Najdaljši, kar dvanajstkilometrski zastoj je na gorenjski avtocesti nastal v nedeljo ponoči. / Foto: Tina Dokl

Zastoj na avtocesti, kot ga ne pomnijo niti policisti

Zaradi poostrene avstrijske kontrole je v soboto in nedeljo ponoči na slovenski strani predora Karavanke nastala večkilometrska kolona stoječih vozil. V nekem trenutku je bilo treba na prehod meje čakati kar dvanajst ur.

Policisti so med zastojem ves čas skrbeli za prevoznost reševalnega pasu, ki so ga v soboto še kako nujno potrebovali starši mlajšega otroka s hudimi vročinskimi krči, ki so v koloni ostali približno 2,5 kilometra pred izvozom Hrušica. Prometni policisti so jih zaradi nujnosti razmer spravili iz kolone, ustvarili reševalni pas in varno pospremili do Splošne bolnišnice Jesenice.

Karavanke – Zastoja, kakršen je nastal v soboto na gorenjski avtocesti pred predorom Karavanke, komandir Postaje prometne policije Kranj Zoran Kužet v svoji dolgoletni policijski karieri ne pomni. »Policisti smo daljših zastojev pred Karavankami v tem času navajeni in smo nanje tudi kadrovsko pripravljeni, tako pa bo najbrž še vse do leta 2027, ko naj bi promet skozi predor vendarle stekel po dveh ceveh. A tokrat je bilo drugače. Zaradi poostrene avstrijske kontrole in natančnega popisovanja potnikov, o čemer nismo bili vnaprej obveščeni, je bila prepustnost predora le okoli petdeset vozil na uro. V normalnih pogojih je sicer prepustnost od 900 do 1100 vozil na uro, odkar pa Avstrijci izvajajo kontrole zaradi ilegalnih migracij, pa predor prevozi od 500 do 600 vozil na uro,« je razložil Kužet.

Promet na gorenjski avtocesti se je začel povečevati v soboto okoli poldneva, sredi popoldneva je bila kolona že dolga okoli pet kilometrov, zvečer osem kilometrov, kar je v tem času še običajno. Ko so avstrijski organi vmes začeli zelo poostreno kontrolo, pa je promet povsem zastal in kolona se je začela daljšati. V nedeljo ponoči je bila tako dolga celo dvanajst kilometrov, potniki pa so na prehod meje čakali tudi po dvanajst ur. Ker tako dolgega čakanja ni pričakoval nihče, je mnogim vmes začelo zmanjkovati tudi hrane in pijače.

Policisti so potrebovali okrepitve

Turisti so torej ostali ujeti v avtomobilih tudi po osem ur. Osem ur, ne da bi se premaknili za meter naprej, zato se je policija morala drugače organizirati in preveriti možnosti. »Imeli smo pet ciljev, in sicer preusmeritev prometa na druge prehode, zagotoviti vodo ljudem v zastoju skupaj z Darsom, preprečevati naletna trčenja in kršitve v zastoju, vzdrževati ustrezno varnost na vzporednih cestah ter evakuacijo slovenskih državljanov iz zastoja. To zadnje je postopek, ki so ga gorenjski prometni policisti izvedli prvič. Običajno se v zastojih rešujejo samo tisti, ki potrebujejo zdravniško pomoč. Za izvedbo je bilo potrebnih več policistov, sprememba organizacije dela, pomoč prometnih policistov iz drugih policijskih enot Gorenjske ter Policijske uprave Ljubljana in Specializirane enote na nadzor prometa GPU,« so razložili na PU Kranj.

