Manj obiskovalcev, a več porok
Na Blejskem gradu so letos našteli 90 tisoč obiskovalcev, kar je za desetino manj kot lani.
Bled – Kljub številnim promocijskim aktivnostim, ki jih je Zavod za kulturo Bled načrtoval tudi na podlagi napovedi o slabšem poslovanju zaradi gospodarske krize, so letos na Blejskem gradu našteli za deset odstotkov manj obiskovalcev kot lani. »Tako ne bomo mogli ponoviti lanskega rekordnega obiska, ki je bil tudi posledica predsedovanja Slovenije Evropski uniji,« ugotavlja direktor zavoda za kulturo Matjaž Završnik.
Bolj uspešni so bili pri organizaciji porok na Blejskem gradu, saj jih je bilo doslej za desetino več kot lani, do konca leta pa naj bi jih bilo po njihovih pričakovanjih več kot devetdeset. Blejski grad je sicer letos obiskalo že več kot 90 tisoč obiskovalcev. »Blejski grad tako s Postojnsko jamo ostaja najbolj obiskana znamenitost v Sloveniji in skrbeli bomo, da tako ostane tudi v prihodnje,« je poudaril Završnik. Lani so po njegovih besedah v okviru obsežnih ureditvenih del in naložbe v muzejski del zgradbe v Blejski grad vložili skoraj milijon evrov, za kar bodo morali del sredstev zagotoviti še iz letošnjih prihodkov. Zato letos večjih naložb ne načrtujejo, poskrbeli so le za lepšo zunanjo podobo gradu in tekoče vzdrževanje. Med drugim so obnovili celotno ostrešje in ponovno uredili spodnjo grajsko teraso z originalnimi elementi po načrtih arhitekta Antona Bitenca, ki je v letih od 1951 do 1961 vodil prenovo gradu. Pripravili so tudi projekt za prenovo sprehajalne poti na grad iz južne smeri. Obiskovalce pa na grad poskušajo privabiti tudi s številnimi prireditvami. V juliju in avgustu tako ob torkih in četrtkih gledališka skupina Gašperja Lambergarja pripravlja upodobitve srednjeveških in baročnih zgodb. Za še učinkovitejše upravljanje gradu, je razložil Završnik, pa v sodelovanju s študenti višje šole za gostinstvo in turizem Bled opravljajo anketiranje obiskovalcev. »Pridobljeni podatki nam bodo v pomoč pri nadaljnjih aktivnostih pri ciljni promociji za ustrezne segmente obiskovalcev in odpravljanju pomanjkljivosti, na katere nas bodo opozorili v anketi,« je še dodal Završnik.