Tudi v Domelu zaskrbljeni zaradi razveljavitve soglasja
V Domelu si prizadevajo za pravočasno izvedbo projekta poplavne varnosti v Železnikih. Z investicijami v novo proizvodno opremo v višini več kot petnajst milijonov evrov ne morejo dovoliti, da je tako pomemben projekt ogrožen, pravijo.
Železniki – V podjetju Domel so zaskrbljeni zaradi nedavne razveljavitve okoljevarstvenega soglasja za obvoznico in prvo fazo protipoplavnih ukrepov v Železnikih. »Občutek smo imeli in take so bile tudi informacije, da se postopki odvijajo po planu, zato nas je padec soglasja zelo presenetil. Tudi našim ključnim kupcem, ki jih seveda zanima, kako obvladujemo tveganja poplav, smo razlagali, da projekt poplavne varnosti poteka po načrtih in da bo stoodstotna poplavna varnost zagotovljena do leta 2023, sedaj pa je kar naenkrat vse pod vprašajem,« je pojasnil predsednik uprave Domel Holdinga Matjaž Čemažar.
Kupci preverjajo obvladovanje tveganj
Projekt poplavne varnosti je za Domel strateškega pomena, saj obstaja veliko tveganje ponovnih poplav, ki ga brez predvidenih ukrepov ne morejo znižati, je razložil. »Brez izvedenih ukrepov je ogrožena vsa oprema, instalirana v pritličju podjetja na Otokih in tudi Na plavžu, kjer smo ravno v fazi širitve kapacitet. Z investicijami v novo proizvodno opremo v višini več kot 15 milijonov evrov smo v sofinanciranje aktivno vključili tudi naše kupce,« je Čemažar predstavil razloge, zakaj so se v Domelu odločili, da tudi sami aktivno pristopijo k razreševanju pereče problematike. »Kot največji delodajalec bomo skušali pomagati, da se postopki pospešijo. Podpiramo civilno iniciativo, priskočili bomo tudi na pomoč občini, ki sicer ni investitor, kljub vsemu pa s svojimi aktivnostmi lahko vpliva na postopke,« je pojasnil. Na tem območju sta vsaj še dva delodajalca, ki sta ravno tako zaskrbljena, je dodal.
Če se obstoječi projekt poplavne varnosti izjalovi brez realne alternative, so z vidika obvladovanja tveganj ogrožene nove investicije v Domelovo proizvodnjo v Železnikih oziroma jih ne bo, svari Čemažar. »Na dolgi rok to lahko pomeni, da bodo odločitve za investicije v novo opremo bolj naklonjene lokaciji v Škofji Loki, kar bi imelo za posledico zmanjševanje delovnih mest v Železnikih. Dejstvo namreč je, da večina naših kupcev, ne samo avtomobilskih, preverja obvladovanje tveganj. Z razvitimi kompetencami, ki jih kupci cenijo, in inovativnimi rešitvami nam je pri določenih kupcih uspelo doseči dogovore o delitvi investicije za opremo, zato so v teh primerih analize in ocene tveganj še toliko bolj podrobne. Kupci od nas pričakujejo ukrepe. V skrajnem primeru, če se deset let nič ne premakne, je realno pričakovati njihove zahteve za selitev.«
V Domelu zaupajo stroki
V Domelu poudarjajo, da zaupajo stroki. »Težko je mnenje zagovarjati na podlagi subjektivnih ocen, stroka mora opraviti svoje. Po vseh letih in narejenih študijah verjamemo, da je izbrani projekt optimalen in izvedljiv. Zavedamo se osebnih okoliščin, da je nekomu težko sprejeti umestitev ceste pred njegovo hišo, a vendarle gre za projekt celotne doline. Verjamem pa, da je tudi te interese stroka zajela in upoštevala. Ne nazadnje projekt ustreza tudi evropskim kriterijem in je tudi finančno pokrit, zato ne smemo dopustiti, da ga izgubimo,« je povedal Čemažar.
V Domelu si zato želijo, da se postopki nadaljujejo in da pride do soglasja s pritožnico, odvetnico Konjarjevo, saj je skrajna rešitev – razlastitev – slaba za vse vpletene strani. »Želimo si soglasja, racionalne rešitve, da se postopki nadaljujejo po zastavljeni časovnici. Le brez nadaljnjih prekinitev poteka projekta je namreč še verjeti, da so finančni viri zanj zagotovljeni. Če se nam projekti zamaknejo, bodo finančna sredstva izgubljena, kar lahko pomeni še za desetletje zamika, česar si tudi zaradi varnosti ne moremo privoščiti,« še opozarja Čemažar.