Bistvena lastnost zimskih pnevmatik so lamele, ki so vrezane v dezen in »grabijo« sneg. Za dober oprijem naj ima zimska pnevmatika vsaj štiri milimetre profila in oznako s triglavo goro s snežinko.

Zima bo za naše avtomobile od petnajstega novembra

Zimskih pnevmatik ne nameščamo na svoje jeklene konjičke le zaradi zakona, ampak predvsem zaradi varnejše in zanesljivejše vožnje.

Od 15. novembra je za vsa motorna vozila v skladu z veljavno zakonodajo predpisana uporaba zimske opreme, ki je obvezna vse do 15. marca. Uporaba zimske opreme je obvezna tudi izven tega časa, če so na cesti zimske razmere. Skladno z našo zakonodajo za zimsko opremo vozila štejejo zimske pnevmatike na vseh kolesih ali letne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. V obeh primerih mora biti minimalna globina profila kotalne površine tri milimetre. Ob tem strokovnjaki svetujejo, da je za dobro varnost priporočljivo, da ima pnevmatika vsaj štiri milimetre globine profila kotalne površine. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.

V nekaterih sosednjih državah je uporaba zimske opreme obvezna dlje časa kot v Sloveniji. Na Hrvaškem morajo biti na določenih avtocestah in državnih cestah vozila opremljena z zimsko opremo od 15. novembra do 15. aprila. V Avstriji je zimska oprema obvezna med 1. novembrom in 15. aprilom, a le v času zimskih voznih razmer. Podobno je v Italiji, le da tam vsaka regija sama odloča o časovnem trajanju uporabe zimske opreme.

Hude zime z dolgotrajno snežno odejo so vse redkejše, vse pogostejši pa so ekstremni vremenski pojavi. Kratkotrajno močno sneženje, nekaj dni kasneje pa otoplitev, poledica in deževje. Statistično bo hudih zim in snega vedno manj, vendar pa to še ne pomeni, da bodo ceste zato varnejše. Led na cesti je hujši sovražnik kot sneg. Seveda pa ne gre samo za razmere na cestah. Ko se temperature spustijo pod sedem stopinj Celzija, postane letna guma trda in nima več takšnega oprijema kot zimska, ki je iz mehkejših zmesi.

Policija vas torej ne bo kaznovala, če se boste po 15. novembru vozili z letnimi pnevmatikami (in ustreznimi pripomočki v avtu), vendar boste v večini primerov z njimi na naših cestah manj varni in zanesljivi, zato vsekakor priporočamo nakup zimskih pnevmatik. Letne pnevmatike z verigami v prtljažniku so bolj rešitev za voznike v toplejših krajih ali pa za tiste, ki se resnično malo vozijo. Na območjih s pogostim snegom, poledico in nizkimi temperaturami je vedno najbolje imeti zimske pnevmatike. Te so izdelane iz gumenih zmesi, ki omogočajo najboljšo vodljivost in zmanjšujejo nevarnost zdrsa, njihova lamelna struktura in globok profil zagotavljata dober oprijem in preprečujeta zadrževanje snega v tekalni plasti pnevmatike.

Naša zakonodaja določa, da so zimske pnevmatike tiste z oznako M+S (blato in sneg). Vendar pa ta oznaka še ne pomeni, da je pnevmatika res primerna za zimo. Prave zimske pnevmatike morajo imeti še znak triglave gore s snežinko. Evropska unija je simbol snežinke vpeljala že leta 2012. Nemci so na primer obveznost tega znaka na zimskih pnevmatikah uzakonili že pred leti, nas pa to še čaka. Oznaka pnevmatike s simbolom snežinke pri nas ni obvezna, je pa priporočljiva. Te pnevmatike ponujajo izjemne zmogljivosti z vidika varnosti in nadzora nad vozilom na zasneženi ali poledeneli cesti ter splošno pri nizkih temperaturah.

Je bolje izbrati zimske ali celoletne pnevmatike? V Sloveniji v praksi le redki pozimi vozijo z letnimi pnevmatikami, se pa vozniki vedno pogosteje sprašujemo, ali naj raje izberemo zimske ali celoletne pnevmatike. Tudi celoletne pnevmatike namreč spadajo med zimsko opremo. Kljub vsakoletnim inovacijam in izboljševanju tovrstnih pnevmatik (zadnji primer je pnevmatika znamke Nokian Seasonproof SUV in Season Sense, za katero zagotavljajo prvovrstno varnost in udobje vse leto) ostaja celoletna pnevmatika še vedno bolj ali manj dober kompromis med letno in zimsko pnevmatiko, zato je lahko dobra izbira za tiste, ki se malo vozijo in se izogibajo vožnji po snegu.

In ker je na naših cestah veliko športnih terencev še kratek nasvet o nakupu pnevmatik zanje. Pnevmatike z oznako SUV so namreč na videz zelo podobne pnevmatikam za običajne osebne avtomobile, vendar se od njih razlikujejo po ključni lastnosti – večji nosilnosti. Za svojega športnega terenca vedno izberite pnevmatike z oznako SUV, pri čemer bodite pozorni na pravilno dimenzijo in hitrostni razred, pazite pa tudi na dovolj veliko nosilnost v skladu s homologacijo. Na svojem vozilu SUV pozimi nikar ne uporabljajte letnih terenskih ali polterenskih pnevmatik, saj se slednje kljub bolj grobemu profilu ne ponašajo s ključnimi lastnostmi zimskih pnevmatik. Te namreč odlikujejo mehkejša in v mrazu bolj oprijemljiva mešanica gumene zmesi ter dodatne lamele v blokih tekalne površine, s čimer zagotavljajo zanesljiv oprijem v snegu. Kot kaže, nas letos sneg ne bo presenetil pred 15. novembrom, vendar pa z menjavo pnevmatik ne kaže odlašati, saj se bomo s pravočasno menjavo izognili gneči v servisnih delavnicah.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sreda, 4. julij 2007 / 07:00

Popis pri koncu

Na Gorenjskem je popis končan v Radovljici, na Jesenicah in v Škofji Loki, skupaj je popisanih okoli 80 odstotkov nepremičnin.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Projekti občin

Obnova Graščine in Ceste svobode Radovljica - Radovljiška Graščina je najmogočnejša zgradba v starem mestnem jedru Radovljice, ki je v celoti razglaše...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Gorenjska hitreje kot Slovenija

Gorenjska razvojna regija je na pomembni razvojni prelomnici. Obdobje nove finančne perspektive 2007-2013 bo pokazalo, ali je regija sposobna preboja iz industrijske v moderno regijo, ki bo soustvarja...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Drugi regionalni razvojni forum o sodelovanju in povezovanju

Pred nami je 2. razvojni forum, čas za obračun dela od pretekle jeseni, ko je Regionalna razvojna agencije Gorenjske skupaj z regionalnim razvojnim svetom in svetom regije pripravila p...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Prednostne usmeritve razvoja Gorenjske

Za uresničevanje ciljev so v Regionalnem razvojnem programu Gorenjske 2007–2013 postavljene štiri razvojne prednostne usmeritve, ki so zelena nit razvoja regije. Zaradi večje prepoznavnosti so poim...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Strateški cilji Gorenjske

Vizijo gorenjske regije do leta 2013 gradijo trije ključni strateški cilji. Vsak bo merjen z najmanj dvema kazalnikoma. Merljivi cilji so postavljeni na osnovi napovedi rasti slovenskega makroekono...