Rešujejo oteženo komunikacijo z ZD
Kranj – »Naša prva skrb je sprejeti vse ukrepe, s katerimi bomo preprečili vnos virusa v zdravstvene domove (ZD) in s tem posledično morebitno delno zaprtje ambulant. Trenutno na Gorenjskem v vseh ZD še vedno izvajamo vse dejavnosti, tudi preventivne programe,« sta sporočila direktor in strokovni direktor Osnovnega zdravstva Gorenjske (OZG) Jože Veternik in Aleksander Stepanović. Kot sta poudarila, imajo v vseh ZD organizirano triažno službo, ki skrbi za preverjanje zdravstvenega stanja obiskovalcev, pacientov pred pristopom do čakalnice, fizioterapije, laboratorija ... Obvezna je uporabe zaščitne maske, ob vhodu so nameščeni razkuževalniki rok. Brez predhodnega naročila na pregled obisk ambulante ali katere koli dejavnosti ni možen. »Za datum in uro pregleda se dogovorite po telefonu ali e-pošti, ko pa gre za življenje ogrožajoča stanja, pokličite številko 112. Na pregled naj bolniki pridejo ob dogovorjeni uri, morda največ deset minut prej,« svetujeta Veternik in Stepanović. Ker tudi računalnika vsi ne obvladajo, jim morda pri tem lahko pomaga kdo od bližnjih: »Tako bomo proste telefonske linije lahko prihranili za najranljivejše skupine ljudi, ki nimajo nikogar in ne znajo komunicirati drugače kot po telefonu.« Dogaja se namreč, da so vse telefonske linije zasedene. Sogovornika sta zagotovila, da so v pripravi rešitve za boljšo dostopnost ambulant po telefonu, vzpostavili bodo aplikacijo z integriranim sistemom upravljanja z neodgovorjenimi klici tako, da bodo lahko vrnili vse neodgovorjene klice na telefonske številke. Kot sta dodala: »V večjih ZD je v predviden tudi klicni center za prevzemanje telefonskih klicev v primeru, da so ambulante zasedene ali se ne morejo oglasiti.«