Upajo na pomoč države
Na brniškem letališču v času epidemije dosegajo le petnajst odstotkov nekdanjih prihodkov. Neznanka ostaja tudi vozni red po sprostitvi ustavitve letalskega potniškega prometa, ki je za zdaj napovedana za 11. maj. Promet pa se bo po pričakovanjih »pobiral« počasi.
Gradnja novega terminala kljub epidemiji poteka nemoteno in po načrtih.
Zgornji Brnik – Letalski potniški promet je obstal že sredi marca in odtlej je na brniškem letališču vsak dan odpovedanih okoli trideset potniških poletov, pristajajo in vzletajo le tovorna letala, dovoljeni so tudi drugi prevozi brez potnikov in državni leti. Po trenutni napovedi bodo omejitve veljale vsaj še do 11. maja.
V Fraportu Slovenija, ki upravlja naše največje letališče, od zaprtja dosegajo le 15 odstotkov vseh prihodkov, številni delavci so na čakanju, izgube pa merijo v milijonih, zaradi česar upajo tudi na državno pomoč. »Če bomo hoteli naložbo v terminal dokončati v roku ter ohraniti likvidnost in zaščititi poslovanje družbe, bomo nujno potrebovali pomoč države. V zvezi s tem smo se že obrnili na resorno ministrstvo s predlogi ukrepov, ki pa se še ni odzvalo na naše pobude,« so nam tik pred prvomajskimi prazniki povedali na brniškem letališču.
V družbi sicer menijo, da bi bilo dobro, da se letalski potniški promet po 11. maju sprosti ali pa se vsaj poda »konkretno informacijo za kdaj se odprava omejitve za potniški promet načrtuje«. Kot pravijo, je to ključno tako za letalske prevoznike kot za potnike. »Prevozniki to informacijo potrebujejo za pravočasno organizacijo letalskih operacij in za oceno potniškega potenciala. Sicer so pa v glavnem vsi prevozniki že odpovedali letenje do konca maja.«
Še pred začetkom epidemije so v Fraportu za poletni vozni red napovedovali več novih linij in krepitev že obstoječih, situacija pa se je v času epidemije covida-19 seveda povsem spremenila. Kot pravijo, sicer noben prevoznik ni povsem odpovedal vseh letov, kakšen pa bo vozni red po sprostitvi ukrepov, pa je trenutno še neznanka. »Celotno letalstvo je pred velikimi spremembami. Nekatere letalske družbe so že šle v stečaj (predvsem manjše), nekatere to še čaka. Veliki prevozniki izločajo letala iz flot in na veliko odpuščajo. Pričakuje se, da se bo promet »pobiral« počasi,« še menijo v družbi.
Gradnja terminala za zdaj sicer poteka po načrtih, pravijo v Fraportu, in se nemoteno izvaja od razglasitve epidemije naprej. V minulih dneh so denimo porušili staro upravno stavbo nekdanjega Aerodroma Ljubljana. Po začrtanem terminskem planu naj bi bil terminal dokončan še pred predsedovanjem Slovenije Svetu EU prihodnje leto.