Samo eden s petimi zvezdicami
Konzorcij Euro NCAP od proizvajalcev dostavnikov pričakuje več varnostnih elementov.
Evropski konzorcij za varnost motornih vozil Euro NCAP je na preizkusno trčenje zapeljal nekaj najbolje prodajanih lahkih gospodarskih vozil, ki se uporabljajo za prevoz oseb in tovora.
Skupna ugotovitev je, da bi morali proizvajalci v ta vozila vgraditi več varnostnih elementov. Med preizkusnimi trčenji Hyundaija H1, Renaulta Trafica, Fiata Scuda s sorodnikoma Peugeotom Expertom in Citroënom Jumpyjem ter Forda Transita Custom, je le slednji za varnost prejel vseh pet zvezdic. Drugi so se izkazali bistveno slabše, Renault Traffic je osvojil le dve zvezdici, ostali pa tri. Transit Custom je s 77 odstotki za skupno zaščito, 90 odstotki za zaščito otrok in 84 odstotki za zaščito odraslih osvojil najboljši rezultat v svojem razredu. Ford je prejel tudi prvo priznanje Euro NCAP Advanced za tehnologije v gospodarskih vozilih. »S tako učinkovito zaščito za potnike in tudi za pešce Ford Transit Custom brez dvoma postavlja visoka merila,« je povedal Michiel van Ratingen, generalni sekretar organizacije Euro NCAP. »Preizkušanje vozil v tem segmentu je nova usmeritev organizacije Euro NCAP in veseli nas, da si lahko kupci zdaj omislijo tudi tako veliko vozilo s petimi zvezdicami.«
Ob pohvalnih besedah za najbolj varnega med lahkimi dostavniki pa je konzorcij Euro NCAP opozoril kupce teh vozil, da njihova varnost še ni povsem enaka kot v običajnih potniških avtomobilih, vendar so hkrati izrazili tudi pričakovanje, da bodo proizvajalci upoštevali rezultate zadnjega preizkusa in varnosti v prihodnje posvetili več pozornosti. Večina teh vozil namreč ni serijsko opremljena z elektronskim sistemom stabilnosti.