Evakuacija slovenskih voznikov

Slovenska vozila, ki so bila ujeta v zastoju, so policisti začeli iz kolone evakuirati v soboto okoli 21.30, pove Kužet. »Šlo je za od štirideset do petdeset vozil, ki smo jih iz kolone evakuirali po ustvarjenem reševalnem pasu, kar je bil svojevrsten izziv zaradi reakcije tujcev, ki so ostali v koloni in so iz jeze tudi zapirali pot na reševalnem pasu. Vmes smo evakuacijo omogočili tudi Slovenki, ki sicer živi na Hrušici, na avtomobilu pa ima italijanske tablice. Bil je tudi primer avtomobila iz Bosne in Hercegovine, v katerem je zmanjkalo hrane za dojenčka, potniki pa imajo sorodnike v Ljubljani. Ko so ostali tujci videli tudi taka vozila v evakuaciji, so postali še bolj jezni. Bilo je kar precej konfliktnih situacij, sicer na verbalni ravni, policisti pa smo skušali v teh situacijah ostati čim bolj tolerantni in razumevajoči,« je razložil Kužet.

»Gre za izredno težke postopke, ki jih dodatno otežuje še odsotnost odstavnega pasu in seveda že večurno čakanje v koloni, ko so bili ljudje že zelo naveličani vsega. Zato razumemo tudi njih,« so pojasnili na Policijski upravi Kranj. Kužet pa je dejal, da so bili tujci, ki se sicer vnaprej pripravijo na daljše zastoje pred Karavankami, najbolj jezni, ker jih ni nihče obvestil, zakaj sploh večurno čakanje na mestu. »Šele slovenski policisti smo jim razložili, da gre za posledico stroge avstrijske kontrole,« je pojasnil Kužet. Šele v nedeljo okoli 6. ure zjutraj so Avstrijci pospešili izvajanje kontrole na 500 do 600 vozil na uro, tako da se je promet v naslednjih petih urah vendarle sprostil.

Kužet je še opozoril, da slovenski vozniki premalo spremljajo postavljeno prometno signalizacijo, ki jih opozarja na zastoje. »Ob takih dnevih, ko se pričakuje povečan promet na avtocesti, svetujemo, da lokalni prebivalci in drugi slovenski vozniki izbirajo druge ceste za pot proti zgornji Gorenjski,« je še svetoval.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranjska Gora / četrtek, 18. november 2021 / 23:37

Moj Camino – moja pot

Mojstrana – Slovenski planinski muzej v Mojstrani v petek, 19. novembra, ob 18. uri vabi na muzejski večer. Gost bo turistični in kulturni delavec izpod Triglava, pisatelj in Dovžan s srcem in tele...

Objavljeno na isti dan


Jesenice / torek, 1. januar 2013 / 07:00

Zadnji v Kranju je bil deček, prva deklica

V kranjski porodnišnici se je lani rodilo 1668 otrok, na prvi letošnji dan pa je ob 1.09 prva na svet prijokala deklica Eva.

Prosti čas / torek, 1. januar 2013 / 07:00

Bend, ki zveni

Kvartet Same Babe je nastal pred desetimi leti, da bi sodeloval na literarno-glasbenem večeru, posvečenem pesniku Janezu Menartu. Od takrat je nastopil na vseh pomembnejših etno festivalih pri na...

Gospodarstvo / torek, 1. januar 2013 / 07:00

Tušmobil letos z največjo rastjo

Tušmobil zagotavlja mobilne storitve že več kot četrt milijona Slovencem in ima 11,4-odstotni tržni delež. Letos so veliko pozornosti namenili nadgradnji in razširitvi mobilnega omrežja.

Avtomobilizem / torek, 1. januar 2013 / 07:00

Samo eden s petimi zvezdicami

Konzorcij Euro NCAP od proizvajalcev dostavnikov pričakuje več varnostnih elementov.

Šport / torek, 1. januar 2013 / 07:00

Tudi med prazniki na Švedskem

Devetnajstletni Luka Kalan iz Trboj igra hokej na Švedskem pri ekipi More, kjer je največji zvezdnik Anže Kopitar, tudi ostali štirje Slovenci si tam nabirajo hokejsko znanje.