
Razdalja pri blagajni naj bo vsaj dva metra
Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) je že izdal priporočila v zvezi s številom potrošnikov, ki so glede na kvadraturo lahko hkrati prisotni v posameznem poslovnem prostoru.
Ljubljana – Posamezen poslovni prostor naj zagotavlja dvajset kvadratnih metrov površine na posamezno stranko, če je v prostoru hkrati prisotnih več strank. V primeru večjih prostorov (npr. sto kvadratnih metrov) sta izogibanje preostalim strankam v prostoru in zagotavljanje ustrezne razdalje 1,5 metra lažja, zato je lahko v takem prostoru prisotnih več kot pet oseb; vsekakor pa NIJZ priporoča, da se okvirna površina ne spusti pod mejo 15 kvadratnih metrov na posamezno stranko.
Prostore je treba redno prezračevati. Razdalja med čakajočimi na blagajni naj bo vsaj dva metra, lastnik poslovnega prostora mora določiti tudi največje dovoljeno število strank pri blagajni glede na ureditev prostora in možne kapacitete (število blagajn, dolžino prostora ob blagajniškem pultu). Predlagajo pretočnost strank v (večjih) trgovinah na način, da se loči število strank, ki opravljajo nakupe, in stranke, ki skladno s prejšnjim odstavkom stojijo v vrsti na blagajni.
Glede čakajočih pred poslovnimi prostori NIJZ predlaga razdaljo vsaj dva metra med posameznimi strankami.
Lastnikom poslovnih prostorov priporočajo organizacijo dela na način, da vsa opravila, ki jih lahko izvajajo zunaj poslovalnega časa trgovin, izvedejo, ko strank ni v prostoru.
Ob tem NIJZ opozarja še na ustrezno čiščenje ali razkuževanje nakupovalnih vozičkov in košar, naprav za vnos PIN-številk ter drugih površin in predmetov, ki prihajajo v stik s strankami ob opravljanju storitev. Priporočajo zagotovitev rokavic za enkratno uporabo, ki jih stranka po opravljenih storitvah ustrezno zavrže. Izdelki na oddelku delikates naj se sprotno pripravljajo in niso razstavljeni v vitrinah. Kupcem priporočajo, da druge izdelke, ki niso predpakirani, ob prihodu domov dobro operejo.
Tudi pri izvajanju storitev na prostem, kot so tržnice in prodaja izdelkov direktno na kmetijah, naj bo razdalja med kupcem in prodajalcem vsaj dva metra, fizični stik med osebama naj se v največji možni meri omeji. Tudi v tem primeru kupce opozarjajo, naj izdelke ob prihodu domov dobro operejo.