Za aktivni oddih v naravi
Aktivna doživetja v naravi so združena pod znamko Slovenia Outdoor in odslej dostopna tudi na spletnem portalu. V gorskih centrih so kljub negotovi situaciji optimistični.
Aktivna doživetja v naravi so združena na spletnem portalu slovenia-outdoor.com.
Krvavec – Aktivna doživetja v naravi, s tujko poimenovana kar »outdoor« doživetja, vključujejo pohodništvo, kolesarjenje, smučanje, zračne športe in športe na vodi ter še celo vrsto drugih oblik aktivnega preživljanja prostega časa v naravi.
Kot je dejal direktor združenja Slovenia Outdoor Marko Lenarčič, je glavni namen združenja, ki se je oblikovalo pred dvema letoma, ko so k združenju Pohodništvo in kolesarjenje pristopili tudi člani Združenja slovenskih žičničarjev ter skupaj začeli tržiti aktivnosti na prostem pri nas, združiti ponudnike namestitev, specializirane za pohodnike, kolesarje in druge navdušence nad dejavnostmi v naravi ter agencije, ki se ukvarjajo s privabljanjem tujih tovrstnih gostov v Slovenijo. Zadnja leta precej sodelujejo z destinacijskimi organizacijami, predvsem z makrodestinacijami in vodilnimi destinacijami po celotni Sloveniji. »Glavni namen je promocija 'outdoor' aktivnosti. Imamo razvit sistem pohodništva, kolesarjenja in smučanja, postopoma pa dodajamo vodne in zračne športe ter druge aktivnosti,« je na torkovi novinarski konferenci ob predstavitvi Slovenia Outdoor na Krvavcu povedal Lenarčič.
Skupaj s strateškim partnerjem Slovensko turistično organizacijo (STO) so maja zagnali spletni portal Slovenia Outdoor, namenjen vsem, ki jih zanimajo različne aktivnosti na prostem. S pomočjo rezervacijskega sistema lahko tudi rezervirajo katero od aktivnosti ali prenočišč. Kot je povedal Uroš Ledinek, vodja digitalnega marketinga pri Slovenia Outdoor, so za zdaj v ponudbi večinoma enodnevna doživetja in namestitve. »Naše člane spodbujamo, da pripravijo pakete za posamezne ciljne skupine, med katerimi smo prepoznali aktivne seniorje, aktivne družine, 'outdoor' navdušence oz. 'adrenalince' ter t. i. raziskovalce, torej tiste, ki na destinacijo pridejo bolj iz radovednosti in niso tako športno aktivni.« Kot pravi Ledinek, je prvi odziv spodbuden, saj obisk spletne strani raste. Rezervacij je za zdaj sicer še manj, kar Ledinek pripisuje tudi še dokaj negotovi situaciji, povezani z epidemijo covida-19 in dejstvu, da je portal še svež in še ni tako prepoznaven. Trenutno sicer združujejo nekaj več kot petdeset ponudnikov, od tega je tistih z namestitvenimi kapacitetami več kot trideset.
Tudi v STO namenjajo posebno pozornost aktivnim doživetjem, zato so oblikovali tudi vseslovensko motivacijsko kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija, s katero prebivalce vabijo, da Slovenijo odkrivajo na aktiven način. Menijo namreč, da je obdobje epidemije covida-19 za to prava priložnost, t. i. outdoor produkti pa bodo tisti, ki jih bodo slovenski turisti iskali v poletnem času pa tudi jeseni in pozimi, saj doživetja v naravi omogočajo upoštevanje medsebojne varnostne razdalje in drugih varovalnih ukrepov za preprečevanje širjenja virusa ter stik z naravo in namestitev v manjših objektih. Kot pravi Ana Savšek iz STO, so Slovenci ob sproščanju ukrepov željni oddiha: »Želijo si počitnic na destinaciji, ki je blizu, varna in zagotavlja oddih v neokrnjeni naravi, daleč od velikih množic. To so vrednote, ki so v današnjih časih pomembnejše kot kadarkoli prej.«
Kakšno pa je trenutno stanje v 12 gorskih centrih, ki delujejo tudi v poletnem času, smo povprašali Manuelo Božič Badalič, predsednico Združenja gorskih centrov Slovenije. Kot pravi, čutijo predvsem izpad gostov iz tujine, dodatno težavo pa je v zadnjem času predstavljalo tudi slabo vreme. Junija je bilo gostov zato zelo malo, slika pa se popravlja v tem mesecu. »Opažamo, da imamo celo več žičniških prevozov kot lani, izpad pa najbolj čutimo na gostinskem delu, torej tistemu, ki ne sodi pod okrilje turističnih bonov,« pravi Božič Badaličeva, ki sicer računa, da se bo v drugi polovici poletja, ko je vreme načeloma bolj primerno za obiskovanje gora, tudi več ljudi odločilo za koriščenje bona v gorskih centrih. V primeru, da bo unovčenih premalo bonov, pa bodo vladi predlagali, da se njihov namen razširi tudi za nakup smučarskih vozovnic ali drugih produktov.
Kljub vsemu meni, da letošnja sezona, ki jo je zaznamovala epidemija covida-19, gorskim centrom prinaša tudi priložnosti: »Situacija, kakorkoli je že slaba, je za gorske centre tudi dobra. Več ljudi bo ostalo doma in odkrivalo Slovenijo. Opažamo goste, ki jih v drugačni situaciji k nam ne bi bilo. Na obisk pa vpliva tudi zaprtje trgovin ob nedeljah. Odkar so trgovski centri zaprti, je več ljudi v naravi, več je enodnevnih izletov in več se jih odloči tudi za obisk kakšnega od gorskih centrov,« še ugotavlja Božič Badaličeva.