bo v resnici nekoliko krajši (ocenjujejo 350 do 400 kilometrov), odvisno od načina in vrste vožnje, letnega časa, saj vemo, da na zmogljivost baterije močno vplivajo temperature. Pri Volkswagnu trdijo, da novi ID.3 razbija najpogostejše mite in napačne trditve o električnih vozilih. S seboj prinaša veliko vsega, predvsem pa vse tisto, kar je pomembno, da se bodo kupci v njem znebili strahu pred električnimi avtomobili (zmogljive baterije, velik doseg, uporabno prostornost, lahkotno upravljanje ter ugodno ceno – čeprav se s slednjim ne bi mogli ravno strinjati).

Oblikovalci ID.3 so v osnovi želeli uporabnost in praktičnost ter cenovno dostopnost modela Golf. Z dimenzijami 4,2 metra dolžine in 1,8 metra širine je skoraj tako velik, znotraj pa je prostoren kot večji avtomobil. Je dovolj majhen za urbana središča in dovolj prostoren, da izpolni potrebe družine kot prvi avto. Previsi so kratki, medosna razdalja podolgovata, ker spredaj ni zajetnega motorja in hladilnega sistema. ID.3 ima akumulatorski sklop pod karoserijskim dnom in pogonski električni motor zadaj, kar pomeni razpotegnjeno potniško kabino z veliko prostora za noge potnikov tako spredaj kot zadaj. Armaturna plošča je pregledna in všečna, z digitalnim zaslonom z osnovnimi informacijami nad volanskim obročem in večjim zaslonom multimedijske naprave na sredini.

ID.3 bodo ponujali s tremi različnimi baterijami, poleg že omenjene 58-kilovatne, še z baterijama zmogljivosti 45 in 77 kWh. S prvo obljubljajo 420 kilometrov dosega, z drugo 330 kilometrov in s tretjo 550 kilometrov (po standardu WLTP), kar bo zadostovalo tudi za daljše vožnje. Seveda bo izvedba s 45-kilovatno baterijo najcenejša in dostopnejša kupcem. Taka izvedba bo idealna za vlogo drugega domačega avtomobila, na primer za vsakodnevno vožnjo v službo. Cene zanjo se bodo začele pri 31 tisočakih, in če upoštevamo subvencijo višini šest tisoč evrov, bo zanjo treba odšteti sprejemljivih 25 tisoč evrov.

ID.3 se je na varnostnih testiranjih organizacije EuroNcap izkazal kot izredno varen in dosegel odlično oceno. Še posebno dobro se je izkazal na področju zaščite otrok. Blestel je tudi na področju asistenčnih sistemov, kjer je dosegel tretji najboljši rezultat vseh časov, pred njim sta bila Teslina Model 3 in Model X.

Volkswagnova prihodnost bo električna, zato se nehote pojavlja vprašanje, kaj se bo zgodilo z ikonskim modelom Golf, ki je še vedno močan igralec v floti Volkswagnovih vozil. Analitiki menijo, da njegov obstoj še nikoli ni bil tako ogrožen. Povsem verjetno je, da bo zaradi pritiska na električno mobilnost ID.3 postal glavni akter. Zanimivo pa je, da je kljub moderni oblikovni in prostorski vpadljivosti za mnoge premalo drugačen in drzen, da bi požel val navdušenja. Oblikovalcem zamerijo, da na zaslonu nad volanom ne najdemo kilometrskega števca (poiskati ga je treba prek izbirnikov glavnega zaslona) in da bi glede na natančno izdelano notranjost ID.3 pričakovali boljšo kakovost vgrajenih materialov, po vzoru drugih Volkswagnovih vozil. Lastniki se bodo morali sprijazniti tudi s tem, da z ID.3 ne bodo smeli vleči prikolice ali namestiti prtljažnika na streho.

Ne glede na to pa, če ste še med tistimi, ki dvomijo o avtomobilski električni prihodnosti, potem bi vas prihod VW ID.3 moral prepričati. Ta bo z lahkoto prevzel vlogo družinskega avtomobila in predstavlja dober začetek Volkswagnove dobe električnih vozil.

Z nastopom ID.3 pa se zgodba električnih vozil šele začenja, saj nameravajo pri Volkswagnu v prihodnjih letih v elektrifikacijo voznega parka investirati kar 33 milijard evrov in do leta 2028 trgu predstaviti sedemdeset povsem električno gnanih avtomobilov. Po ID.3 nadaljujejo ofenzivo z ID.4, prvim električnim SUV, ki so ga javnosti predstavili konec letošnjega septembra. ID.4 bo postopoma postal električni avto za ves svet, saj ga ne bodo izdelovali in prodajali samo v Evropi, temveč tudi na Kitajskem in kasneje tudi v ZDA. Oblikovno sta si ID.4 in ID.3 zelo podobna, v Sloveniji bo na voljo spomladi leta 2021. Kot obljublja uvoznik, pa bo kmalu znana tudi cena.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 12. september 2014 / 11:40

Kandidature že vložene

Kranj – V sredo, 10. septembra, je potekel rok, ko so lahko volivke in volivci oddali podpise podpore županskim kandidatom in kandidatnim listam, med katerimi bomo izbirali na letošnjih lokalnih vo...

Objavljeno na isti dan


Tržič / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Bulovec odhaja iz komunale

Delavce Komunalnega podjetja Tržič je direktor Florijan Bulovec seznanil, da bo zapustil kolektiv. To ne bo rešilo vseh nakopičenih problemov.

Radovljica / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Nasprotujejo asfaltirani stezi

Organizacije civilne družbe nasprotujejo gradnji asfaltirane vzletno pristajalne steze na Letališču Lesce.

Gorje / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Več za kmetijstvo in turizem

V Gorjah si za številne potrebe želijo čim prej imeti svoj denar, zato so podprli osnutek proračuna za letos.

Jesenice / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Zagrozili z zaporo avtoceste

Jesenice - Stanovalci Jesenic, ki živijo v neposredni bližine avtoceste, so se pred dnevi srečali s predstavniki Družbe za avtoceste RS (DARS) in Družbe za državne ceste...

Radovljica / ponedeljek, 16. april 2007 / 07:00

Marijan Butorac predsednik časopisnega sveta

Radovljica - Radovljiški občinski svet je že na januarski seji imenoval časopisni svet Deželnih novic, vendar so kasneje ugotovili, da sestava ne ustreza odloku o občins...