Filc v nemški lasti
Od zadnjega decembra je v sodni register tudi uradno vpisana sprememba lastništva v škofjeloški družbi Filc. Kupila jo je nemška skupina Freudenberg.
Škofja Loka – Pogodba o prevzemu stoodstotnega lastniškega deleža je podjetje Freudenberg podpisalo novembra. Takrat so kupci v sporočilu za javnost pojasnili, da želijo s prevzemom okrepiti posel z visoko zmogljivimi materiali. Podjetje Filc, proizvajalec netkanih tekstilij in laminiranih materialov za avtomobilski trg in gradbeništvo, razpolaga z obsežnim strokovnim znanjem in izkušnjami na področju netkanih tekstilij, kar bo prineslo prednosti zlasti pri kompozitih, menijo v nemški multinacionalki, kjer so prepričani, da bodo izjemne zmogljivosti podjetja Filc pri površinski obdelavi in laminiranju omogočile, da bodo lahko ponudili rešitve kupcem v sosednjih tržnih segmentih v panogi gradbeništva. S prevzemom Filca bodo razširili tudi svoje tehnično znanje pri rešitvah s področja akustike, tako v gradbeništvu kot v avtomobilski industriji. Kupcem pa bodo ponudili širok tehnološki portfelj z laminiranjem, tiskom in površinsko obdelavo, so še zapisali.
Podjetje Filc s sedežem v Škofji Loki, enoti pa ima tudi v Mengšu in Lendavi, je bilo ustanovljeno leta 1937, zaposluje okoli 360 delavcev, z netkanimi tekstilijami pa posluje od leta 1963. Doslej je bilo v zasebni lasti slovenske družbe Nelinta. V Filcu v zvezi s spremembo lastništva podjetja ne dajejo izjav, niti ne razkrivajo rezultatov poslovanja, nas je pa izvršni direktor Anže Manfreda napotil na izjavo za javnost, ki so jo dali ob prodaji. »Vključenost v globalno podjetje ponuja možnost za regionalno in globalno širitev našega posla. Poleg tega bo izmenjava tehnologije odločilna za še hitrejša rast in razvoj,« je takrat dejal Manfreda in izrazil prepričanje, da je Freudenberg, ki je globalno prisoten že desetletja in ima najširšo tehnološko platformo v industriji netkanih tekstilij, idealen partner za Filc. V obeh družbah pa poudarjajo, da imajo podobne vrednote in smernice, velik pomen dajejo usmerjenosti h kupcem, inovacijam in zaposlenim.
Skupina Freudenberg, ki posluje v 60 državah in je predlani ustvarila več kot devet milijard evrov prometa, razvija proizvode in storitve za okoli 40 tržnih segmentov in za številna področja uporabe, kot so tesnila, komponente za nadzor vibracij, netkane tekstilije, filtri, specializirane kemikalije, medicinsko-tehnični izdelki in čistila.